Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζει ότι:
- Με τα σχολεία στην Αττική και άλλες περιοχές κλειστά
- Με όσα είναι ανοιχτά να πλήττονται από κρούσματα ή να απειλούνται από την πανδημία
- Με την απουσία πρόσθετων μέτρων υγειονομικής προφύλαξης
- Με έναν τεράστιο αριθμό παιδιών να παρακολουθούν πλημμελώς ή και καθόλου την τηλεκπαίδευση
- Με τον υφυπουργό Παιδείας Άγγελο Συρίγο να παραδέχεται στη Βουλή ότι η τηλεκπαίδευση είναι μια άκρως προβληματική μέθοδος μάθησης, όσο κι αν έχει επιβληθεί λόγω της πανδημίας
- Με ανεκπλήρωτες τις υποσχέσεις της υπουργού Παιδείας για προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού
- Με δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά και απόλυτη απουσία παιδαγωγικής καθοδήγησης για την κάλυψή τους
- Με δραματική μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια
- Με τη διαμόρφωση ενός γενικότερου κλίματος κατατρομοκράτησης, αστυνομοκρατίας και αυταρχισμού, όπως έδειξε η βάρβαρη αστυνομική καταστολή της φοιτητικής κινητοποίησης στο ΑΠΘ.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, που δεν επέτρεψαν να διαμορφωθούν συνθήκες κανονικής λειτουργίας στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση της ΝΔ τολμά έναν διπλό εκβιασμό στον κόσμο της εκπαίδευσης.
Πρώτον, σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητά να καταθέσουν οι εκπαιδευτικοί βαθμολογία, κάτι που γνωρίζει ότι είναι αδύνατο σε αρκετές περιπτώσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών. Πώς να βαθμολογήσει ένας εκπαιδευτικός το παιδί, που ξέρει ότι δεν είχε τον εξοπλισμό να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση;
Το παιδί που δοκιμάστηκε από κρούσμα κορονοϊού ακόμη κι από θάνατο στην οικογένειά του ή τον ευρύτερο περίγυρο; Αντί να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουν αυτή τη περίοδο εκπαιδευτικοί και μαθητές, το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς,ζητώντας με έγγραφο της υφυπουργού Παιδείας τα ονόματα(!)όσων δεν κατέθεσαν βαθμολογία Α΄ τετραμήνου, ασκώντας το παιδαγωγικό τους καθήκον, όπως οι ίδιοι έκριναν στις συγκεκριμένες συνθήκες και στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ελευθερίας αλλά και της ισχύουσας νομοθεσίας.
Δεύτερον, προσθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητά να προχωρήσει η τυφλή αξιολόγησητου εκπαιδευτικού έργου, επίσης σε σχολικές μονάδες που λειτούργησαν κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες.
Η λειτουργία των σχολείων, συμπληρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, επιτεύχθηκε χάρη στην τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοιστην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης, εντελώς αβοήθητοι, δημιούργησαν εκ του μηδενός ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και χρησιμοποίησαν εθελοντικά τον προσωπικό ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, υποβαλλόμενοι σε πρόσθετα έξοδα για την αναβάθμισή του. Και αντί αυτό και μόνο να συνιστά λόγο επαίνου και ηθικής επιβράβευσης, έρχεται μια ανυπόληπτη και εντελώς άσχετη με την εκπαιδευτική πραγματικότητα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να δράσει τιμωρητικά και εκδικητικά και να «βαθμολογήσει» το έργο των καθηγητών και των σχολείων, επί ανύπαρκτων στόχων και για μη-πραγματοποιηθείσες «υλοποιήσεις».
«Η γραφειοκρατική φλυαρία της σχετικής Υπουργικής Απόφασης αποδεικνύεται άλλοθι προκειμένου να κάνει το πρώτο βήμα προς την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, το κλείσιμο εκπαιδευτικών μονάδων ή την παράδοσή τους σε ιδιώτες και τις απολύσεις εκπαιδευτικών. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση υψώνει «τοίχο» αδιαλλαξίας και αυταρχισμού στον κόσμο της εκπαίδευσης, στον οποίο θα προσκρούσει η ίδια και η πολιτικής της», επισημαίνει.
Σε τρεις τουλάχιστον πρόσφατες περιπτώσεις, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το εκπαιδευτικό κίνημα απέκρουσε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Όταν ακύρωσε τις κάμερες στην τάξη, όταν αρνήθηκε να τιμωρήσει με απουσίες τους μαθητές που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις κι όταν με ποσοστό 93% απείχε από τις εκλογές-φιάσκο της Νίκης Κεραμέως για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Σήμερα, προσθέτει, μέσα από τις κινητοποιήσεις των συνδικαλιστικών τους Ομοσπονδιών, αλλά και μέσα σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί δίνουν μάχη ατομικής και συλλογικής αξιοπρέπειας. Μάχη για τα δικαιώματα των παιδιών τους στη μόρφωση. Μάχη για να μη γίνουν τα μαθησιακά κενά της τηλεκπαίδευσης «αντικειμενική βάση» για διαχωρισμούς και νέες ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριές τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία διαβεβαιώνει ότι στέκεται δίπλα τους. Δίπλα στους αγώνες για το δημόσιο σχολείο της Γνώσης, της Ισότητας και της Δημοκρατίας, ενώ καλεί την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της. Να μην επιμείνει στην κατάθεση βαθμολογίας εκεί όπου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για παιδαγωγικούς λόγους.Να αναστείλει λόγω των έκτακτων συνθηκών τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και να ανοίξει ειλικρινή και δημοκρατικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για όλα αυτά τα ζητήματα.
Επίσης, καλεί την κυβέρνηση να επικεντρωθεί στο μείζον, όπως υποστηρίζει, που είναι η υγειονομική προστασία των σχολείων και να οργανώσει ένα πρόγραμμα εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. «Στο ασφαλές άνοιγμα των κλειστών δομών της εκπαίδευσης. Στην κάλυψη των μαθησιακών κενών και στην ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών που δοκιμάζονται από την πανδημία», καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.