Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, όσον αφορά το γιατί δεν εστάλησαν SMS του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112 για τη μεγάλη πυρκαγιά στον Υμηττό, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
«Η ΓΓΠΣ είναι η μόνη αρμόδια αρχή να χειριστεί το σύστημα, εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς, αυτή αποφασίζει, κι αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό, επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.
Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν με την αποστολή του SMS, ο υπουργός σχολίασε ότι έχει να κάνει με συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που είναι μεγάλες και, ακριβώς λόγω της φύσης του SMS, κάποιοι έλαβαν περισσότερα μηνύματα. «Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά ‘’πεντάρια’’ (σ.σ υψηλή κατάσταση έκτακτης ανάγκης) και το ίδιο κινητό βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δυο φορές το ίδιο μήνυμα», αποσαφήνισε.
Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης (με το νέο σύστημα) από τις αρχές του νέου έτους θα επιτρέπονται παρεμβάσεις σε πολύ μικρή κλίμακα, ωστόσο ότι το νέο πλήρες σύστημα (CBS) δεν δουλεύει σε όλα τα κινητά. «Τα έξυπνα κινητά έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS, και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο», σημείωσε.
«Τα μηνύματα είναι όλα δωρεάν» ξεκαθάρισε εκ νέου ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr