Από το βήμα του συνεδρίου, ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια εντάχθηκαν σήμερα στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και εντάσσονται με αυτό τον τρόπο στην ομάδα των πρώτων έργων που μπαίνουν στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Αναλύοντας περαιτέρω τις πράσινες επενδύσεις που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, ο κ. Σκυλακάκης υπογράμμισε ότι στα μεγάλα έργα που επιδοτούνται ξεχωρίζουν τα συστήματα αποθήκευσης ΑΠΕ, δράσεις απολιγνιτοποίησης/αποκατάστασης, μέρος της διασύνδεσης των νησιών, οι υπογειοποιήσεις αλλά και προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας. Ως προς τα τελευταία, υπενθύμισε ότι αυτά αφορούν σε επενδύσεις άνω του 1 δις ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινες στις αστικές αναπλάσεις για τις οποίες αναμένεται σχετική προκήρυξη προς τους δήμους και τις περιφέρειες (θα χρηματοδοτηθούν από ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»).
Η ηλεκτροκίνηση και το δίκτυο υποδομών φόρτισης αποτελεί έναν ακόμη άξονα προτεραιότητας. «Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, ένα μέλλον που θα στηρίζεται στα δικά μας καύσιμα μέσω των ΑΠΕ. Βέβαια αυτή τη μετάβαση θα πρέπει να την προγραμματίσουμε και δημοσιονομικά καθώς θα σημαίνει μείωση της φορολογίας που εισπράττει το κράτος από τα καύσιμα, οπότε θα πρέπει να έχουμε δημοσιονομικές πρόνοιες για αυτό το πρόγραμμα», επεσήμανε.
Ψηλά στην ατζέντα βρίσκονται και τα μεγάλα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης για τα οποία θα διατεθούν πάνω από 500 εκατ. ευρώ καθώς και αντιπλημμυρικά έργα και το Εθνικό Σχέδιο Αναδάσωσης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο ίδιος και στα δάνεια, ο οποίος τόνισε ότι τα επόμενα χρόνια θα γίνουν πολλές ιδιωτικές επενδύσεις με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης. «Το 38% είναι πάνω από 4,5 δις δάνεια που συνεπάγονται 10 δις επενδύσεις στον πράσινο τομέα», σημείωσε σχετικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr