Στην ερώτηση τους, οι δύο έλληνες ευρωβουλευτές, ισχυρίσθηκαν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ μεθοδεύει την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, με πρόσχημα την εγκληματικότητα, η οποία όμως μπορεί να αντιμετωπιστεί με το ισχύον νομικό πλαίσιο και ερωτούσαν την Κομισιόν, πως τοποθετείται στην κατάργηση του ασύλου, στα πλαίσια και του πολυδιαφημιζόμενου Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Με την απάντηση του ο Επίτροπος «άδειασε» τους δύο ευρωβουλευτές του ΚΚΕ, δηλώνοντας απερίφραστα ότι «η έννοια του “πανεπιστημιακού ασύλου” όπως περιγράφεται στην ερώτηση των αξιότιμων βουλευτών δεν καλύπτεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης»!
Στην ερώτηση τους, οι δύο έλληνες ευρωβουλευτές, ισχυρίζονταν, μεταξύ άλλων, ότι:
-Η προωθούμενη διάταξη: «οι αρμόδιες αρχές να ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους» στους χώρους των Α.Ε.Ι εντείνει την καταστολή με στόχο την προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής. Η κυβέρνηση, σε συνέχεια της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκει να επιβάλει «σιγή νεκροταφείου» για την ανεμπόδιστη επιχειρηματική δράση στα πανεπιστήμια, τα οποία μετατρέπει σε ερευνητικά κέντρα επιχειρηματικών ομίλων, κατηγοριοποιώντας τα πτυχία και επιβάλλοντας δίδακτρα στους φοιτητές των μεταπτυχιακών.
-Αυτές οι κατευθύνσεις συνδέονται με τις συστάσεις της 3ης έκθεσης ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για «μεγαλύτερη σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας» αλλά και με τη στρατηγική «Ευρώπη 2020» για «χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη μέσω των αποτελεσματικότερων επενδύσεων στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία», κάτι που συνεπάγεται την ακόμα βαθύτερη σύνδεση με τις επιχειρήσεις, η οποία προϋποθέτει να μπουν στον γύψο οι αγώνες του φοιτητικού και εργατικού-λαϊκού κινήματος.
Ακολουθεί η πλήρης απάντηση του Επιτρόπου:
Απάντηση του κ. Navracsics , εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (7.10.2019)
Η Επιτροπή λαμβάνει μέτρα για να ενθαρρύνει, να στηρίξει και να συμπληρώσει τις δραστηριότητες των κρατών μελών στον τομέα της εκπαίδευσης, σεβόμενη παράλληλα τη συνολική ευθύνη τους για την εκπαιδευτική πολιτική και τα εκπαιδευτικά συστήματα. Τα ζητήματα που σχετίζονται με τα τέλη εγγραφής ή τα δίδακτρα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των κρατών μελών.
Ο στόχος του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης είναι η εκπαίδευση υψηλής ποιότητας για όλους σε ολόκληρη την ΕΕ. Καλύπτει μαθητές όλων των ηλικιακών ομάδων, ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους, και όλους τους τομείς εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Με τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης, η Επιτροπή επιθυμεί να ενισχυθεί η συμμετοχικότητα, καθώς και η ευελιξία και η διαπερατότητα μεταξύ των μαθησιακών εμπειριών στη διά βίου εκπαιδευτική αλληλουχία.
Ο ευρωπαϊκός χώρος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος διέπεται από τη διακυβερνητική διαδικασία της Μπολόνια, προάγει τη διεθνή συνεργασία, την κινητικότητα σπουδαστών/φοιτητών και προσωπικού, καθώς και την ακαδημαϊκή ελευθερία και τη θεσμική αυτονομία.
Η έννοια του «πανεπιστημιακού ασύλου» όπως περιγράφεται στην ερώτηση του αξιότιμου κ. βουλευτή δεν καλύπτεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr