Ειδικότερα, ο κ. Μπακογιάννης ζήτησε να έχει ο δήμος Αθηναίων την ευθύνη για τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και κάθε είδους δημόσιες εκδηλώσεις στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Μάλιστα, ο ίδιος υπενθύμισε ότι «την περασμένη Πέμπτη το απόγευμα και το βράδυ η Αθήνα ήταν κλειστή, με ανοιχτά μαγαζιά, με τους ανθρώπους να θέλουν να πάνε και να γυρίσουν από τις δουλειές τους κάνοντας έναν αγώνα δρόμου», ενώ την επόμενη ημέρα, «το πρωί της Παρασκευής πάλι κλειστή η πόλη για μια πορεία, το απόγευμα η Πανεπιστημίου πάλι κλειστή για μια άλλη πορεία. Μα δεν γίνεται αυτό. Δεν πάει έτσι», υπογράμμισε.
«Υπάρχει ένας πάρα πολύ σωστός νόμος, ο οποίος πρέπει επιτέλους να εφαρμόζεται από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Και ταυτόχρονα, αυτό που ζητάμε είναι θεσμικά να απαιτείται πάντοτε και η άδεια του δήμου. Δεν μπορεί να διοργανώνει κάποιος έναν αγώνα ή οτιδήποτε χωρίς να παίρνει την άδεια του δήμου» ακόμα και αν πρόκειται «για μια εξαιρετική πρωτοβουλία, που είναι για καλό σκοπό», τόνισε, αναφέροντας ότι «είναι κάτι που δεν είναι βιώσιμο, ο πιο ευγενής και επιεικής τρόπος για το περιγράψω».
Ερωτηθείς για το ποια από τις εμπλεκόμενες αρμοδιότητες θα ήθελε να ανήκει αποκλειστικό στο δήμο Αθηναίων, απάντησε πως θα ήθελε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Προσπαθούμε να λειτουργήσουμε μια πόλη με μια νέα στρατηγικό στόχευση που να είναι ο άνθρωπος και όχι το αυτοκίνητο. Ναι, έχει δικαιώματα ο οδηγός, προφανώς. Αλλά έχει δικαιώματα και ο συνεπιβάτης, έχει δικαιώματα ο επιβάτης του Μέσου Μαζικής Μεταφοράς, έχει ο δικυκλιστής, ο ποδηλάτης, αλλά έχει δικαιώματα και ο πεζός. Αυτή είναι η λεγόμενη βιώσιμη κινητικότητα. Αυτό που γίνεται σε άλλες πόλεις του κόσμου, που πηγαίνουμε και λέμε γιατί εδώ και όχι στην Αθήνα;», σημείωσε.
«Για να το πετύχουμε αυτό, όμως, χρειαζόμαστε ένα σημείο αναφοράς. Για αυτό και καλωσορίζω την πρόταση του υπουργείου Μεταφορών να δημιουργηθεί επιτέλους ένας φορέας για την κινητικότητα στην πόλη. Διότι αυτή η ζούγκλα που διαπιστώνουμε στους δρόμους δεν είναι παρά ένας καθρέφτης της θεσμικής ζούγκλας. Η αναρχία στην πραγματικότητα των δρόμων, είναι ο καθρέφτης της αναρχίας του θεσμικού πλαισίου», πρόσθεσε.
«Δεν υπάρχουν μάγοι. Δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά. Στην πραγματικότητα, μιλάμε για μια βαθιά μεταρρύθμιση, για μια τομή στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Για δεκαετίες είχαμε παγιδευτεί σε ένα σύστημα με πολλές και αλληλοκαλυπτόμενες αρμοδιότητες. Σκεφτείτε ότι αν θέλουμε να πάρουμε μια απόφαση για την κυκλοφορία σήμερα, ανακατεύονται η Τροχαία, η Αστυνομία, το υπουργείο Μεταφορών, ο δήμος Αθηναίων, ο ΟΑΣΑ, η αποκεντρωμένη Διοίκηση, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και πολλοί άλλοι. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε έτσι. Όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει», ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Έργα ανάπλασης της Πανεπιστημίου
Αναφορικά με τα έργα ανάπλασης της Πανεπιστημίου, ο κ. Μπακογιάννης τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι τα έργα στο Σύνταγμα τελειώνουν σε λίγες ημέρες, όπως έχει τελειώσει η Ομόνοια εδώ και 2-2,5 χρόνια περίπου. «Ακολουθεί η Πανεπιστημίου η οποία θα ολοκληρωθεί του χρόνου. Στόχος μας είναι να διαπλατύνουμε τα πεζοδρόμια, να φυτέψουμε πολλά δέντρα, να δημιουργήσουμε μια κεντρική λεωφόρο στην Αθήνα την οποία θα θέλει ο κόσμος να τη χαρεί, να την περπατήσει, να την απολαύσει. Και έτσι να συνδέσουμε τα δυο χωροταξικά κέντρα της πόλης, την Ομόνοια και το Σύνταγμα, γιατί αυτή είναι η βασική γέφυρα που ενώνει την πόλη», δήλωσε.
Σύμφωνα με τον ίδιον, είναι πολλά τα παράπονα που κάνουν οι δημότες της πόλης, «από μια λακκούβα στην άσφαλτο, από ένα κακό πεζοδρόμιο, μέχρι ένα γηπεδάκι που θέλει φτιάξιμο και ένα δέντρο. Τα πάντα έρχονται στον δήμο και εμείς προσπαθούμε να ανταποκριθούμε όσο μπορούμε περισσότερο». Υπενθύμισε ότι υπάρχει και η πλατφόρμα Novoville όπου μπορεί κανείς και ηλεκτρονικά να καταθέσει το πρόβλημα. «Αυτό μας διευκολύνει πολύ, καθώς οι πολίτες μας στέλνουν και φωτογραφίες μαζί με τη διεύθυνση. Ο δήμος πλέον έχει εργαλεία», συμπλήρωσε.
«Είμαστε στην πορεία του να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων όσο γίνεται λίγο πιο εύκολη και λίγο πιο ευχάριστη», τόνισε ο κ. Μπακογιάννης, αναφέροντας ενδεικτικά ότι η δημοτική αρχή ασφαλτοστρώνει τη μισή πόλη, συνολικά 1.150 δρόμους από τους οποίους έχουν ήδη ασφαλτοστρωθεί οι 700, ενώ αποκαθίστανται 400 πεζοδρόμια της πόλης, καθώς 7 συνεργεία δουλεύουν στα 7 δημοτικά διαμερίσματα. Παράλληλα, αρχίζει ένα πολύ μεγάλο έργο για την αποκατάσταση ανοιχτών αθλητικών χώρων ενώ θα γίνουν και 12 νέες παιδικές χαρές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr