Ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real για τα χρονοδιαγράμματα του έργου απαντά ότι "δουλεύουμε εντατικά, όχι μόνο στο Σταθμό Βενιζέλου, και θα τα καταφέρουμε όπως είχαμε πει εξαρχής, για τον Απρίλιο του 2023".
Μάλιστα ο υπουργός είπε ότι πρόσφατα ξεκίνησαν οι δοκιμές με τρένα σε ολοκληρωμένη ρευματοδοτημένη επιδομή. "Όχι με μουσαμάδες όπως κάποτε... Τώρα "τρέχουμε" να καλύψουμε το χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023", σημείωσε ο υπουργός.
Στο σημείο αυτό τόνισε ότι πολλοί έφτασαν να φοβούνται ότι το έργο δεν θα τελειώσει ποτέ! "Όμως η Θεσσαλονίκη είναι η πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας. Και ξέρετε καλά, τι σημαίνει η Μακεδονία για εμένα", είπε με νόημα.
Όσον αφορά τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι μελέτες, ενώ παράλληλα γίνονται οι πρόδρομες εργασίες.
"Αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του πρώτου εργοταξίου στην Κατεχάκη, που θα είναι ένα εκ των δύο - μαζί με το Άλσος Βεΐκου - από τα οποία θα μπουν τα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων", ανέφερε.
"Πρόκειται για ένα έργο που θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες ημερησίως, θα μειώσει κατά 53.000 τα αυτοκίνητα στους δρόμους και θα δημιουργήσει 5.000 νέες θέσεις εργασίας".
Όσο για τον σταθμό των Εξαρχείων ξεκαθάρισε ότι θα στηθεί το εργοτάξιο μόλις ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες. "Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του έργου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής αλλά και της πόλης", είπε.
Ερωτηθείς για τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς και αν σε αυτούς συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής, αφού είπε ότι τώρα με τη μετάλλαξη Δέλτα είναι ανάγκη να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των εμβολιασμών, εξήγησε ότι τις εισηγήσεις τις κάνει η αρμόδια επιστημονική Επιτροπή.
"Έως σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση για υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες. Άλλωστε, λαμβάνονται σε καθημερινή βάση τα αναγκαία μέτρα καθαρισμών, νεφελοψεκασμών κλπ για την προστασία τους, ενώ ιδίως οι οδηγοί προφυλάσσονται ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τους επιβάτες. Ούτως ή άλλως, ανήκω σε μια πολιτική σχολή που προτιμά την πειθώ από τον εξαναγκασμό -πλην συγκεκριμένων περιπτώσεων που είναι αναγκαίος. Γι' αυτό καλώ όποιον δεν έχει ήδη εμβολιαστεί να το κάνει! Για το καλό του και για το καλό όλων μας".
Όσον αφορά το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα σε όσους χρήστες των ΜΜΜ έχουν εμβολιαστεί, είπε ότι υπάρχει μία σκέψη να συνδυαστεί η ανταμοιβή προς τους τακτικούς χρήστες με επιπλέον κίνητρα στους πολίτες να εμβολιαστούν, αλλά είναι ένα θέμα με πολλές παραμέτρους και το μελετάται με προσοχή και σοβαρότητα.
Αναφερόμενος στις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης "για λάθος διαχείριση της πανδημίας" ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υποστηρίζει ότι "δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να εκμεταλλευτεί μικροκομματικά την πανδημία. Με τη γνωστή από το παρελθόν μέθοδο: στείρα άρνηση, κινδυνολογία, υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα και χάιδεμα αυτιών σε όλους αδιακρίτως. Μόνο που τώρα πια δεν πείθει και πολλούς και καταλήγει να αντιφάσκει με τον εαυτό του. Τη μία διαφωνούσε με το λοκντάουν, την άλλη με την άρση του. Τη μία έλεγε ότι η κυβέρνηση υπόσχεται εμβόλια που… δεν υπάρχουν, την άλλη ότι δεν προχωρά τους εμβολιασμούς. Τη μία ανησυχούσε για τα κρούσματα, την άλλη παρότρυνε τον κόσμο να πάει σε πορείες. Τη μία κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι δεν έχει αρκετή πειθώ για να εμβολιαστούν οι πολίτες, την άλλη ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούσε να πείσει τα κορυφαία στελέχη του που διατυμπανίζουν αντιεμβολιαστικές απόψεις".
Επίσης, είπε ότι η κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά "ακούει" τους προβληματισμούς και την κριτική των πολιτών, "αλλά όχι την όψιμη μικροκομματική ''κριτική'' του κόμματος που ως κυβέρνηση δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη στα ΜΜΜ, δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο, άφησε τις συγκοινωνίες να ρημάξουν… Αρκετά με την υποκρισία!".
Μάλιστα ανέφερε ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι ανάμεσα στις πόλεις που έχουν αυξήσει τους στόλους και τα δρομολόγια εν μέσω πανδημίας αφού σήμερα έχουμε 50% περισσότερα λεωφορεία στην Αθήνα και διπλάσια στη Θεσσαλονίκη.
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τα μεγάλα έργα που έχουν προγραμματιστεί ή εκτελούνται αυτήν τη στιγμή, σημείωσε ότι ξεμπλοκάρουν όλα που αντιμετώπιζαν σύνθετα προβλήματα και κινδύνευαν να μην γίνουν ποτέ, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, η γραμμή 4 Μετρό Αθήνας, ο Ε65 και βέβαια ο ΒΟΑΚ και το Πάτρα - Πύργος.
"Στο ΒΟΑΚ, μέσα στο 2022 θα αρχίσουν να στήνονται εργοτάξια και ως τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα, με πρώτα τα δημόσια έργα και το ΣΔΙΤ. Στην Πατρών - Πύργου, ακόμα πιο γρήγορα: Το φθινόπωρο περιμένουμε το πράσινο φως από τη DG-COMP, ώστε έως τα τέλη του 2021 να στηθούν τα εργοτάξια και το έργο να κατασκευαστεί σε 3 χρόνια", κατέληξε ο κ. Κώστας Καραμανλής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr