Αναφερόμενος στη σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, είπε ότι η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα και του κ. Σπίρτζη χάρισε 600.000.000€ στη σύμβαση και όταν απεστάλη η απόφαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., επεστράφη ως απαράδεκτη και με εντολή της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. τα 480.000.000€ έγιναν 1,1 δις €. «Δωράκι 600.000.000€ στην παραχώρηση του Ελ. Βενιζέλος», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στο Υπερταμείο αποικιοκρατίας, είπε ότι 10.000 ακίνητα του Δημοσίου έχουν παραχωρηθεί στο Υπερταμείο, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Προς το παρόν την έχει γλιτώσει η Ακρόπολη και ο Λευκός Πύργος, αλλά πού ξέρεις; Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μπροστά του και άλλους μήνες να κυβερνήσει».
Συγκλονιστικά ήταν τα στοιχεία που ανέφερε για τις Αστικές Συγκοινωνίες του 2014 και για τις Αστικές Συγκοινωνίες με τους κ.κ. Τσίπρα και Σπίρτζη.
2014: Αθροιστικά λειτουργικό ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ: 20.000.000€.
2017: ΕΛΛΕΙΜΜΑ: 100.000.000€, που θα τα πληρώσει ο απλός πολίτης.
ΜΕΤΡΟ της Αθήνας (το καλύτερο ΜΕΤΡΟ της Ευρώπης)
2014: Λειτουργούσαν 60 συρμοί.
2018: Λειτουργούν μόλις 40 συρμοί, με αποτέλεσμα να έχει τριπλασιαστεί ο χρόνος αναμονής των επιβατών του ΜΕΤΡΟ.
Όσον αφορά στο ΦΕΚ με ημερομηνία 25/10/2018 και με υπογραφή του κ. Χρ. Σπίρτζη για Ιδιωτικοποίηση των υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, θύμισε στον κ. Σπίρτζη ότι στο παρελθόν o ίδιος διαρρήγνυε τα ιμάτιά του και μιλούσε για ξεπούλημα του «Ελληνικού». Απευθυνόμενος στον κ. Σπίρτζη, ρώτησε αν η συγκεκριμένη υπογραφή του συνιστά ξεπούλημα ή όχι υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Επί του συγκεκριμένου νσχ, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει ούτε ένας Έλληνας που να μην θέλει την αξιοποίηση του Θριάσιου, αφού πρέπει να αξιοποιηθεί, γιατί αποτελεί εθνικό στόχο, η Ελλάδα να αποτελέσει έναν σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο των Βαλκανίων και όχι μόνο. «Άλλο σωστή αξιοποίηση του Θριάσιου και άλλο δωράκια κάποιων εκατομμυρίων ευρώ που εμπεριέχονται στη σύμβαση που η ΔΗΣΥ θα καταψηφίσει», τόνισε και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα εξής:
1. 1ος Διαγωνισμός για το Θριάσιο το 2006-2009: Όφελος του ελληνικού Δημοσίου: 77.000.000€.
2ος Διαγωνισμός για το Θριάσιο (Νοέμβριος 2015): Παραχώρηση για 50 χρόνια και συνολικό όφελος του ελληνικού Δημοσίου: 63.000.000€.
3ος Διαγωνισμός για το Θριάσιο (Ιούνιος 2016): Μείωση του οφέλους του ελληνικού Δημοσίου κατά 51%. Τα 63.000.000€ γίνονται 31.000.000€.
2. Κατατέθηκε εναλλακτική προσφορά από την ενδιαφερόμενη εταιρεία, που απαγορεύεται και αποσύρθηκε, η οποία ζητούσε να απαλλαγεί από τα δημοτικά τέλη, από τον ΕΝΦΙΑ, από τον ΤΑΠ. Αφού αποσύρθηκε, έγινε το «χατίρι» με νόμο. Ξανά η Βουλή να ξεπλύνει αιτήματα παραχωρησιούχων.
3. Ίδια κεφάλαια στην προσφορά: Δεσμεύεται η Κοινοπραξία για ίδια κεφάλαια 36.000.000€ και στη σύμβαση αυτά γίνονται 10,8 εκατ. €. Τα υπόλοιπα 20.000.000€ τι γίνονται; Προφανώς δάνεια με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, δηλ. του Έλληνα πολίτη.
4. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας κι Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Αποβλήτων: Καμία αναφορά στην προκήρυξη, για να μην το ξέρει κανένας, αλλά πρόκειται για ένα επιπλέον δωράκι. Και δυνατότητα να εγκατασταθούν Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Μονάδες Διαχείρισης Στερεών και Υγρών Αποβλήτων, όχι μόνο για τους χρήστες του Εμπορευματικού Κέντρου, αλλά και για χρήση τρίτων, δηλ. να πουλάμε και υπηρεσίες ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων σε τρίτους.
5. Εγγυητική Επιστολή: Μια εγγυητική επιστολή που ονομάστηκε με τον νεολογισμό «πολυεπίπεδη» και η οποία εκπίπτει και υπέρ του παραχωρησιούχου! Πόσες φορές έχει γίνει αυτό σε δημόσιες συμβάσεις;
6. Παραίτηση του ελληνικού Δημοσίου από σωρεία άρθρων του Αστικού Κώδικα, όπου το ελληνικό Δημόσιο αυτοδεσμεύεται ότι για τα υπόλοιπα 60 χρόνια, μία σειρά πάνω από 10 άρθρων του Αστικού Κώδικα, δεν θα τα διεκδικήσει – εφαρμόσει, ακόμη κι αν ο παραχωρησιούχος δεν είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του.
7. Όροι Δόμησης: Ο κ. Σπίρτζης λέει ότι όλη η δόμηση θα είναι 235.000m2 και μόνο αυτή. Ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται από 0,4 σε 1,65, ο συντελεστής κάλυψης από 40% σε 60%, ο συντελεστής όγκου από 4 στο 8,25 και το επιτρεπόμενο ύψος από 13,5m σε 19m και κατά περίπτωση στα 24m. Όλα αυτά χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη στην προκήρυξη, όλα μετά το διαγωνισμό. Κραυγαλέο σκάνδαλο!
8. Κορυφαία πράξη του σκανδάλου, η Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΑΙΑΟΣΕ, με ημερομηνία 7 Ιουνίου 2016, η οποία πήρε αριθμό πρωτοκόλλου στις 20/2/2017, δηλ. μετά από 8-9 μήνες, και αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 21/3/2018! Δηλ. η βασική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΑΙΑΟΣΕ για την κορυφαία επένδυση της εταιρείας, αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ μετά από 1,5 χρόνο.
Κι ερχόμαστε πια στο τι έχει αναρτήσει η εταιρεία για το μεγάλο ζήτημα που συζητούμε σήμερα. Θυμίζω ότι την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ακόμη δεν την έχει αναρτήσει για την προκήρυξη του διαγωνισμού και τα τεύχη δημοπράτησης. Όμως, τι αναρτά; Με ημερομηνία 25-7-2016 την απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου, που η ανάρτηση έγινε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ την 1-8-2016. Τι αποφασίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος; Ορίζει τον εαυτό του και άλλα δύο μέλη ως επιτροπή παραλαβής των προσφορών, ελέγχου των δικαιολογητικών και αξιολόγησης των διαγωνιζομένων του έργου.
Πόσες φορές το έχετε δει αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος να διορίζει τον εαυτό του πρόεδρο της επιτροπής ενός διαγωνισμού, σε μία τριμελή επιτροπή -ούτε καν επταμελή ή εννεαμελή- και αυτή την απόφαση να την αναρτά στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, αλλά να μην αναρτά την απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου για την προκήρυξη του ίδιου του διαγωνισμού; Καταθέτω στα Πρακτικά και αυτή την απόφαση.
Εδώ είναι η πέτρα του σκανδάλου. Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου: «Σημείο 5: Καταβολή από τον παραχωρησιούχο εφ’ άπαξ οικονομικού ανταλλάγματος –entry fee- ύψους 20.000.000€». Στη Σύμβαση που έχουμε, ο ανάδοχος υποχρεούται να κάνει εφ’ άπαξ καταβολή τα μισά λεφτά, μόλις 10.000.000€.
9. Η ενδιάμεση εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης στην απόφαση του Δ.Σ. είναι 20.000.000€. Πόση εγγυητική επιστολή υπάρχει στη Σύμβαση που έχουμε μπροστά μας; Μόνο 10.000.000€!
Αυτό είναι κραυγαλέο σκάνδαλο ή δεν είναι; Οι συνάδελφοι της κοινοβουλευτικής Πλειοψηφίας θα αποδεχθούν να υπερψηφίσουν μια σκανδαλώδη Σύμβαση που μειώνει κατά 51% το όφελος του Δημοσίου και που ακυρώνει στην πραγματικότητα το σύνολο του διαγωνισμού, δεδομένου ότι έρχεται προς υπογραφή μια Σύμβαση που είναι εντελώς έξω από την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού που προκηρύσσει τον διαγωνισμό, ναι ή όχι;
Αντιλαμβάνεστε ότι όχι απλώς είναι αδύνατον να υπερψηφίσουμε τη Σύμβαση που έχουμε μπροστά μας –και την καταγγέλλουμε- αλλά πιστεύουμε ότι κι εκτός της αιθούσης και άλλοι θεσμικοί φορείς ακούν και παρακολουθούν αυτή τη συζήτηση.
Τέλος, ο Γ. Μανιάτης αναφερόμενος σε σχόλια του κ. Σπίρτζη σε σχετική συνέντευξή του περί πολιτικών διαφωνιών μεταξύ τους, είπε χαρακτηριστικά: «Προφανέστατα, έχουμε τεράστιες πολιτικές διαφορές με τους ριψάσπιδες και τους βολεψάκηδες. Και προφανέστατα, έχουμε τεράστιες πολιτικές διαφορές με Υπουργούς που ανέχονται στο Υπουργικό Συμβούλιο τον ακροδεξιό συνεταίρο τους Πάνο Καμμένο να τους λέει κατάμουτρα ότι τους «λαδώνει» ο Σόρος με 50.000.000 ευρώ και να μην εξεγείρονται».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr