Μάλιστα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, ανέλυσε το τι σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο για την καινοτομία στην εκπαίδευση.
«Oι ψηφιακές δεξιότητες θα διδάσκουν στους μαθητές πώς να χειριστούν και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους παρέχει η τεχνολογία, ενώ οι ήπιες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η ομαδική δουλειά, συνεργατικότητα, θα τους εφοδιάσουν με την απαραίτητη ευελιξία για τη διαχείριση ψηφιακών και άλλων εργαλείων που σήμερα ούτε μπορούμε να φανταστούμε, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.»
Μάλιστα έκανε λόγο για προωθούμενη εισαγωγή νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, προκειμένου να «προωθήσουμε μια πιο πολύπλευρη και σφαιρική εκπαίδευση.»«Α αξίζει να σημειωθεί ότι η επιχειρηματικότητα αποτελεί μία από τις νέες θεματικές ενότητες που το Υπουργείο μας σκοπεύει να εντάξει στο νέο αυτό πρόγραμμα. Ήδη βλέπουμε πολλούς από τους μαθητές και τους φοιτητές μας να διαπρέπουν σε διαγωνισμούς καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, με φρέσκες ιδέες που αφορούν τομείς όπως η πράσινη ανάπτυξη, η ψηφιακή εκπαίδευση και η ρομποτική, μεταξύ άλλων» ανέφερε η κα Κεραμέως.
«Μεταξύ των βασικών στόχων του Υπουργείου Παιδείας, είναι η γεφύρωση του χάσματος αυτού ανάμεσα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και στις δεξιότητες που καλλιεργεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στην προσπάθεια αυτή, η συνεργασία των δύο χωρών μας στον τομέα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Η Ελλάδα, παρότι ανήκει στην κατηγορία μετρίων καινοτόμων, όμως σημείωσε έντονα ανοδική τάση το τελευταίο διάστημα. Τόσο η Ελλάδα όσο και η Γερμανία παρέχουν γόνιμο έδαφος για την ανάδειξη καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων. Ή μεταξύ μας συνεργασία είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα, καθώς η επιχειρηματικότητα και δη η νεοφυής και καινοτόμος ολοένα και διευρύνεται και στις δύο χώρες.
Δεν αρκεί όμως να έχουμε μονάχα ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα και μία καινοτόμο αγορά εργασίας: η τελική πρόκληση που αντιμετωπίζουμε αφορά στην διασύνδεση των δύο προκειμένου να μπορέσει η καινοτομία να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης. Σε αυτή την κατεύθυνση, μπορεί να συμβάλλει και η συστηματική καλλιέργεια του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, η πρακτική άσκηση μαθητών και φοιτητών, η δια βίου μάθηση, καθώς και το ”upskilling” και ”reskilling” αν θέλουμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια αγορά εργασίας.»
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr