Πιο συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι «η πρώτη αποτύπωση είναι θετική. Τα προϊόντα είναι σε χαμηλότερη τιμή», ενώ υπογράμμισε ότι όλα τα προϊόντα που είναι στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι φθηνότερα από ότι ήταν πριν δύο εβδομάδες.
Παράλληλα, μιλώντας στην ΕΡΤ, παραδέχθηκε ότι όταν ξεκινά ένα μέτρο χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις. Συγκεκριμένα, επεσήμανε ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερη σήμανση ώστε να βρίσκουν οι καταναλωτές πιο εύκολα τα προϊόντα, να υπάρχουν οι σχετικές ανακοινώσεις, να δίνουν οδηγίες οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ κτλ.
«Γενικά το πρόβλημα ήταν πώς βρίσκουμε τα προϊόντα μέσα στο σούπερ μάρκετ. Αυτό είναι κάτι που διορθώσαμε χθες και νομίζω ότι σήμερα θα είναι τα πράγματα πολύ καλύτερα, αλλά ένα νέο μέτρο χρειάζεται και κάποιες διορθωτικές κινήσεις, κάτι το οποίο κάνουμε και ποτέ δεν το αρνηθήκαμε», πρόσθεσε.
Εξήγησε πάντως ότι τα προϊόντα θα βρίσκονται στους διαδρόμους που βρίσκονταν και πριν αλλά θα επισημαίνονται με ειδική ετικέτα ώστε να γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι. Οι καταναλωτές θα μπορούν επίσης να ενημερώνονται για τα συγκεκριμένα προϊόντα από τους ιστότοπους των σούπερ μάρκετ, στην είσοδο των σούπερ μάρκετ και στην εφαρμογή e- katanalotis.
Αντιδράσεις αγοράς
Για τις αντιδράσεις των κρεοπωλών που υποστηρίζουν ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» απομακρύνει τους καταναλωτές από τα συνοικιακά καταστήματα, απάντησε ότι όποιος θέλει να δημιουργήσει καλάθι, μπορεί να το κάνει. Σε ερώτηση για το εάν τα περισσότερα από τα προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας απάντησε ότι 50% είναι ιδιωτικής και 50 επώνυμης.
Εξήγησε επίσης ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» αποτελείται από 30 κατηγορίες προϊόντων που έχουν 51 προϊόντα, τα οποία ελέγχονται για το ποσοστό κέρδους και είναι τα χαμηλότερα σε τιμή, ώστε να προσφέρονται στους καταναλωτές τα φθηνότερα. Πρόσθεσε δε ότι κάθε εβδομάδα ανανεώνεται το «καλάθι του νοικοκυριού» για να είναι σίγουρο ότι το κάθε προϊόν θα είναι σε επάρκεια.
Έλεγχοι
Σχετικά με τους ελέγχους απάντησε ότι γίνονται και δειγματοληπτικοί, αλλά και συγκεκριμένοι έλεγχοι, διότι λειτουργεί το 1520. “Πρέπει να πούμε ότι υπάρχει πράγματι ένα ποσοστό παραβατικότητας. Βρίσκουμε ένα 6-8% των επιχειρήσεων να έχουν παραβατική συμπεριφορά. Όμως η πλειοψηφία των επαγγελματιών λειτουργούν λογικά και λειτουργούν σύμφωνα με το νόμο” πρόσθεσε.
«Τα σούπερ μάρκετ ελέγχονται και επιβάλλονται και πρόστιμα. Δεν μπορούν να βάλουν προϊόντα τα οποία έχουν μια διαφορετική “συμπεριφορά” από ότι θα είχαν σε μια κανονική λειτουργία. Άλλωστε γι αυτό είμαστε και εμείς εκεί. Να ελέγχουμε τα προϊόντα αυτά και ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί και αυτός να καταγγείλει στο 1520 τυχόν τέτοια συμπεριφορά» επεσήμανε.
Κλείνοντας ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε: «Δεν δεν το λύνει το “καλάθι του νοικοκυριού” όλο το ζήτημα, ούτε καμία πολιτεία μπορεί να λύσει το πρόβλημα της ακρίβειας, αλλά βλέπετε ότι καθημερινά παλεύουμε στο να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας σε αυτή τη δύσκολη εποχή».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr