Ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στο Kontra, σημείωσε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε λιγότερα από 850 λεωφορεία στην Αθήνα και σήμερα κυκλοφορούν 1.250, δηλαδή, όπως είπε, μέσα σε 18 μήνες υπήρξε αύξηση σχεδόν 40%. Στη Θεσσαλονίκη δε, πρόσθεσε, από 230 λεωφορεία, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 450, αριθμός - ρεκόρ για τα τελευταία πέντε χρόνια. Σημείωσε επίσης ότι στο Μετρό οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί.
Επεσήμανε ότι σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο τα δρομολόγια αυξήθηκαν κατά 3.000 ημερησίως, αναφέρθηκε στην ανάθεση έργου στα ΚΤΕΛ και δήλωσε ότι σε λίγες ημέρες θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 νέα λεωφορεία δεκαετίας μέσω leasing.
«Συνεχίζουμε βήμα βήμα την προσπάθεια, ώστε να έχουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που πραγματικά αξίζουν στους Έλληνες πολίτες. Γιατί καταλαβαίνουμε ότι ο στόλος είναι παλιός, ότι τα προβλήματα είναι μεγάλα. Δεν μας ικανοποιεί η εικόνα που έχουμε αυτή τη στιγμή, για αυτό προσπαθούμε ημέρα με την ημέρα να τη βελτιώνουμε», συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Αναφέρθηκε επίσης σε σχεδόν 609 προσλήψεις που, σύμφωνα με τον ίδιο, θα ολοκληρωθούν μετά την τελική έγκριση από το ΑΣΕΠ, αλλά και στο μεγάλο διαγωνισμό που θα δρομολογηθεί επίσης επόμενες δύο εβδομάδες, ώστε να έρθουν καινούργια λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπενθύμισε επίσης ότι η σημερινή κυβέρνηση μείωσε ξανά την τιμή του εισιτηρίου στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που την είχε αυξήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Τα έργα υποδομής μπαίνουν στην πρώτη γραμμή το 2021
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στη Γραμμή 4 του Μετρό. «Καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε μετά από μία δύσκολη διαδικασία, την περιβόητη Γραμμή 4 του Μετρό. Ένα πάρα πολύ μεγάλο αναπτυξιακό έργο, οι πρόδρομες εργασίες στο οποίο θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2021». Υπενθύμισε ότι η Γραμμή 4, έργο ύψους πάνω από 1,5 δισ ευρώ, θα έχει 15 σταθμούς, θα ξεκινά από το άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδή, περνώντας από Εξάρχεια και περιοχές του κέντρου με μεγάλη κίνηση. «Είναι ένα έργο πνοής, ένα έργο που θα αλλάξει την Αθήνα» τόνισε.
Όσον αφορά στην Αττική Οδό, καταρχάς υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν δέχθηκε τις παράλογες αυξήσεις στα διόδια που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση, ενώ σημείωσε ότι μέσα στο 2021 θα δημοπρατηθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
«Το 2021 τα έργα υποδομής μπαίνουν στην πρώτη γραμμή» τόνισε ο κ. Καραμανλής. Αναφέρθηκε στην επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, έργο με τεχνική δυσκολία καθώς η Γραμμή είναι δίπλα στη θάλασσα, αλλά και στη διαλειτουργικότητα των διοδίων και τη χιλιομετρική χρέωση, που ξεκίνησε ήδη στην Ολυμπία Οδό.
Αναφέρθηκε επίσης στον Ε65, η κατασκευή του οποίου ξεκινά πλέον βγάζοντας από την απομόνωση την περιοχή των Τρικάλων, αλλά και στο Πάτρα - Πύργος που έλαβε το πρώτο «πράσινο φως» από την Κομισιόν, εκτιμώντας ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα δοθεί και η έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
Η ΝΔ δεν συζητά πέρα από τις κόκκινες γραμμές
Όσον αφορά στα ελληνοτουρκικά, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η Ελλάδα έχει εγκαταλείψει την πολιτική του κατευνασμού - που στο παρελθόν είχε τραγικές συνέπειες στα Ίμια - και ακολουθεί την πολιτική της αυτοπεποίθησης, ενώ σημείωσε ότι η προμήθεια των 18 Rafale από τη Γαλλία ενισχύει το δόγμα της αποτρεπτικότητας, το οποίο, όπως υπενθύμισε είναι «ένα δόγμα το οποίο κτίστηκε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή το 1974».
Αναφερόμενος στις διερευνητικές επαφές τόνισε ότι «Εμείς ποτέ δεν είπαμε όχι στο διάλογο, αλλά οι διαπραγματεύσεις θα έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο και αυστηρό πλαίσιο. Δεν πρόκειται ποτέ η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η μεγάλη κεντροδεξιά πατριωτική παράταξη, να κάτσει και να συζητήσει πράγματα τα οποία ξεπερνούν τις κόκκινες γραμμές».