Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε πάντως στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Υπέρ της αρχής του, ψήφισαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ καταψήφισαν και ΚΙΝΑΛ, ΕΛ.ΛΥ και ΜέΡΑ25 επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια.
Η υπουργός Παιδείας υπεραμύνθηκε της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση, τηρώντας μία προς μία τις προεκλογικές της δεσμεύσεις της, ανατρέπει παγιωμένες αναχρονιστικές αντιλήψεις και οικοδομεί το σχολείο του μέλλοντος που θα ανταποκρίνεται στις νέες προκλήσεις και στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.
«Το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για την συνολική αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποτελείται από τις τρεις πυλώνες που είναι, η ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και των δομών εκπαίδευσης και η θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.
Τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, κατηγόρησαν την κυβέρνηση για αυταρχικές πρακτικές απαξίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευτικών.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, τόσο ο εισηγητής του κόμματος Νίκος Φίλης, όσο και οι βουλευτές, Σία Αναγνωστοπούλου και Μερόπη Τζούφη, κατηγόρησαν μεταξύ άλλων την κυβέρνηση της ΝΔ, ότι χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως εργαλείο στιγματισμού και τιμωρίας των εκπαιδευτικών. Έντονη κριτική άσκησαν και για την βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια με την κ. Αναγνωστοπούλου να αναφέρει ότι «η ΝΔ επιβεβαιώνει την αλλεργία της στα λαϊκά στρώματα, αφήνοντας εκτός χιλιάδες μαθητές» και την κ. Τζούφη να επισημαίνει ότι «είναι προμελετημένο «έγκλημα» ο αποκλεισμός χιλιάδων υποψηφίων από τα ΑΕΙ».
«Η κυβέρνηση της ΝΔ ασκεί εκπαιδευτική πολιτική με ιδεοληπτικές εμμονές που δεν εκσυγχρονίζει ούτε εκδημοκρατίζει τις δομές της εκπαίδευσης. Αντίθετα, προκαλεί εντάσεις και τριβές στην εκπαιδευτική κοινότητα», υποστήριξε από την πλευρά του ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος.
Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζήτησε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, υποστηρίζοντας ότι «δεν επιδιώκει την αναβάθμιση της παιδείας, αντίθετα, βάζετε πολλαπλούς ταξικούς φραγμούς στο όνομα της ποιότητας της εκπαίδευσης».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr