«Αν θέλεις να φτιάξεις καινούργια σχολεία αυτό δεν γίνεται από την μια στιγμή στην άλλη. Μη ξεχνάτε ότι τα σχολικά κτίρια έχουν τον πιο αυξημένο δείκτη προστασίας από φυσικά φαινόμενα. Είναι στην ομάδα 3. Είναι τα κτίρια που έχουν αυξημένες δυνατότητες. Εδώ και 15 χρόνια η ευθύνη για τα σχολικά κτίρια, μαζί με τα σχετικά κονδύλια μεταβιβάστηκαν στους δήμους. Τα τελευταία χρόνια έχουν πάψει τα φαινόμενα που πέφτανε σοβάδες στα σχολεία γιατί ο Δήμος είναι επί τόπου. Αυτό είναι κάτι λογικό», δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας.
Αναβάθμιση σχολείου – Ποιες είναι οι αλλαγές
Μιλώντας για την αναβάθμιση των σχολείων, που εξαγγέλθηκε προ ολίγων ημερών, ανέφερε: «Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν από την κ. Κεραμέως έχει να κάνει ακριβώς με αυτό. Ο δάσκαλος να έχει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία για τον τρόπο διδασκαλίας. Προβλέπεται το λεγόμενο αντεστραμμένο μάθημα. Προβλέπεται αξιολόγηση από τους διευθυντές των σχολείων. Είμαστε από τις 3 – 4 χώρες που δεν έχουμε αξιολόγηση στα σχολεία. Ο στόχος είναι να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, όχι να απολυθούν. Να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν μέσα στην τάξη και οι εκπαιδευτικοί να βελτιωθούν. Τους δίνεται νομικά η δυνατότητα να επιλέξουν εκείνοι πώς θα γίνει το μάθημα. Το υπουργείο θα έχει τα βασικά θέματα που θα πρέπει να καλυφθούν και υπάρχει δυνατότητα επιλογής άλλου βιβλίου σε σχέση με το κλασικό εγχειρίδιο».
Και όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Παιδείας, το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού είναι πολύ σημαντικό.
«Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα το ποσοστό που στρέφεται στα πανεπιστήμια είναι της τάξης του 80% σε σχέση με το 40 – 45% που υπάρχει σε άλλες χώρες. Υπάρχει έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού. Το θεωρώ μείζον αλλαγή. Πρέπει ο μαθητής να ξέρει τι είναι αυτό που θα του επιτρέψει να ανταπεξέλθει στη ζωή του σε σχέση με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει».
Τι θα αλλάξει στα νηπιαγωγεία – Πρότυπα σχολεία
«Έχει γίνει πιλοτική έρευνα για την εισαγωγή του μαθήματος των αγγλικών στο νηπιαγωγείο ως μια γλώσσα που θα πρέπει να αρχίσουν να εξοικειώνονται τα παιδιά. Όλες αυτές οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Eίναι προϊόν μελέτης και πειραμάτων που έχουν γίνει σε πειραματικά σχολεία».
Σε σχέση με τα πρότυπα σχολεία ο κ. Συρίγος σημείωσε ότι είναι «η προσωποποίηση του αταξικού σχολείου. Είναι το σχολείο εκείνο όπου οι μαθητές μπαίνουν με μόνο κριτήριο ποιες είναι οι δυνατότητές τους, οι προοπτικές τους, έχοντας ένα καλύτερο περιβάλλον που τους βοηθάει. Το να ακούω ιστορίες ότι είναι ταξική επιλογή μου κάνει μεγάλη εντύπωση γιατί είναι ακριβώς το αντίθετο… Τα κυνηγάει ο κόσμος».
Το 30 – 40% των φοιτητών δεν τελειώνει το πανεπιστήμιο
Σχολιάζοντας το θέμα του αριθμού των εισακτέων ο κ. Συρίγος υποστήριξε σχετικά: «Επειδή γίνεται μεγάλη συζήτηση για τον αριθμό εισακτέων, εγώ δίνω μεγαλύτερη βάση στο πόσοι αποφοιτούν από τα Πανεπιστήμια. Κανέναν δεν τον ενδιαφέρει τι γίνονται αυτοί οι άνθρωποι αφού περάσουν στο Πανεπιστήμιο. Και εδώ έχουμε σχολές πολλών ταχυτήτων. Έχουμε σχολές με πολύ μεγάλη βάση εισαγωγής που αποφοιτούν όλοι και έχουμε σχολές με χαμηλή βάση που μπορούν να αποφοιτά το 3 -4 %. Αυτά είναι στοιχεία τα οποία εμείς αγνοούμε και μένουμε προσκολλημένοι στο πώς θα μπουν στα Πανεπιστήμια. Το γεγονός ότι ένα 30 – 40%, δεν τελειώνει το πανεπιστήμιο -το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη- δεν μας απασχολεί. Το προσπερνάμε».
Πανεπιστημιακή Αστυνομία – Τι μέσα προστασίας θα έχει
Μιλώντας, κλείνοντας, για το θέμα του οπλισμού της πανεπιστημιακής αστυνομίας ο κ. Συρίγος διευκρίνισε: «Το ποια θα είναι τα ατομικά μέσα προστασίας της πανεπιστημιακής αστυνομίας θα βγει με απόφαση της αστυνομίας. Ως τώρα δεν υπάρχει κάποια υπουργική απόφαση. Ξέρουμε σίγουρα ότι δεν θα φέρουν πυροβόλα όπλα και ότι θα αρχίσουν να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο από το φθινόπωρο. Το Σώμα αυτό θα είναι σε απόλυτη συνεργασία με την πρυτανεία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr