Από σήμερα, στον Πειραιά, όπου καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός κωφών και βαρήκοων πολιτών, χάριν στο έξυπνο αυτό σύστημα όλοι οι δημότες, αλλά και οι επισκέπτες του κεντρικού ΚΕΠ Πειραιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής, μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία διερμηνέα νοηματικής.
Πρόκειται για μια καινοτόμα ψηφιακή υπηρεσία, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους κωφούς και βαρήκοους να πραγματοποιούν βιντεοκλήση, ώστε να γίνεται εξ αποστάσεως διερμηνεία και χειλεανάγνωση.
Σύμφωνα με την Υφυπουργό, η υπηρεσία RELAY έχει εγκατασταθεί πλέον σε ΚΕΠ, υπηρεσίες, αλλά και νοσοκομεία διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα κώφωσης ή βαρηκοΐας, ενώ μέχρι στιγμής 5.000 χρήστες έχουν ήδη πραγματοποιήσει 125.000 κλήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από αίτημα των εργαζομένων του ΚΕΠ, το οποίο έγινε αμέσως δεκτό από την κ. Μιχαηλίδου και την κ. Λαμπροπούλου, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν ταχύρρυθμα σεμινάρια νοηματικής γλώσσας στους υπαλλήλους, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν και οι ίδιοι πιο αποτελεσματικά τους κωφούς και βαρήκοους πολίτες που επισκέπτονται καθημερινά την υπηρεσία.
Η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε ότι: «Από σήμερα, το RELAY, είναι στην υπηρεσία όλων των κωφών και βαρήκοων συμπολιτών μας, που επισκέπτονται το ΚΕΠ στον Πειραιά, επιτρέποντάς τους να εξυπηρετούνται άμεσα και ανεξάρτητα. Αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες που προσφέρουν η επιστήμη και η τεχνολογία και διασφαλίζουμε την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με προβλήματα ακοής στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Προτεραιότητά μας είναι μια συμπεριληπτική κοινωνία, στην οποία θα υπάρχει σεβασμός στα δικαιώματα κάθε ανθρώπου και θα μπορούν όλες και όλοι να έχουν ίση συμμετοχή και ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από την αναπηρία τους. Γι΄ αυτό άλλωστε εργαζόμαστε εντατικά, για να ενισχύουμε διαρκώς την ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία. Δεν αφήνουμε κανέναν πίσω».
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, δήλωσε ότι: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που εγκαταστήσαμε στο κεντρικό ΚΕΠ της πόλης μας την καινοτόμα υπηρεσία RELAY, η οποία δίνει τη δυνατότητα στα άτομα με προβλήματα ακοής να εξυπηρετούνται άμεσα και απρόσκοπτα, χωρίς τη φυσική παρουσία διερμηνέα. Τα ΚΕΠ του Δήμου Πειραιά, έχουν περάσει πλέον σε μια νέα εποχή σύγχρονης εξυπηρέτησης των πολιτών, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας ισότιμα και χωρίς αποκλεισμούς να μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα. Να συγχαρώ το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων γι’ αυτή τη σημαντική ενέργεια, η οποία αναμφισβήτητα θα διευκολύνει πολλούς συμπολίτες μας».
Η πρόεδρος του ΕΙΚ, Βενέττα Λαμπροπούλου, ανάφερε ότι: «Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που σήμερα τοποθετούμε ένα σταθμό επικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους στο Δήμο Πειραιά. Ευχαριστώ την κα. Μιχαηλίδου που βοηθά σε αυτό το έργο ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε τους πολίτες με προβλήματα ακοής σε όλη την Ελλάδα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr