Αναφερόμενος στις διατάξεις για το πόθεν έσχες, ο κ. Κουμουτσάκος επισήμανε ότι με το νομοσχέδιο προωθείται η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας, η σαφής οριοθέτηση του ελεγκτικού έργου και η αναβάθμιση της ποιότητας του.
Ανέφερε ειδικότερα ότι με το νομοσχέδιο επέρχονται οι εξής μεταβολές:
-συστηματοποιείται το υφιστάμενο κατακερματισμένο, αποσπασματικό και εν τέλει δυσνόητο νομοθετικό πλαίσιο, για την υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και των δηλώσεων οικονομικών συμφερόντων.
-οι 49 περιπτώσεις υπόχρεων, είχαν διαμορφώσει περίπλοκο περιβάλλον και γι΄αυτό εφεξής εντάσσονται σε 13 «εύληπτες κατηγορίες υπόχρεων», διευκολύνοντας έτσι την σχετική αναζήτηση και οριοθετώντας σαφέστερα την υποχρέωση υποβολής.
-προβλέπεται αυτοτελής υποχρέωση των συζύγων, των εν διαστάσει συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, σε δήλωση περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων. Στόχος είναι η καταγραφή να γίνεται πληρέστερα και να είναι προσωποποιημένη, ώστε να μην εξαρτάται η έγκριση της δήλωσης του υπόχρεου από τα προαναφέρθεντα πρόσωπα.
-Απαλλάσσονται οι υπόχρεοι από τη χρονοβόρα και κοπιώδη διαδικασία συλλογής των απαιτούμενων στοιχείων της δήλωσης. Η σχετική διάταξη αφορά βεβαιώσεις από τράπεζες για υπόλοιπο λογαριασμών. Όλα τα αναγκαία στοιχεία της δήλωσης θα αποτυπώνονται πλέον αυτόματα, μέσω των οικείων ηλεκτρονικών συστημάτων, αρκεί ο υπόχρεος συναινεί.
- Η αποστολή των συμβολαίων από τους συμβολαιογράφους θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω της εφαρμογής pothen.gr
-αυξάνεται ο αριθμός των κατ΄έτος ελεγχόμενων δηλώσεων έως και 7% σε βάθος τριετίας, με την εισαγωγή ετήσιου ελεγκτικού στόχου από την αρμόδια Επιτροπή Ελέγχου. Αυτό θα συμβεί με τον ελάχιστο αριθμό ελεγχομένων δηλώσεων, με κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και άλλα στοιχεία, για την επιλογή των δηλώσεων που θα ελέγχονται.
-το ελεγκτικό όργανο θα λαμβάνει κάθε χρόνο αιτιολογημένη απόφαση για τα κριτήρια ελέγχου.
-προβλέπεται σύσταση θέσης Συντονιστή Ελέγχων την οποία καταλαμβάνει ο προϊστάμενος της ειδικής υπηρεσίας της σημερινής επιτροπής του νόμου του 2003.
-Για την αποτροπή της πολυδιάσπασης του ελεγκτικού έργου, την αποκλειστική αρμοδιότητα θα έχει πλέον ένα όργανο.
Ευρωπαϊκή Εισαγγελία
Αναφερόμενος στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, για την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ο εισηγητής της ΝΔ είπε ότι στόχος είναι η πλήρης εναρμόνιση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου με τον Κανονισμό του Συμβουλίου που αφορά στην ενίσχυση της συνεργασίας για τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
Ειδικότερα, και όπως επισήμανε ο Γιώργος Κουμουτσάκος:
- προβλέπεται ότι επιλέξιμος για ευρωπαίος εισαγγελέας μπορεί να είναι μόνον εισαγγελικός λειτουργός, με τον βαθμό του αντεισαγγελέα εφετών έως του εισαγγελέα εφετών, λόγω της κατά τεκμήριο εμπειρίας που διαθέτουν οι λειτουργοί που προαναφέρθηκαν, στο χειρισμό ανάλογων υποθέσεων.
- επανακαθορίζεται η λειτουργία αρμοδιότητας των εντεταλμένων ευρωπαίων εισαγγελέων και η διευκόλυνση της δικονομικής διαδικασίας που διέπει τον χειρισμό υποθέσεων της αρμοδιότητάς τους, με προσθήκες που αφορούν τόσο την αρμοδιότητα για την άσκηση ποινικής δίωξης και την περάτωση της διαδικασίας παραπομπής και εισαγωγής επί κακουργημάτων και πλημμελημάτων, όσο και στο πεδίο των δικονομικών αρμοδιοτήτων, για τη διενέργεια ανακριτικών πράξεων.
-παρέχονται στον εντεταλμένο ευρωπαίο εισαγγελέα τα δικονομικά εργαλεία που διαθέτουν οι οικονομικοί εισαγγελείς, για τη διενέργεια ειδικών ανακριτικών πράξεων.
- καθορίζεται το συμβούλιο του Αρείου πάγου ως αρμόδια αρχή, για την επίλυση των διαφωνιών μεταξύ ευρωπαϊκής και εθνικής εισαγγελικής αρχής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr