Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επέμεινε: «Αν εννοείτε ότι λειτουργούσε το τοπικό σύστημα ελέγχου, δηλαδή το ταμπλό που ελέγχει την είσοδο στον σταθμό της Λάρισας και την έξοδο από αυτόν και λίγο παραπέρα, πείτε το για να συνεννοηθούμε. Και για να διευκολύνω: Είχε ο σταθμάρχης τη δυνατότητα να δει την αμαξοστοιχία στο σημείο του δυστυχήματος; Όχι είναι η απάντηση. Υπάρχει μόνο ένα τοπικό σύστημα ελέγχου και αυτό το έχουμε δει με τα μάτια μας, το έχουν αναδείξει τα ρεπορτάζ, όπως του Mega και του Alpha», είπε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση 717, ο Νίκος Παππάς κατέθεσε σειρά στοιχείων, μεταξύ των οποίων τα ετήσια σχέδια δράσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορούσαν τα έτη 2021 και 2022 και τα οποία «έδειχναν» ολοκλήρωση της σύμβασης, την παραίτηση του διευθυντή του έργου, μαζί με τις καταγγελίες του για στασιμότητα και καθυστερήσεις, καθώς και την αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών, σύμφωνα με την οποία «την ώρα που το δημόσιο ήταν στα διοικητικά δικαστήρια με τους αναδόχους, οι ανάδοχοι ζητούσαν αποζημιώσεις. Και αποφασίσατε, κ. Καραμανλή, ενώ καθυστερούσαν, να τους πληρώσετε και από πάνω». Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, ζήτησε εξηγήσεις από τον πρώην υπουργό για το «τι συνέβη και τι συζητήσατε με τους αναδόχους και αποφασίσατε να τους πληρώσετε».
Επιστρέφοντας στο ζήτημα της μη λειτουργίας της τηλεδιοικήσης στη Λάρισα, μια κατάσταση που επιβεβαιώνει ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή του και με τη Δήλωση Δικτύου 2023, καθώς και ο πρόεδρος των εργαζομένων στον Οργανισμό με δηλώσεις του, είπε ότι ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε, πριν από λίγες ημέρες, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ένα πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής, με ημερομηνία τον περασμένο Νοέμβριο, το οποίο, όμως, «αφορά το σύστημα σηματοδότησης και όχι την τηλεδιοίκηση. Και αφορά το τμήμα Ορφανά – Λάρισα, που είναι πριν τη Λάρισα όπως ανεβαίνουμε, όχι μετά, όπου και έγινε το δυστύχημα». Όπως ανέφερε ο ίδιος, ο υπουργός, σύμφωνα και με την αποκάλυψη του ethnos.gr, κατέθεσε μόνο την πρώτη σελίδα του πρωτοκόλλου, «καθώς αν διαβάσει κάποιος τις επόμενες σελίδες θα διαπιστώσει ότι δεν λειτουργούν ούτε τα φανάρια. Και τα τρένα φεύγουν με κόκκινα».
Όπως συμπλήρωσε, «αυτή η παρέκκλιση από την αλήθεια πάει να φτιάξει μία εικόνα ότι ο σταθμάρχης ήξερε τι συνέβαινε στο σημείο του δυστυχήματος. Δεν υπήρχε, όμως, τρόπος να ξέρει».
Απευθυνόμενος στον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε: «Εσείς γνωρίζατε, κ. Καραμανλή, (σ.σ.: για τα θέματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο) γιατί τα δημοσιεύματα είναι αναρίθμητα, γιατί βρεθήκατε στη βουλή πάμπολλες φορές για να απαντήσετε σε βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γιατί παραλάβατε εξώδικα από τους εργαζόμενους, αλλά δυστυχώς κουνάγατε το δάκτυλο όταν μιλάγαμε για αυτά και μας καλούσατε να τα παρακάμπτουμε, να σιωπούμε, να μην τα αναδεικνύουμε».
Για να συνεχίσει τις ερωτήσεις του: «Ήξερε ο πρωθυπουργός για τα εξώδικα ή δεν ήξερε; Ο συνεργάτης σας και γιος του κ. Ντογιάκου χειρίστηκε κάποιο από τα εξώδικα που παραλάβατε στο υπουργείο; Και τις σας εισηγήθηκε σε σχέση με τις νομικές σας ενέργειες από εκεί και πέρα; Σας συνέστησε να τα αγνοήσετε ή να απαντήσετε με κάποιον τρόπο; Πόσες φορές έχετε συναντήσει τους εργαζόμενους μέσα στη θητεία σας;».
Κλείνοντας, ο Νίκος Παππάς ζήτησε εξηγήσεις για όσα έγιναν και οδήγησαν στην απομείωση κατά 600 εκατ. ευρώ της υποχρέωσης που είχε αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για επενδύσεις στον σιδηρόδρομο και την απαλοιφή της υποχρέωσης του δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας. Μια «συναλλαγή», όπως είπε, που εκτυλίχθηκε μεταξύ της υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του σχεδίου σύμβασης και της τελικής σύμβασης που ήρθε στη βουλή το περασμένο καλοκαίρι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr