Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Αναγνωστόπουλος, απαντώντας σε ερωτήματα που σχετίζονται με τις διαμαρτυρίες και σχόλια πολλών πολιτών για τα προϊόντα που θα περιλαμβάνονται στο «καλάθι», στη βάση των 31 κατηγοριών που υποδείχθηκαν από το Υπ. Ανάπτυξης, τόνισε ότι αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις, αλλά «για να είναι αποτελεσματικό ένα τέτοιο καλάθι, πρέπει να είναι περιορισμένο, διότι αν το ανοίξουμε σημαντικά, θα μειωθεί η ουσία του».
«Θα προσπαθήσουν να συγκρατηθούν οι τιμές, με ιδιωτική πρωτοβουλία και στη λογική του ανταγωνισμού», σημείωσε για τα προϊόντα στο «καλάθι», τονίζοντας ακόμη πως «ο σκοπός είναι το καλάθι αυτό να ανατιμάται με πιο αργό ρυθμό από όσο συμβαίνει σε άλλα προϊόντα».
Παράλληλα, ο ίδιος σημείωσε ότι «για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις ανατιμήσεις, μειώνεται η επιβάρυνση που μπορεί να έχουν για την αγορά αυτών των βασικών προϊόντων».
Ο Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ανέφερε ότι «οι ανατιμήσεις που βλέπουμε σε όλα τα προϊόντα δεν οφείλονται σε αισχροκέρδεια, αυτές υπάρχουν αλλά είναι περιορισμένες περιπτώσεις. Οι αυξήσεις τιμών οφείλονται στην αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς».
«Κάθε σούπερ μάρκετ μπορεί να περιλάβει όποιο προϊόν κρίνει κατάλληλο»
Μεταξύ άλλων, ο κ. Αναγνωστόπουλός διευκρίνισε πως «κάθε σούπερ μάρκετ μπορεί να περιλάβει όποιο προϊόν κρίνει κατάλληλο για να βάλει σε αυτό το καλάθι. Αν εμείς προτείναμε συγκεκριμένο προϊόν να μπει σε κάθε καλάθι, θα ετίθετο θέμα ανταγωνισμού. Κάθε εταιρεία θα πρέπει να προσέχει τα προϊόντα στο καλάθι της, ώστε να μην έχουν μεγάλες ανατιμήσεις, γιατί αυτό θα βλάψει και τη φήμη της εταιρείας», τόνισε, ενώ συμπλήρωσε πως κάθε σούπερ μάρκετ θα αποφασίσει ποια προϊόντα θα μπουν στο καλάθι της και ποια σήμανση θα υπάρχει σε αυτά για να τα αναγνωρίζουν οι καταναλωτές».
«Η λίστα αυτή είναι δυναμική, θα υπάρχουν αλλαγές, αλλά οι βασικές κατηγορίες είναι αυτές που έχουν περιγραφεί. Τα προϊόντα θα μπορούν να αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, κάθε 15 ημέρες θα αλλάζουν τα προϊόντα στο καλάθι κάθε σούπερ μάρκετ», σημείωσε ο Γ.Γ. Εμπορίου.
Επιπλέον, ο ίδιος υπογράμμισε ότι «οι προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν καλύπτουν όλα τα προϊόντα στο καλάθι, αλλά μερικά από αυτά», καθώς και ότι από τις 31 κατηγορίες «λείπουν τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς πωλούνται φθηνότερα στις λαϊκές και προτρέπονται οι καταναλωτές να ψωνίζουν από εκεί. Αντιστοίχως, για τα νωπά κρέατα που πωλούνται στα κρεοπωλεία, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για λόγους ανταγωνισμού».
Σχετικά με το πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται το μέτρο, ο κ. Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «σε 10 – 15 ημέρες υπολογίζουμε να έχουμε ολοκληρώσει όλη την διαδικασία και να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο από τα τέλη Οκτωβρίου».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr