"Είμαστε υπερήφανοι" για αυτή την τροποποίηση, είπε ο υπουργός, καθώς "αποτελούσε τη μόνη λογική κίνηση που διαθέταμε, προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί". Επισήμανε ότι με την "επιμονή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συστηματική δουλειά που κάναμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καταφέραμε να 'αναστήσουμε' το έργο της Πατρών - Πύργου. Δεσμευθήκαμε ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να ξαναφέρουμε το έργο στις ράγες της υλοποίησης. Τίποτε δεν ήταν εύκολο. Όμως, τόσο οι μελέτες, όσο και το σχέδιά μας, έπεισαν τις Βρυξέλλες ότι το έργο είναι σημαντικό και θα βοηθήσει την περιοχή. Για να λάβουμε την περασμένη εβδομάδα με τον πιο επίσημο και πανηγυρικό τρόπο την έγκριση της Κομισιόν και τα εύσημα της εκτελεστικής αντιπροέδρου, της κας Βεστάγκερ".
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι "τώρα οφείλουμε να τρέξουμε για να δώσουμε στους πολίτες της Ηλείας, της Πάτρας, της Πελοποννήσου, στους χιλιάδες επισκέπτες, ένα δρόμο που τους αξίζει και θα είναι ασφαλής".
Καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ ότι με την πολιτική του, το έργο, "όχι απλά κινδύνεψε" αλλά "ουσιαστικά θα ήταν ένα ακόμη έργο που θα έμενε απραγματοποίητο". Η ευθύνη, είπε ο υπουργός, "έχει ονοματεπώνυμο. Όντως. Της αποτυχίας του ΣΥΡΙΖΑ και της επιτυχία της κυβέρνησης της ΝΔ".
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επίσης αναφέρθηκε και στις διατάξεις του νομοσχεδίου για την σύμβαση είχε συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας το 2017 και τώρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφεί εντός του Ιανουαρίου του 2022. Σκοπός της νέας σύμβασης, είπε, είναι η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι - μεταξύ άλλων - πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας και λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς. Η νέα αυτή σύμβαση θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, θα τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα και κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα το ελληνικό Δημόσιο αποκτά τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τραίνα υδρογόνου μηδενικών ρύπων, χωρίς καμία δαπάνη. Το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται - με συντηρητικές εκτιμήσεις - να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Σχετικά με το άρθρο 80 που προβλέπει την παράταση της διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου της κρατικής χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του Ο.Σ.Ε. ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι "με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε την οικονομική βιωσιμότητα και την απρόσκοπτη λειτουργία του Οργανισμού, με την θέσπιση της παράτασης διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου των τραπεζικών του λογαριασμών στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, την απαγόρευση συμψηφισμού των χρηματοδοτήσεων αυτών για οφειλές του Ο.Σ.Ε. προς το Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κλπ., καθώς και την απαλλαγή του από την υποχρέωση έκδοσης και προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, μέχρι την 30η.6.2022".
Επίσης, παρατείνεται έως τις 30.6.2022. η διάρκεια ισχύος της διάταξης περί αναστολής πληρωμής, συμψηφισμού και διαδικασίας είσπραξης χρεών του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, βεβαιωμένων ή μη, που προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων δανείων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr