Η επωνυμία του κλασικού παιχνιδιού "επαναπροσδιορίζεται για τον σύγχρονο καταναλωτή", ανακοίνωσε την αμερικανική εταιρεία παραγωγής Hasbro την Πέμπτη.
Από αργότερα φέτος, το παιχνίδι – το οποίο κυκλοφόρησε πριν από σχεδόν 70 χρόνια – θα ονομάζεται πλέον Potato Head στη συσκευασία.
Άλλες εταιρείες παιχνιδιών έχουν επίσης λάβει παρόμοιες αποφάσεις τα τελευταία χρόνια, ξεπερνώντας τους παραδοσιακούς κανόνες φύλου.
"Η Hasbro διασφαλίζει ότι όλοι αισθάνονται ευπρόσδεκτοι στον κόσμο της Potato Head, απομακρύνοντας επίσημα τον τίτλο ‘Κύριος’ από το εμπορικό σήμα και το λογότυπο του ‘Κύριου Πατάτα’ με σκοπό την προώθηση της ισότητας των φύλων και της ενσωμάτωσης", δήλωσε η Hasbro για την αλλαγή ονόματος.
Το ανανεωμένο παιχνίδι, το οποίο μπορεί να συναρμολογηθεί με διαφορετικά μέρη του σώματος και ρούχα, θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο αυτού του έτους, δήλωσε η Hasbro.
Η εταιρεία είπε ότι το παιχνίδι θα επιτρέψει στα παιδιά "να φανταστούν και να δημιουργήσουν τη δική τους οικογένεια Potato Head".
Ωστόσο, σε ένα μεταγενέστερο tweet την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι οι χαρακτήρες Κύριος και Κυρία Πατάτα θα εξακολουθούν να είναι διαθέσιμοι για αγορά, αλλά δεν παρείχαν περισσότερες λεπτομέρειες.
Ο Κύριος Πατάτας ήταν ένας από τους βασικούς χαρακτήρες στο Toy Story, μια σειρά ταινιών κινουμένων σχεδίων με παραγωγό την Pixar που κυκλοφόρησε από την Walt Disney Pictures.
Σε αυτές τις ταινίες, ο Κύριος Πατάτας θυμίζει θυμωμένα στα άλλα παιχνίδια να χρησιμοποιούν τον τίτλο του σε μερικές σκηνές. "Αυτός είναι ο κύριος Πατάτας, σε μαχαιρώνει πισώπλατα", λέει το πλαστικό κουτάλι στον Woody, το παιχνίδι καουμπόη που παίζει ο Αμερικανός ηθοποιός Tom Hanks.
Η νέα έκδοση έχει θεωρηθεί ως προοδευτική κίνηση από ορισμένους και επικρίθηκε ως επικοινωνιακό κόλπο από άλλους.
"Υπάρχει κίνηση γύρω από την ουδετερότητα των φύλων αυτή τη στιγμή", δήλωσε η Frederique Tutt, αναλυτής της βιομηχανίας παιχνιδιών για την ομάδα NPD. "Είναι κάτι που η Hasbro αντιμετωπίζει, μαζί με την ενσωμάτωση."
Η αναλυτής τόνισε ότι η επωνυμία δείχνει πως η Hasbro λαμβάνει υπόψη της ανθρώπους που "θέλουν να είναι ουδέτεροι ως προς το φύλο, που θέλουν να επιλέξουν".
Σε μια συνέντευξη στο επιχειρηματικό περιοδικό Fast Company, η γενική διευθύντρια της Hasbro Kimberly Boyd είπε ότι οι τίτλοι Κύριος και Κυρία "περιορίζουν την ταυτότητα φύλου και την οικογενειακή δομή".
«Ο πολιτισμός έχει εξελιχθεί», πρόσθεσε.
Άλλοι ενθουσιάστηκαν λιγότερο με την νέα επωνυμία.
"Η Barbie πρέπει να μετονομαστεί σε κάτι πιο ουδέτερο ως προς το φύλο. Αυτό είναι επιτακτικό", έγραψε ο συντηρητικός Αμερικανός σχολιαστής Ben Shapiro σε ένα σαρκαστικό tweet.
Ο κύριος Πατάτας κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1952. Μετά την επιτυχία του, η κυρία Πατάτα, με τα παραδοσιακά γυναικεία αξεσουάρ, κυκλοφόρησε το επόμενο έτος.
Η κίνηση ακολουθεί άλλες ανανεώσεις στα κλασικά εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένης της Barbie, η οποία ήταν αρχικά γνωστή για το ότι ήταν ψηλή, λευκή και ξανθιά, αλλά τώρα κυκλοφορεί σε μια σειρά εθνικοτήτων και με διαφορετικά σχήματα σώματος.
Το 2019, ο παγκόσμιος κολοσσός παιχνιδιών Mattel κυκλοφόρησε μια σειρά από κούκλες ουδέτερες ως προς το φύλο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr