«Έχουμε καταφέρει να ολοκληρώσουμε μεγάλα έργα υποδομής εν μέσω μίας υγειονομικής κρίσης, μίας ενεργειακής κρίσης και της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι με τη λειτουργία του μετρό στον Πειραιά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα συνδέεται με το μεγαλύτερο λιμάνι σε λιγότερο από μία ώρα.
Τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τη Γραμμή 4 του μετρό ξεκίνησαν την περασμένη Τρίτη. Όπως τόνισε ο υφυπουργός «καθημερινά θα μετακινούνται επιπλέον 340.000 επιβάτες μόνο με τη συγκεκριμένη γραμμή, ενώ θα φυτευτούν 2.000 νέα δέντρα στην Αθήνα, καθώς, για πρώτη φορά σε συνεργασία με το Δήμο της Αθήνας θα γίνουν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανάπλαση των πλατειών».
Η πλατεία Εξαρχείων
Σχετικά με τις αντιδράσεις που έχουν επίκεντρο τον σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Καραγιάννης ήταν ξεκάθαρος: «Ο σχεδιασμός των έργων μετρό γίνονται στη βάση των επιστημονικών μελετών, οι οποίες ορίζουν πού θα χωροθετηθούν οι σταθμοί. Μία οργανωμένη μειοψηφία προσπαθεί να κρατήσει μία περιοχή της Αθήνας στο ημίφως. Οι αντιδράσεις δεν εδράζονται πουθενά, σε κανένα επιστημονικό στοιχείο».
«Το μετρό φέρνει ανάπτυξη, ζωή, φως. Αν κάποιες μειοψηφίες θέλουν να κρατήσουν μία περιοχή της Αθήνας στο ημίφως, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα το επιτρέψει», διεμήνυσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Πρόσθεσε ότι «όσοι κινούμαστε καθημερινά στην πόλη αντιλαμβανόμαστε πόσο αναγκαία είναι η επέκταση του μετρό, του προαστιακού, να γίνουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Αν δεν γίνουν αυτά τα έργα, η κατάσταση θα χειροτερέψει τα επόμενα χρόνια».
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης, έως το τέλος του 2022 θα προκηρυχθεί και το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον για να ακολουθήσουν σε επόμενη φάση οι επεκτάσεις προς Μενίδι και Ζεφύρι.
Ο υφυπουργός Υποδομών ζήτησε «να μην εργαλειοποιούνται πολιτικά και να μην χρησιμοποιούνται κομματικά τα έργα υποδομών, όπως έγινε και με το μετρό της Θεσσαλονίκης, γιατί ανήκουν στους πολίτες και δεν έχουν χρώμα».
Εκτίμησε ότι οι κάτοικοι του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας αντιλαμβάνονται πόσο αναγκαίο είναι το μετρό, ένα μέσο που, όπως είπε, «απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό, το πιο λαϊκό, κοινωνικό και οικονομικό μέσο μετακίνησης».
Ως προς το χρονοδιάγραμμα, ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι «ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της Γραμμής 4 είναι τα επτά χρόνια, στο τέλος, δηλαδή, του 2029», συμπληρώνοντας πως «για την κατασκευή της χρησιμοποιούμε σε μεγάλο βαθμό υπόγεια εκσκαφή για να περιορίσουμε την όχληση, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά».
Στην τελική ευθεία για το μετρό της Θεσσαλονίκης
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «το έργο, πλέον, βρίσκεται στην τελική ευθεία. Το μετρό θα τελειώσει τέλη του 2023». «Ήμουν στη Θεσσαλονίκη όταν ξεκίνησε το μετρό και μετά από τόσα χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί. Είναι λογική η δυσπιστία και η αμφισβήτηση των κατοίκων. Δεν μπορούμε να κάνουμε τα έργα υποδομών πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης», πρόσθεσε.
Ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι, πλέον, «απελευθερώνονται χώροι στη Θεσσαλονίκη. Το μετρό θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία».
Τις επόμενες ημέρες οι υπογραφές για το Flyover
Σχετικά με το FlyOver, όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης, «το αμέσως επόμενο διάστημα υπογράφουμε τη σύμβαση, η οποία έχει έρθει από το Ελεγκτικό Συμβούλιο. Το έργο έχει χρόνο κατασκευής την τετραετία και πρόκειται να απελευθερώσει την πόλη από το κυκλοφοριακό καθώς θα διπλασιαστεί ο όγκος των οχημάτων που εξυπηρετείται ανά ώρα, από τις 5.000 σήμερα στις 10.000 ανά κατεύθυνση».
Ο σιδηρόδρομος γίνεται από μεγάλος ασθενής μεγάλος πρωταγωνιστής
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει στον διαχωρισμό ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες έχουν -πλέον- ξεκάθαρες αρμοδιότητες.
«Στόχος είναι να γίνει ο σιδηρόδρομος από μεγάλος ασθενής, ο μεγάλος πρωταγωνιστής», τόνισε εξηγώντας ότι «στην Ελλάδα ξεκινήσαμε έργα ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ».
«Η προσοχή μας είναι στραμμένη στο να οργανώσουμε και να κατασκευάσουμε ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο, συνδεδεμένο με τα λιμάνια της χώρας. Σε έναν κόσμο που αλλάζει δεν μπορούσε να μην υπάρχει σύνδεση των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο», επεσήμανε.
«Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση που ταλάνισε τη χώρα μας, μας άφησε πάρα πολύ πίσω σε μεγάλα έργα υποδομής που η Ελλάδα είχε ανάγκη. Πλέον, είμαστε στη φάση που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κάνουμε μεγάλα έργα υποδομής πραγματικότητα», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr