Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ανακοινωση, η Περιφερειακή Διεύθυνση Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία Πειραιά-Δυτικής Αττικής-Αιγαίου ενημερώθηκε το βράδυ της Δευτέρας ότι στην προβλήτα 2 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίω
"Ο λιμενεργάτης Δημήτρης Δαγκλής τη Δευτέρα 25.10 άφησε την τελευταία του πνοή στο container τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι ένα ακόμη τραγικό προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα.
Οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους:
Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προξενούν μακροχρόνια κόπωση και επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.
Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.
Οι ελλιπείς ομάδες εργασίας εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.
Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και άρα και την επικινδυνότητα στο χώρο εργασίας σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.
Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας. Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες. Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών. Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες.
Χθες οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά έχασαν ένα συνάδελφό τους και έτσι ήρθαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο προσκήνιο. Ξέρουν ότι θα μπορούσε να είναι ένας οποιοσδήποτε από αυτούς. Οργή και θυμός είναι τα συναισθήματα που κυριαρχούν μεταξύ των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και είναι απολύτως δικαιολογημένα.
Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.
Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα. Συγκεκριμένα:
· Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες. Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας
· Να υπάρξει Γενικός Κανονισμός Προσωπικού που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ
· Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας από εργαζόμενους.
· Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr