Υπέρ της αρχής της κύρωσης της Συμφωνίας, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Ανώνυμης Εταιρίας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε, τάχθηκε μόνο η ΝΔ, ενώ από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 καταψήφισαν και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ μαζί με την Ελληνική Λύση, ψήφισαν «παρών».
«Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης ενισχύει σημαντικά τις προοπτικές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και τη θέση του στην περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιανατολικής Ευρώπης», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, καλώντας όλα τα κόμματα να «προσυπογράψουν την νέα Σύμβαση για να είναι συμμέτοχοι στη θετική προοπτική του λιμανιού».
Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε, επίσης, ότι έχουν ολοκληρωθεί οι αξιολογήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας και έχει εκδηλωθεί πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Όπως είπε, για τα τέσσερα λιμάνια, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων επενδυτών για την αξιοποίηση τους και πρόσθεσε ότι, «αυτό δικαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής επιλογής της κυβέρνησης για την παραχώρηση και αξιοποίηση τους».
«Σήμερα άνοιξαν οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας οι οποίες κινούνται πέρα από κάθε προσδοκία μας. Τα αποτελέσματα δικαιώνουν τη στρατηγική μας επιλογή για την αξιοποίηση τους προς όφελος της εθνικής οικονομίας και των τοπικών οικονομιών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.
Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ για πολιτική στρουθοκαμιλισμού εχθρική προς τις επενδύσεις και καλλιέργεια ανασφάλειας και αβεβαιότητας.
«Αυτή είναι και η μεγάλη, ουσιαστική διαφορά μας με το ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί στα λόγια του αέρα του ΣΥΡΙΖΑ η ΝΔ αντιτάσσει συγκεκριμένες πράξεις. Στην αβεβαιότητα του ΣΥΡΙΖΑ η ΝΔ αντιτάσσει τη σταθερότητα και στο λαϊκισμό του αντιτάσσει την υπευθυνότητα».
Απαντώντας στις ενστάσεις και στους προβληματισμούς που εκφράστηκαν από την Αντιπολίτευση, σχετικά με την μη επιβολή ποινικών ρητρών στον ανάδοχο για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των δεσμευτικών του υποχρεώσεων, ο κ. Πλακιωτάκης, είπε χαρακτηριστικά:
«Εμείς είμαστε αυτοί που διασφαλίζουμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Γιατί τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου δεν διασφαλίζονται με αμφιβόλου κατάληξης δικαστικές διαμάχες που κρατούν πολλά χρόνια και παγώνουν την εξέλιξη των επενδύσεων. Τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου διασφαλίζονται με νόμιμες κινήσεις που επιτρέπουν την εξέλιξη των επενδύσεων και μάλιστα με διευρυμένο όφελος για την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορέσει να γίνει ανταγωνιστικό όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων αλλά και στον παγκόσμιο χάρτη των θαλασσίων μεταφορών, κυρίως μέσω της ανταπόκρισης τους στη κυρίαρχη τάση που επικρατεί στη παγκόσμια διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων».
«Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης και αυξάνει τις δυνατότητες του λιμανιού και διευρύνει τις προοπτικές του με αποτέλεσμα περισσότερα και μεγαλύτερα οφέλη για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα την τοπική οικονομία της πόλης, της περιοχής το ελληνικό δημόσιο αλλά και την εθνική οικονομία της χώρας», επέμεινε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Ο κ. Πλακιωτάκης υποστήριξε ότι, «οι επενδύσεις μέχρι σήμερα έχουν ανέλθει σε 56 εκ ευρώ και από αυτές τα 22,4 εκ ευρώ αφορούν σε υποχρεωτικές επενδύσεις και τα 33,6 εκ ευρώ σε μη υποχρεωτικές επενδύσεις».
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, επεσήμανε ότι «ο αριθμός τους αυξήθηκε σημαντικά κατά 25%, και από 373 άτομα που ήταν το 2017 σήμερα έχουν φθάσει στα 478 άτομα ενώ μέσω υπεργολάβων εργάζονται ακόμα 250 άτομα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr