Όπως ανέφερε ο ίδιος, σε επίπεδο Ομίλου, τα κέρδη προ φόρων της ΔΕΗ ανέρχονται σε μόλις 1,5% του τζίρου, δηλαδή περίπου 50 εκατ. ευρώ. «Το ποσό αυτό αναλογεί στα 20 με 30 λεπτά του ευρώ τον μήνα, στον λογαριασμό κάθε νοικοκυριού. Πού την είδατε την αισχροκέρδεια; Αν κοπούν και αυτά τα 30 λεπτά, πώς θα μπορεί να κάνει επενδύσεις μία ζημιογόνος εταιρεία;», πρόσθεσε.
Ο κ. Σκρέκας, επιπλέον, υπογράμμισε πως η κατάρρευση των χονδρεμπορικών τιμών ρεύματος λόγω του lockdown την περασμένη άνοιξη, όταν μειώθηκαν στα επίπεδα των 24 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, δεν σημαίνει πως η επιχείρηση προσποριζόταν ως κέρδος 86 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, όσο δηλαδή ήταν η διαφορά από τα 110 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, η τιμή με την οποία πουλά ηλεκτρική ενέργεια στη λιανική.
Όπως επεσήμανε, στην εξίσωση θα πρέπει να μπουν και τα ποσά με τα οποία η επιχείρηση «έμπαινε μέσα» εκείνη την περίοδο στην ηλεκτροπαραγωγή, καθώς πωλούσε ηλεκτρική ενέργεια στη χονδρεμπορική, σε τιμή μικρότερη από το κόστος παραγωγής της. Έτσι, τη στιγμή που πωλούσε την ηλεκτροπαραγωγή της με 24 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, το κόστος της ήταν πολλαπλάσιο, στα 70, 80 ή και 100 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, ανάλογα με την τιμή των ρύπων.
«Θέλουμε η ΔΕΗ να μετατραπεί σε εθνικό πρωταθλητή, σε βασικό πυλώνα ισχυρής και βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας», τόνισε ο υπουργός. Όπως συμπλήρωσε, το 2019 οι καθαρές ζημιές ήταν της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογισθεί η αποτίμηση των λιγνιτικών μονάδων. Αν συνέχιζε έτσι, τότε η επιχείρηση τα επόμενα 4-5 χρόνια θα είχε πλέον συσσωρευμένες ζημιές της τάξης των 3-4 δισ. ευρώ», συμπλήρωσε.
Σχετικά με την άνοδο του χονδρεμπορικού κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, τόνισε ότι αποτελεί πανευρωπαϊκή τάση, φέρνοντας έως παράδειγμα 7 συνεχόμενες ημέρες μέσα στον Ιούλιο, όπου η Ιταλία είχε λίγο έως πολύ μεγαλύτερες χονδρεμπορικές τιμές από την Ελλάδα. Σημείωσε πως η τιμή του φυσικού αερίου έχει σχεδόν διπλασιαστεί τους τελευταίους 6 μήνες, ενώ από το 2019 έχει τετραπλασιαστεί το κόστος των δικαιωμάτων ρύπων. «Ο τρόπος για να περιορισθεί το κόστος ρεύματος στην Ελλάδα είναι να αντικαταστήσουμε την ηλεκτροπαραγωγή από ορυκτά καύσιμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, από την πλευρά του, σημείωσε πως πρέπει η επιχείρηση να έχει λειτουργική κερδοφορία, αφενός για να αποπληρώνει τα χρέη της, αφετέρου για να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις σε ΑΠΕ, ώστε η χώρα να εκμεταλλευθεί τους εγχώριους ανανεώσιμους φυσικούς πόρους. «Στόχος να έχουμε μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα, ώστε να είμαστε ελαφρώς φθηνότεροι από τους γείτονες», υποστήριξε.
Αναφορικά με τις ανάγκες υγρών καυσίμων της επιχείρησης, είπε πως η εταιρεία θα προμηθευτεί φέτος 820.000 τόνους μαζούτ, για τη λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής που βρίσκονται στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.
Ανέφερε πως το πρώτο τρίμηνο του 2021 καλύφθηκε με επέκταση της προηγούμενης σύμβασης, ενώ για την προμήθεια κατά το χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο 2021 έως τον Μάρτιο 2022, διενεργήθηκε διεθνής διαγωνισμός. Το συνολικό κόστος προμήθειας μαζούτ ανέρχεται στα 330 εκατ. ευρώ εκατ. ευρώ, πλην ΦΠΑ. Για τις ποσότητες ντίζελ που θα προμηθευτεί, το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ πλην ΦΠΑ, για το σύνολο του 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr