Ο υπουργός Τουρισμού τόνισε πως πιστεύει πολύ στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με το δημόσιο, που έφερε θετικά αποτελέσματα και στην περίοδο της πανδημίας.
Στο πλαίσιο αυτό ανανεώθηκε η συνεργασία του υπουργείου τουρισμού με τη Google για την ανάδειξη των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά και την εκπαίδευση του προσωπικού των επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό.
H Google σημείωσε θέλει να βοηθήσει τα ελληνικά ξενοδοχεία για να γίνουν πιο βιώσιμα και να αντιληφθούν τις μεγάλες ευκαιρίες που υπάρχουν.
Ο κ. Μπρίτιν ανέφερε το παράδειγμα ενός ξενοδοχείου στην Αστυπάλαια που υιοθέτησε κριτήρια βιωσιμότητας όπως ηλιακά πάνελ ή φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα αποχέτευσης και είδε την επισκεψιμότητά του να εκτοξεύεται.
Ανέφερε επίσης πως θα υπάρξει εκπαίδευση των επιχειρήσεων τουρισμού προς την βιωσιμότητα. Όπως σημείωσε μέσω της πρωτοβουλίας, Grow Greek Tourism Online, μέχρι σήμερα, έχουν αποκτήσει δωρεάν ψηφιακή κατάρτιση πάνω από 185.000 εργαζόμενοι και στελέχη του τουρισμού, από όλη την Ελλάδα.
Επιπλέον η Google στηρίζει την ανάκαμψη της χώρας μέσω της τεχνολογίας, με μία σειρά από εργαλεία, εκπαιδεύσεις, συμβουλές και σημαντικές συνεργασίες, για την υποστήριξη των επιχειρηματιών, των εργαζομένων και όσων αναζητούν εργασία.
Ο Matt Brittin δήλωσε εντυπωσιασμένος από τους Δελφούς, το φυσικό περιβάλλον και τη συγκλονιστική ιστορία χιλιάδων ετών που συνοδεύει την περιοχή.
Σημείωσε λοιπόν πως αυτά τα μέρη πλέον θα έχουν καλύτερη προβολή στα εργαλεία αναζήτησης της Google.
Οι προσδοκίες και ο πόλεμος
Σχετικά με το αν η Ελλάδα μπορεί να πετύχει φέτος νέο τουριστικό ρεκόρ, παρά τη διεθνή αναταραχή που προκαλεί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο Βασίλης Κικίλιας δήλωσε αισιόδοξος, αλλά δεν θέλησε να κάνει κάποια συγκεκριμένη εκτίμηση.
"Δεν θα κάνω προβλέψεις, αλλά θα δουλέψουμε σκληρά να φέρουμε όσους περισσότερους τουρίστες είναι δυνατό. Χτυπάμε όλες τις πόρτες και διεκδικούμε ό,τι καλύτερο για τη χώρα μας, ώστε να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία".
Άλλωστε, πρόσθεσε χαριτολογώντας ο υπουργός, πως "νιώθω περισσότερο υπουργός Οικονομικών ή Ανάπτυξης, παρά Τουρισμού, καθώς το 25% του ΑΕΠ έρχεται απο τον τουρισμό".
Ποιότητα
Αναφερόμενος στο τουριστικό μοντέλο της Ελλάδας, ο υπουργός σημείωσε πως "έχουμε πλέον ποιοτικά data για τον τουρισμό από τις συνεργασίες μας με εταιρείες όπως η Google και η Visa. Αξιοποιούμε συνεπώς αυτά τα στοιχεία για να βελτιώσουμε το τουριστικό προϊόν, το οποίο πρέπει να παραδεχθούμε πως δομήθηκε άναρχα τις προηγούμενες δεκαετίες.
Είναι σημαντικό να μην πάθουμε τη ζημιά που έπαθε η Ισπανία ως προς το τουριστικό της μοντέλο. Η Ελλάδα με τις αλλεπάλληλες κρίσεις είχε και έχει ανάγκη τα χρήματα από τον τουρισμό, αλλά πρέπει να αναπτυχθούμε με πλάνο.
Θέτουμε ξεκάθαρους κανόνες ανά περιοχή για το τι χρειάζεται από θέματα υποδομών".
Κλείνοντας, ο υπουργός σημείωσε πως "δεν είχαμε προσδοκίες για πολλούς τουρίστες από Ρωσία και Ουκρανία, συνεπώς δεν μας επηρεάζει τόσο πολύ. Όμως, ο πληθωρισμός, η ενέργεια και η ακρίβεια προφανώς και μας ανησυχούν. Ωστόσο, δεν θα το βάλουμε κάτω. Θα κάνουμε συμφωνίες, συνεργασίες και θα ταξιδέψουμε σε όλο τον κόσμο για να προσελκύσουμε τουρίστες.
Ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του 2022, αλλά σίγουρα θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να μη μείνει πίσω καμία επιχείρηση μικρή ή μεγάλη που δραστηροποιείτε στον τουρισμό", σημείωσε..
Σπύρος Πολυχρονόπουλος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr