«Πανεπιστήμια, όπως το Γέιλ, το Χάρβαρντ, το Πρίνστον, το Μπέρκλεϊ, το Τζονς Χόπκινς, τα οποία ήρθαν εδώ για να συνεργαστούν με τα δικά μας, να συνάψουν κοινά πτυχία, διπλά πτυχία. Θα μπαίνει ένας φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θα μπορεί να κάνει μέρος των σπουδών του χωρίς δίδακτρα στο Πανεπιστήμιο Γέιλ» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως, στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ.
Παράλληλα, η Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα συνεργασιών. Ένα είναι η συνεργασία μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Γέιλ, που προβλέπει χωρίς δίδακτρα τη δυνατότητα για φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών να πάνε για ένα ή δύο εξάμηνα, «κάνοντας το απλησίαστο, εφικτό, απτό».
«Αυτός ο φοιτητής θα παίρνει πτυχίο από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά θα αναφέρεται ρητά ότι έχει κάνει ένα ή δύο εξάμηνα στο Πανεπιστήμιο Γέιλ. Υπάρχουν άλλες συνεργασίες που οδηγούν σε διπλά πτυχία ή κοινά πτυχία. Παράδειγμα, η συνεργασία μεταξύ του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Αμερικής. Εκεί θα κάνει κανείς τέσσερα χρόνια στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και έναν επιπλέον χρόνο στο Κολούμπια και θα παίρνει δύο πτυχία, ένα από το Πολυτεχνείο, ένα από το Κολούμπια. Άρα οι συνεργασίες είναι πολλές και διαφορετικές. Εμείς ως πολιτεία έχουμε δώσει ένα πολύ ευρύ φάσμα δυνατοτήτων στα πανεπιστήμια μας. Καλοκαιρινά προγράμματα, χειμερινά προγράμματα, αγγλόφωνα, ξενόγλωσσα, διπλά πτυχία, κοινά πτυχία, κοινά ερευνητικά ινστιτούτα, Το πρώτο που κάναμε, είναι να απελευθερώσουμε τα πανεπιστήμιά μας, να μπορούν αυτά ελεύθερα να συνάψουν συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού» ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Ακόμα, προσέθεσε ότι ανακοινώθηκε από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια πως θα ιδρύσει Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Αθήνα. «Διάλεξε την Ελλάδα και την Αθήνα για να ιδρύσει αυτό το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης. Αυτό και αν είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης των κορυφαίων αυτών πανεπιστημίων προς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, προς τα πανεπιστήμιά μας, προς την ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα» είπε η κ. Κεραμέως. Επιπλέον, μίλησε για τη συνεργασία που έχει ήδη ξεκινήσει μεταξύ Ιονίου Πανεπιστημίου και Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς για έρευνα σχετικά με τη νόσο του Αλτσχάιμερ.
Ο στόχος της κυβέρνησης
«Ο δικός μας στόχος από την αρχή της θητείας, γιατί η προσπάθεια δεν ξεκίνησε τώρα, ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, ήταν σε τρεις κατευθύνσεις. Να απελευθερώσουμε το νομοθετικό πλαίσιο, να δώσουμε δηλαδή τη δυνατότητα τα πανεπιστήμια να συνάπτουν με απόλυτη ελευθερία αυτές συνεργασίες», τόνισε αρχικά η υπουργός.
«Ο δεύτερος στόχος είναι να επενδύσουμε οικονομικά σε αυτές τις συνεργασίες, για παράδειγμα, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα δοθούν 60 εκατ. ευρώ για επισκέπτες, καθηγητές και επισκέπτες ερευνητές. Δίνονται μέσω ΕΣΠΑ 20 εκατομμύρια ευρώ για αγγλόφωνα προγράμματα και ο τρίτος άξονας είναι ότι αξιοποιούμε πολιτικό κεφάλαιο που έχουμε για να ανοίξουμε διάπλατα τις πόρτες επικοινωνίας.
Ο δικός μας στόχος είναι να καλλιεργήσουμε ένα πρόσφορο έδαφος προκειμένου εν συνεχεία τα πανεπιστήμιά μας να αξιοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες και να συνάψουν τις συνεργασίες που επιθυμούν. Άλλες θα λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα, άλλες στην Αμερική, άλλες εξ αποστάσεως. Άρα εξαρτάται πραγματικά από τη συγκεκριμένη συνεργασία και από το φάσμα και το εύρος αυτής» συνόψισε η κ. Κεραμέως.
Κόστος για τους φοιτητές
Αναφορικά με το κόστος για τους φοιτητές, η Υπουργός ανέφερε ότι σε κάποια πανεπιστήμια, μέρος της συνεργασίας είναι η μη καταβολή διδάκτρων. Σε άλλες συνεργασίες όπου υπάρχει καταβολή διδάκτρων, τα πανεπιστήμια κινούνται για να βρουν υποτροφίες και για να εξασφαλίσουν μέσα για να ενισχύσουν αυτές τις συνεργασίες και τη συμμετοχή φοιτητών σε αυτές.
Οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα
Παράλληλα, έκανε αναφορά και στα οικονομικά οφέλη για την χώρα μας, από τα αγγλόφωνα προγράμματα. «Μόνο από την πρώτη φουρνιά των φοιτητών της αγγλόφωνης Ιατρικής Θεσσαλονίκης, αν δεν κάνω λάθος, τα δίδακτρα είναι περίπου 12.000 ευρώ για τους ξένους κατ’ έτος. Αυτό σημαίνει πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα πάνε στα έσοδα του Πανεπιστημίου. Αυτό τι σημαίνει; Χρήματα για καλύτερες υποδομές του Πανεπιστημίου, για καλύτερους εξοπλισμούς και ούτω καθεξής. Άρα ναι, είναι και αυτό μια πτυχή την οποία πρέπει να μετρήσουμε. Άρα πρόσθετα οικονομικά οφέλη για τα πανεπιστήμια, πέραν του πρώτου και πρωταρχικού στόχου που είναι να αναδειχθούν τα πανεπιστήμιά μας, να διεκδικήσουν τη θέση που δικαιωματικά τους αξίζει στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη» επισήμανε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr