Από την ΝΔ, μάλιστα, ο κ. Αδωνις Γεωργιάδης υποστήριξε ότι μέρος των χρημάτων του προγράμματος ύψους 230 εκατ. ευρώ θα πάνε σε ιδιωτικές εταιρείες των οποίων οι εκπρόσωποι συνδέονται με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Πάνο Καμμένο.
Για «προβληματική τροπολογία» και για κυβέρνηση που «παραβιάζει εκ του πλαγίου την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις» μίλησε και ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ζητώντας την απόσυρση της ρύθμισης για την οποία η αντιπολίτευση έχει ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία.
Αντιδράσεις υπάρχουν, ωστόσο, ακόμα και από βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας, όπως ο Μάκης Μπαλής, που έκανε λόγο για εύλογα ερωτηματικά και απορίες από την πλευρά της αντιπολίτευσης που η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας οφείλει να απαντήσει.
Τι απαντά ο Καμμένος
Ο Πάνος Καμμένος αρχικά υποστήριξε πως ορθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατήργησε νομοθετικά την δυνατότητα σύναψης συμβάσεων Α/Ω επαναλαμβάνοντας ότι στο παρελθόν αποτέλεσαν εστία διαφθοράς, ωστόσο στην συνέχεια επιχείρησε να εξηγήσει τα οφέλη για τις ένοπλες δυνάμεις και την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία που θα προκύψουν από την δική του σύμβαση αντισταθμιστικών.
«Η τροπολογία αναφέρεται στην υποχρέωσή μας - στις 15 Μαρτίου 2019 - να κλείσουμε τελειωτικά την σύμβαση Α/Ω των F-16 του 2005 που υπόγραψε ο τότε υπουργός Σπηλιωτόπουλος. Η σύμβαση τότε προέβλεπε να δοθούν στην ελληνική δημοκρατία 230 εκατ ευρώ έναντι της αγοράς των F-16.
Στην συζήτηση που είχαμε για την αναβάθμιση των F-16 προέκυψε το θέμα υποχρέωσης αυτά τα Α/Ω να δοθούν στην ελληνική πλευρά. Η νομοθεσία όμως έχει αλλάξει. Δεν υπάρχουν Α/Ω και έχομε δεσμευτεί ότι δεν θα δεχθούμε Α/Ω παρά μόνο για την ενίσχυση της ΕΑΒ. Δεν πρέπει να έχουμε Α/Ω που στο παρελθόν ήταν εστία διαφθοράς» είπε αρχικά ο υπουργός για να συνεχίσει:
«Στο πλαίσιο αυτό το πρόγραμμα αναβάθμισης υλοποιείται με διακρατική συμφωνία με την ΗΠΑ. Το πρόγραμμα δομείται από τις ΗΠΑ με τρόπο που ενισχύεται η ΕΑΒ. Η εγχώρια βιομηχανία θα υλοποιήσει όλες τις δράσεις του προγράμματος εκτός του λογισμικού. Με τον τρόπο αυτό η εγχώρια βιομηχανία διασφαλίζει έργο εκατομμυρίων δολαρίων. Για να γίνει αυτό θα πρέπει η ΕΑΒ να έχει υποδομές που θα της μείνουν προίκα».
«Εμείς ζητήσαμε αρχικά τα 230 εκατ. ευρώ να αφαιρεθούν από την σύμβαση γι αυτό και η διαφορά του 1,1δς δολάρια με το 1,3 δισ. που είχε προκύψει τότε. Δεν το δέχθηκε οι ΗΠΑ γιατί δήλωσε ότι αποτελεί μέρος της ήδη υπογραφείσας σύμβασης. Δεσμεύτηκε όμως ότι θα τα επιστρέψει στην εγχώρια βιομηχανία. Εκτος της ΕΑΒ υπάρχουν εταιρείες που θα εμπλακούν στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα για σχεδίαση κατασκευή καλωδιώσεων , κλπ. Όλα τα ανταλλακτικά εργαλεία και καλώδια αναβάθμισης F-16 θα προέρχονται από ελληνικές εταιρείες που θα επιλέξει η Lockheed Martin. Για να γίνουν πρέπει να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα».
«Η αρχική άποψη της ΓΔΑΕ ήταν ότι δεν χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση. Όταν ρωτήσαμε το ΝΣΚ και ζητήσαμε να μας πουν αν μπορεί να προχωρήσει χωρίς νομοθετική ρύθμιση η απάντηση ήταν αρνητική διοτι είναι σαφής ο νόμος σε σχέση με την προσφορά. Όταν υπάρχει προσφορά από την άλλη πλευρά και μάλιστα δωρεάν πρέπει να γίνει νομοθετικά και πρέπει εως τις 15/3 να συμβασιοποιηθεί. Αυτή η συμφωνία θα υπογραφεί μεταξύ ΓΔΑΕ και Lockheed Martin και θα κλείσει το πρόγραμμα της πρώτης σύμβασης και θα εξασφαλίσει την συνέχιση της ΕΑΒ γι αυτό και βρισκόμαστε εδώ».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr