Όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης «ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. Aν δεν προχωρήσουμε σε αυτό το έργο, η Κρήτη θα μείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη. Αυτό αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη αναπτυξιακή προτεραιότητα».
«Τον ΒΟΑΚ τον προχωράμε και για τους συντοπίτες μας που θρήνησαν θύματα. Όταν ήμασταν στην αντιπολίτευση μαζί με τον κ. Αυγενάκη είχαμε παρουσιάσει ένα σχέδιο για μείωση ατυχημάτων σε όλη τη χώρα αλλά και την Κρήτη. Το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας δεν είναι ζήτημα μόνο οδικών υποδομών», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
«Ξέρουμε ότι ο ΒΟΑΚ δεν έγινε μέχρι σήμερα γιατί υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις. Η χάραξη του έργου πρέπει να είναι ενιαία», επεσήμανε ακόμη ο κ. Μητσοτάκης.
«Το έργο αυτό θα γίνει πραγματικότητα, όπως επίσης θα γίνουν πραγματικότητα και τα άλλα μεγάλα έργα στην Κρήτη, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Δεν μπορούμε να περάσουμε άλλα 18 χρόνια χωρίς να αξιοποιήσουμε μία μεγάλη έκταση στο Ηράκλειο. Θα δουλέψουμε μαζί για να κάνουμε πραγματικότητα το αναπτυξιακό μας πρόγραμμα για την Κρήτη», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
Μαζί με τον πρωθυπουργό, στα Χανιά βρέθηκε από χθες (28/5) και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ενώ στην εκδήλωση είχαν προσκληθεί, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο υφυπουργός αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η χρηματοδότηση του έργου στο σκέλος που αφορά στο Δημόσιο και ανέρχεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ καλύπτεται τόσο από πόρους του ΕΣΠΑ όσο και από ειδικούς πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Στο έργο του ΒΟΑΚ θα περιλαμβάνονται 40 γέφυρες, συνολικού μήκους 8,67 χιλιομέτρων, 15 βασικές σήραγγες συνολικού μήκους 14,5 χιλιομέτρων και 46 ανισόπεδοι κόμβοι, ενώ το κόστος του θα είναι 2 εκατ. ευρώ.
Τα περισσότερα τούνελ προβλέπεται να κατασκευαστούν στα λεγόμενα «δύσκολα τμήματα», δηλαδή στην περιοχή από τη Σούδα ανατολικά προς τις Βρύσες, στην περιοχή Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, στην περιοχή από Μπαλί μέχρι Ληνοπεράματα και στην περιοχή κοντά στο Σεληνάρι.
Οι γέφυρες θα κατασκευαστούν σε όλο σχεδόν το μήκος του προωθούμενου νέου ΒΟΑΚ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr