«Δεν ξεχνάμε τον ρόλο που έπαιξε η Γαλλία όλα αυτά τα χρόνια, το ρόλο που έπαιξε στη μετάβαση της χώρας μας από τη δικτατορία στη δημοκρατία και σήμερα η φιλία αυτή μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου Μακρόν είναι ακόμα πιο ισχυρή» τόνισε ο υπουργός.
Παράλληλα, όσον αφορά στις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως έχει γίνει σαφές σε όλο το επενδυτικό κοινό ότι έχει αφήσει τα χειρότερα πίσω της. Παρά τις διαρκείς εξωγενείς κρίσεις, παρά τα σύνθετα προβλήματα στην Ευρώπη, τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της «απαράδεκτης εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία».
Σημαντικός ο ρόλος του κλάδου των κατασκευών
Σε αυτή την πορεία της οικονομίας, υπογράμμισε πως ο κλάδος των κατασκευών έχει διαδραματίσει έναν πολύ σημαντικό ρόλο.
«Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα βρίσκονται σε εξέλιξη γύρω στα 125 πρότζεκτ ιδιωτικών και δημοσίων έργων, που σύμφωνα με τα στοιχεία ξεπερνάνε τα 40 δισ. ευρώ» ανέφερε. Μόνο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προσέθεσε, «από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε έχουμε σχεδιάσει και έχουμε ξεκινήσει και υλοποιούμε έργα της τάξεως των 13 δισ. ευρώ». Ένα πρόγραμμα τεράστιο, υπογράμμισε, «το οποίο είχαμε να δούμε από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004», επεσήμανε.
Σε ό,τι αφορά τα έργα από τα 13 δισ. ευρώ, σημείωσε πως έχουν δημοπρατηθεί σχεδόν 11 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί έργα που έχουν ξεπεράσει τα 4,5 δισ. ευρώ.
Πράσινες υποδομές
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέδειξε πως οι πράσινες υποδομές έχουν κεντρικό ρόλο, αφού όπως δήλωσε αποτελούν ένα σταθερό σημείο αναφοράς από το οποίο ξεδιπλώνεται ο σχεδιασμός και προσδιόρισε πως οι στοχεύσεις είναι ξεκάθαρες: προστασία του περιβάλλοντος, ορθολογική διαχείριση και αξιοποίηση του φυσικού πλούτου, μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας αλλά και προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, τόνισε πως η ελληνική κυβέρνηση έχει συντάξει ένα πρόγραμμα των λεγόμενων έργων νέας γενιάς. Όπως εξήγησε, πρόκειται για έργα που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, την αντιπλημμυρική προστασία, την ανάπτυξη των δικτύων σταθερής τροχιάς. Επίσης, προανήγγειλε πως σε ελάχιστους μήνες θα γίνει παραλαβή των πρώτων πράσινων λεωφορείων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, και ήδη συζητείται η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης των τρένων υδρογόνου, «που θα θέλαμε να έχουμε στην Ελλάδα μέχρι το 2025», όπως είπε ο κ. Καραμανλής.
Περαιτέρω, αναφέρθηκε στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λέγοντας πως πραγματοποιείται μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr