Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 δήλωσαν "παρών". Το ΚΚΕ καταψήφισε επί της αρχής και όλα τα άρθρα.
Ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαίωσε ότι η κοινή υπουργική απόφαση για τις επανασυνδέσεις ρεύματος "έχει πάει για να πάρει ΦΕΚ" και επισήμανε ότι αφορά τουλάχιστον 1000 ευάλωτα νοικοκυριά. Νωρίτερα, είχε ανακοινώσει και την αύξηση της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελος, υποστήριξε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε πολιτικό και οικονομικό και περιβαλλοντικό κατήφορο και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο επικοινωνιακό, αποσπασματικό και ημιτελές.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ναι στην ηλεκτροκίνηση, αλλά απαιτείται ολοκληρωμένος ολιστικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, τόνισε ο κ Φάμελος, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.
Το ΚΙΝΑΛ ψήφισε υπέρ της αρχής, ενώ έκανε λόγο «για αποσπασματικές βελτιώσεις μικρού βεληνεκούς που αφορούν λίγους».
Το ΚΚΕ καταψήφισε, υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στην ευρωπαϊκή πολιτική της πράσινης συμφωνίας, με στόχο να δοθεί κερδοφόρα διέξοδος στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Η Ελληνική Λύση κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπουλά όλες τις ενεργειακές επιχειρήσεις της χώρας, ενώ δεν επιδοτεί την εγχώρια παραγωγή.
Το ΜέΡΑ25 χαρακτήρισε θετικό το νομοσχέδιο, ωστόσο όπως υποστήριξε, είναι αποσπασματικό και δεν δίνει κίνητρα για την αγορά και μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Βασικά σημεία του νομοσχεδίου:
Έως και 35% η μείωση στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις
«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα. Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)».
Επιδότηση 40% στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων-Υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη
«Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».
Σημαντικά φορολογικά κίνητρα
«Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».
Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους
«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr