Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η ελληνική κυβέρνηση έχει δείξει εμπράκτως, τα τελευταία δύο χρόνια, ότι μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρές κρίσεις και γίνονται βήματα μπροστά για την ανάπτυξη της χώρας, με όραμα, ρεαλιστικό σχεδιασμό και συνεκτική πολιτική.
"Αυτή είναι και η κεντρική λογική που υπηρετούμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όχι μεγάλα λόγια αλλά συστηματική δουλειά, που βλέπουμε, σήμερα, ότι αποδίδει καρπούς σε βάθος χρόνου. Δουλεύουμε με σχέδιο, μεθοδικότητα και χαμηλούς τόνους για να υπηρετήσουμε τον εθνικό στόχο που έχει θέσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη μετά-Covid εποχή, δηλαδή η Ελλάδα να βρεθεί ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και τη μεγάλη ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης" σημείωσε.
Επίσης, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η νέα εθνική στρατηγική είναι "η Ελλάδα να μετεξελιχθεί σε κόμβο ανάπτυξης και υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δίνοντας έμφαση σε τομείς, όπως οι συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics".
Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα έργων υποδομών, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, ενώ έχει ήδη συμβασιοποιήσει, μέσα στους τελευταίους 16 μήνες, έργα άνω των 4 δισ. ευρώ.
"Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία είχαν κολλήσει σε σύνθετα τεχνικά και νομικά προβλήματα, που πολλοί τα είχαν ξεγράψει, σταδιακά ξεκολλάνε". Ειδικότερα, μίλησε για το έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που ξεκινά στη χώρα, καθώς και στο Βόρειο Τμήμα του Ε65, τα οποία συμβασιοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. "Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και στα δύο αυτά έργα θα δούμε να στήνονται εργοτάξια μέσα στο 2021", επεσήμανε.
Αναφερόμενος στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε: "Η απόφαση του ΣτΕ, που ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου, αποτελεί την οριστική δικαίωση στην πράξη της πολιτικής μας, που είναι η μόνη που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία. Το μετρό είχε καταλήξει να είναι ανέκδοτο για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να αφήσουμε πίσω μας το παρελθόν και να σεβαστούμε τις αποφάσεις του ανωτάτου δικαστηρίου".
Όσο αφορά, δε, στην κατασκευή του έργου, το οποίο έχει περάσει σε τρεις χρηματοδοτικές περιόδους, ο υπουργός σημείωσε: "Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο μετρό".
Για τα νέα έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε: "Με ταχύτατους ρυθμούς, ωριμάζουμε μελετητικά και εξασφαλίζουμε τα τρία βασικά στοιχεία που χρειάζεται ένα έργο: Χρηματοδότηση, χάραξη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα".
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Flyover της Θεσσαλονίκης, στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και στις 7.000 παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα.
Επίσης, εστίασε στο μεγάλο πλάνο των νέων σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών, τα οποία χαρακτήρισε "τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαπενταετίας".
Τέλος, όσον αφορά τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου παραγωγής έργων στη χώρα μας, αυτή θα συνεχιστεί, όπως είπε ο κ. Καραμανλής, με το επόμενο νομοσχέδιο, το οποίο είναι έτοιμο και αφορά στις Προτάσεις Καινοτομίας. "Είμαι πεπεισμένος ότι μπορούν να φέρουν τον νέο, φρέσκο αέρα που έχουν ανάγκη τα έργα στη χώρα", παρατήρησε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr