Υπέρ του σχεδίου νόμου επί της αρχής, τάχθηκε η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25 «επιφυλάχθηκαν» να τοποθετηθούν στην ολομέλεια της Βουλής, ενώ το ΚΚΕ καταψήφισε. Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν και τα άρθρα του νομοσχεδίου.
Το μεσημέρι της Δευτέρας (25/1) θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου στην επιτροπή, ενώ έχει προγραμματισθεί να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια την ερχόμενη Τετάρτη.
Ως «ένα ολοκληρωμένο, συνεκτικό και ρεαλιστικό νομοσχέδιο για τους νησιώτες μας, τη νησιωτική οικονομία, τα «γαλάζια» επαγγέλματα αλλά και την ενίσχυση της συνοχή της πατρίδας μας» χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ο κ. Πλακιωτάκης, κατά την κατ' άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου επισήμανε τη θετική γνώμη που εξέφρασαν όλοι σχεδόν οι φορείς κατά την ακρόασή τους από στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Το σχέδιο αυτό, τόνισε ο υπουργός έχει «σαφείς στόχους με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία που δίνουν περιεχόμενο στην εθνική στρατηγική». Είναι, είπε, «συμβατό με τις ευρωπαϊκές πρακτικές» και ενεργοποιεί μια «τετραπλή έλικα: το Δημόσιο, τον ιδιωτικό τομέα, την κοινωνία των πολιτών, τα ερευνητικά ιδρύματα, τις συμπράξεις όλων των εμπλεκομένων φορέων στο πλαίσιο του Εθνικού Μητρώου όπου για πρώτη φορά θα συνεργάζονται με την αρωγή του υπουργείου παράγοντας προστιθέμενη αξία».
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι «σύγχρονο, ευέλικτο» και αφήνει «πίσω το παρελθόν αλλά και τις παθογένειες». Απέρριψε την κριτική της αντιπολίτευσης ότι «τα χρηματικά εργαλεία που εισάγονται είναι "άδειο πουκάμισο" γιατί δεν προβλέπει πόρους» εξηγώντας πως το τρέχον εξάμηνο είναι που εξειδικεύεται τόσο το ΕΣΠΑ όσο και το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης για την επόμενη 5ετία, όπου θα υπάρχει διακριτή αναφορά και δεσμεύσεις που θα αφορούν τη νησιωτικότητα.
Σχετικά με τις αναφορές περί μειωμένου προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι αυτό που έχει συμβεί είναι ακριβώς το αντίθετο καθώς από το 2019 αποφασίσαμε και μεταφέραμε τις δαπάνες από τον τακτικό προϋπολογισμό στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Έτσι αυξήσαμε τον προϋπολογισμό από τα 90 εκατ. ευρώ, που ήταν το 2019, στα 130 εκατ. ευρώ το 2020 και στα 138 εκατ. ευρώ το 2021», για αυτό άλλωστε «οι νησιώτες μας είδαν καλύτερης ποιότητας πλοία αλλά και μικρά νησιά όπως το Καστελόριζο απέκτησαν καθημερινά δρομολόγια». Ο υπουργός, μάλιστα, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Επιτροπή, ενημερώθηκε ότι βρέθηκε λύση και για το πρόβλημα ακτοπλοϊκής σύνδεσης που έχει δημιουργηθεί στο Αγαθονήσι λόγω ακινησίας του πλοίου «Νήσος Κάλυμνος» καθώς υπήρξε ενδιαφέρον από πλοιοκτήτη να καλύψει την γραμμή. Έτσι, όπως είπε, «σήμερα θα εκδοθεί η πρόσκληση για σύναψη απευθείας ανάθεσης» και «πιστεύουμε ότι από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια και πάλι».
Ο κ. Πλακιωτάκης, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι η πρώτη φάση του Ενιαίου Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης ολοκληρώνεται και εντός του 2021 συμβασιοποιείται. Σχετικά με την Ενιαία Πλατφόρμα Λιμένων ανέφερε πως «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο» που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης καθώς έχει ήδη ενταχθεί στη Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Το κάθε λιμάνι θα έχει το δικό του portal αλλά όλα όμως θα είναι υπό την ομπρέλα της εθνικής πλατφόρμας όπου θα έχει τον πλήρη έλεγχο και κυρίως των δεδομένων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr