Το πρόγραμμα αφορά όλους τους μαθητές, σε όλη την Ελλάδα, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς να απαιτούνται κριτήρια για συμμετοχή. Έχει διττό στόχο: την επέκταση του ωραρίου "για να διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς" και την "ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών". Ως προς το δεύτερο σκέλος, η κ. Κεραμέως διευκρίνισε, πως θα ενισχυθεί η δημιουργική κατεύθυνση, με έμφαση στα εικαστικά, τη μουσική, τις τέχνες γενικότερα, ενώ παράλληλα θα ολοκληρώνεται και η μελέτη των μαθημάτων των παιδιών. Με αυτό τον τρόπο, θα μένει πιο πολύς χρόνος "για παιχνίδι και διάδραση με την οικογένεια".
Η κ. Κεραμέως επισήμανε, ότι τα προγράμματα βρίσκονται υπό διαμόρφωση, θα προχωρήσουν προσλήψεις, ενώ απώτερος στόχος είναι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου ως τις 18.00.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ η εφαρμογή του μέτρου αρχικά θα πραγματοποιηθεί στο 50% των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών που ήδη λειτουργούν ως ολοήμερα, δηλαδή σε 5.000 τμήματα σε όλη τη χώρα.
Σχετικά με το δημογραφικό ζήτημα, η κ. Κεραμέως το χαρακτήρισε "βραδυφλεγή βόμβα", περιγράφοντας ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι εγγραφές στην Α' Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5-17%. Βασικά αίτια είναι η υπογεννητικότητα, αλλά και το "μεταναστευτικό ισοζύγιο" με το "brain drain και το brain gain".
H υποστήριξη της οικογένειας είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση του δημογραφικού τόνισε η κ. Κεραμέως, αναφερόμενη σε ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν "για υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονταν από ιδιωτικούς φορείς και τώρα ενσωματώνονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα". Για παράδειγμα, το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα τέσσερα, όπου τα παιδιά διδάσκονται και αγγλικά, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και το γεγονός, ότι πια τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, μεταξύ άλλων.
Επίσης, η κ. Κεραμέως, αναφέρθηκε σε ειδικές ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επιστημόνων και στην επιστροφή τους στην Ελλάδα (brain gain), όπως το κονδύλι των 60 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του παραπάνω στόχου και τη ριζική αναδιάταξη του ΔΟΑΤΑΠ.