Αναλυτικά κάποια χαρακτηριστικά σημεία από όσα είπε:
Στις καλένδες η συνέχιση της μελέτης για την «πράσινη» μετάβαση της εγχώριας ακτοπλοΐας
«Όποιος έχει θητεύσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ποτέ δεν ξεχνά και πάντα αισθάνεται κομμάτι αυτής της οικογένειας. Επομένως, τα προβλήματα που σήμερα αντιμετωπίζουν η ναυτιλία, η ακτοπλοΐα και τα νησιά μας, παραμένουν η καθημερινή μας μέριμνα, και σε προσωπικό επίπεδο ως νυν Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».
«Επί της κυβερνητικής μας θητείας, μαζί με το Ναυτικό Επιμελητήριο και τον ΣΕΕΝ, ξεκινήσαμε μια συλλογική προσπάθεια για την μετάβαση στην επόμενη μέρα της ακτοπλοΐας, για την ανανέωση του στόλου και την εισαγωγή της «πράσινης» τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, με τις οδηγίες των τριών αρμόδιων Ευρωπαϊκών Επιτροπών, φτιάξαμε, για πρώτη φορά, την απαραίτητη μελέτη, με την αρωγή του Ναυτικού Επιμελητηρίου και τη συγχρηματοδότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και του ΣΕΕΝ, και άρχισαν να γίνονται σημαντικά βήματα. Δυστυχώς όμως, ενώ είχε ενταχθεί η συνέχιση της μελέτης στο Ταμείο Ανάκαμψης με 1 εκ. ευρώ, βλέπουμε ότι φέτος δεν υπάρχει χρηματοδότηση ενώ ευχόμαστε να υπάρξει για το 2023».
Η «πράσινη» τεχνολογία απαιτεί ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο για την προετοιμασία των λιμανιών και την φορολόγηση των εταιρειών
«Η ένταξη νέων «πράσινων τεχνολογιών» στην ακτοπλοΐα απαιτεί τις κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια με ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο. Για παράδειγμα, για την ηλεκτροδότηση και ηλεκτροφόρτιση να γίνει ξεκάθαρο το ποιοι θα είναι οι φορείς παροχής ηλεκτρικής ενέργειας -αν θα είναι απελευθερωμένη ή με μονοπωλιακή συνθήκη-. Επίσης, αν θα θεωρηθεί η ηλεκτρική ενέργεια ως ναυτιλιακό καύσιμο, ένα κρίσιμο ζήτημα σε σχέση με την φορολόγηση και την προετοιμασία των λιμανιών».
Για να μιλάμε για «επόμενη μέρα» στην ακτοπλοΐα και τα νησιά μας, χρειάζεται να λυθούν κρίσιμα ζητήματα που βιώνουν σήμερα νησιώτες και εταιρείες
«Εκτός όμως από την επόμενη μέρα, πρέπει να δούμε το σήμερα. Το κόστος στα καύσιμα και στα εισιτήρια έχει αυξηθεί, ενώ τεράστια είναι τα προβλήματα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τους επιβάτες , για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Οφείλουμε να δώσουμε λύσεις τώρα, πιθανά μέσω της επιδότησης καυσίμου και μέσω της μείωσης ΦΠΑ ιδιαίτερα στις ενδονησιωτικές μεταφορές».
«Οφείλει επίσης το Υπουργείο Ναυτιλίας να δημιουργήσει πολυετείς συμβάσεις με τους ακτοπλόους για την χρηματοδότηση των κατασκευών νέων πλοίων και, βέβαια, να αποπληρωθούν τα περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ χρέους προς τις εταιρείες. Δυστυχώς, κάθε χρόνο ο προϋπολογισμός ελλείπεται των διακηρύξεων του Υπουργείου. Αυτό το κενό πρέπει να κλείσει άμεσα, διαφορετικά με ποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα σχεδιάσουμε την επόμενη «πράσινη» μέρα; Χρειάζεται επίσης να υπάρχει συνέπεια στις αποπληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου αλλά και να ενισχυθεί ο εσωτερικός τουρισμός με τη χρήση του ΜΙ σε μη-νησιώτες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr