Οι βουλευτές θεωρούν πως η κακοκαιρία ήταν πρόσχημα και ουσιαστικά πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να προστατευθεί η κοινοπραξία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία της Εθνικής Οδού.
Στην ερώτηση υπενθυμίζεται ότι στο νόμο 4663/20 προβλέπεται σημαντικό πρόστιμο (ακόμη και της τάξης του 1 εκ. €) για την κοινοπραξία που διαχειρίζεται την εθνική οδό, εφόσον η κυκλοφορία της διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για διάστημα μεγαλύτερο από μία ώρα. Κι αυτό γιατί θεωρείται αδιανόητο για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα να σταματά η λειτουργία του πιο νευραλγικού οδικού της άξονα. Την ίδια στιγμή είναι άκρως προκλητικό εταιρίες που εισπράττουν δισεκατομμύρια από τα διόδια, να μη διαθέτουν τα μέσα και το προσωπικό για τον αποχιονισμό και την εξασφάλιση των βασικών αξόνων της χώρας.
Με την απόφαση του κ. Χρυσοχοΐδη, η κοινοπραξία απαλλάχθηκε προληπτικά και προκαταβολικά από κάθε ευθύνη. Με δεδομένο επίσης ότι την απόφαση την πήρε -χωρίς να οφείλει κάτι τέτοιο- η πλευρά του δημοσίου, τότε, η εταιρία δύναται ακόμη και να αξιοποιήσει αυτή την ενέργεια του κράτους, σε δικαστήρια που θα εκδικάσουν τυχόν ιδιωτικές αγωγές για οικονομική και άλλη ζημιά από το κλείσιμο της οδού. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο κ. Χρυσοχοΐδης, αδιαφορώντας για τους δικαιολογημένους συνειρμούς περί υπόγειας συναλλαγής της κυβέρνησης με την εταιρία, δήλωσε προκλητικά ότι… «δεν έγινε κάτι, αν κλείσει ο δρόμος για μερικές ώρες»!
Με αυτή την αφορμή, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν να μάθουν αν ελέγχονται τακτικά οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τις εθνικές οδούς ως προς την υποχρέωσή τους να διαθέτουν διαρκώς τα κατάλληλα τεχνικά μέσα και το προσωπικό, ώστε οι κεντρικές αρτηρίες της χώρας να παραμένουν ανοιχτές σε κάθε περίπτωση. Κάτι που δεν συνέβη τώρα για περισσότερο από… «μερικές ώρες».
Πιο συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις έχουν ως εξής:
- Γιατί, ενώ ήταν γνωστές εκ των προτέρων οι καιρικές συνθήκες, δεν ελήφθησαν εγκαίρως μέτρα ώστε να παραμείνει ανοιχτή η Εθνική Οδός;
- Διατηρούν οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τις Εθνικές Οδούς, τα κατάλληλα τεχνικά μέσα για τον εκχιονισμό καθώς και το ανάλογο προσωπικό;
- Ποια κρατικά όργανα κρίνουν ότι πρέπει να παρασχεθεί βοήθεια του κράτους προς την ιδιωτική εταιρία και πώς αποζημιώνει ο ιδιώτης το δημόσιο για τα μηχανήματα και το προσωπικό που διαθέτει;
- Γνωρίζουν ότι με αυτή την απαράδεκτη απόφαση, πέραν του ότι κόπηκε στα δύο η Ελλάδα, πράγμα απαράδεκτο για σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, ο ιδιώτης επωφελήθηκε τουλάχιστον 1 εκ. ευρώ, όσο η ρήτρα που θα έπρεπε βάσει νόμου να καταβάλλει αν δεν διατηρούσε ανοιχτή την κυκλοφορία;
- Τίθεται ζήτημα καταβολής αποζημίωσης στον παραχωρησιούχο για τυχόν μείωση εσόδων από την απόφαση κρατικού οργάνου για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού; Αν ναι, από ποιον καταβάλλεται η αποζημίωση;
- Γιατί με απόφαση του υπουργού ΠΡΟ ΠΟ έκλεισε η Εθνική Οδός Αθηνών -Λαμίας, ενώ η εταιρία εκμετάλλευσης όφειλε να την κρατά ανοιχτή, τουλάχιστον στο ένα ρεύμα ανόδου και καθόδου; Υπήρχε έγγραφο αίτημα της εταιρίας;
- Πως θα αποζημιωθούν οι πολίτες που υπέστησαν ζημία από την προκείμενη απόφαση;
- Αντιλαμβάνονται, ότι τέτοιες αποφάσεις με έντονη την οσμή της χαριστικής εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για τα κίνητρα του ενεχομένου υπουργού, αλλά και της κυβέρνησης συνολικά;
Προφανώς, όπως φάνηκε την πρώτη δύσκολη στιγμή, το μόνο που λειτουργεί αποτελεσματικά στην εν λόγω εθνική οδό είναι οι σταθμοί διοδίων και οι υπόγειες «σήραγγες» μεταξύ κοινοπραξίας και κυβέρνησης ΝΔ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr