Το έργο θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ (ΘΕΚ ΑΕ) συμφερόντων ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, γίνεται πράξη ο στόχος, οι συνδυασμένες μεταφορές να συμβάλουν στην προσέλκυση παραγωγικών μονάδων στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, στη μείωση του κόστους συνδυασμένων μεταφορών και στη δημιουργία χιλιάδων μόνιμων θέσεων εργασίας, και να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας με θετικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας και την αύξηση του ΑΕΠ. «Συνεχίζουμε την προσπάθεια, με την παράδοση, τους επόμενους μήνες, των ηλεκτροδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών Αθήνας-Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκης-Ειδομένης» προσέθεσε ο υπουργός.
Ωστόσο, η κριτική της αντιπολίτευσης ήταν σφοδρή, με αιχμή μεταξύ άλλων, το τίμημα της παραχώρησης. Όπως είπε ο εισηγητής της ΝΔ, Κώστας Αχ. Καραμανλής, πρόκειται για μια επένδυση που δεν ωφελεί τους πολλούς, παρά θωρακίζει τα συμφέροντα των λίγων, επισημαίνοντας πως το σύνολο της έκτασης και των κτιρίων έπρεπε να αποτιμηθεί τουλάχιστον 145 εκ. ευρώ. Όπως είπε, ενώ οι μεσιτικές τιμές στον Ασπρόπυργο καθορίζονται στα 100 ευρώ το τ.μ. για αγορά γης και στα 450 ευρώ το τμ για αγορά κτιρίων, με την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης, το Δημόσιο θα πάρει ως αντίτιμο μόλις 122 ευρώ το τ.μ., και για την έκταση και για τα κτίρια.
Από την ΔΗΣΥ, ο Γιάννης Μανιάτης έκανε λόγο για «εξαιρετικά χαμηλό» τίμημα, σημειώνοντας πως το ελληνικό δημόσιο θα ξοδέψει άμεσα 36 εκ. ευρώ για να εισπράξει τελικά, σε βάθος 60 ετών, 31 εκ. ευρώ. Ο Ηλίας Παναγιώταρος (ΧΑ) υποστήριξε ότι όσα προβλέπονται στην Σύμβαση είναι υπέρ του παραχωρησιούχου και το Δημόσιο δεν έχει κανένα όφελος. Από το ΚΚΕ, η ειδική αγορήτρια, Διαμάντω Μανωλάκου, τόνισε ότι με την σύμβαση δίνεται «τσάμπα» χρήμα στους επιχειρηματίες και δεν απομένει «ψίχουλο» για τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών της περιοχής. Αντιθέτως, κατά τον Κ. Κατσίκη (ΑΝΕΛ) ικανοποιείται ο διακαής πόθος της τοπικής κοινωνίας για την ανάπτυξη και την ανάδειξη της περιοχής και η επιταγή της εθνικής οικονομικής πολιτικής. Ο Γιώργος Αμυράς από το Ποτάμι, τόνισε ότι διάκειται θετικά ως προς την επένδυση καθώς θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, έθεσε όμως ζητήματα σχετικώς με σημεία της σύμβασης και περιβαλλοντικά θέματα.
Εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων, ο Μάριος Γεωργιάδης δήλωσε την συμφωνία του κόμματός του με το σχέδιο νόμου - παρόλα αυτά διατηρεί επιφύλαξη για την ολομέλεια, ώστε να απαντήσει ο υπουργός σχετικά με θέματα που τέθηκαν.
«Το τίμημα όχι μόνο δεν είναι χαμηλό, αλλά είναι πολλαπλάσιο των προσφορών που υπήρχαν σε εποχές που το χρήμα έρεε στην αγορά», απάντησε στις επικρίσεις των κομμάτων ο υπουργός Υποδομών και τόνισε πως είναι άλλο μέσα στην κρίση να δίνει κάποιος 10 εκ. και άλλο 1.5 εκατομμύριο το 2006. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη με τη θέση της σύμβασης παραχώρησης σε ισχύ, θα εισπραχθεί το ποσό των 10.000.000 ευρώ ως εισαγωγικό τίμημα και για 50 χρόνια θα εισπράττεται ποσοστό επί του τζίρου 2,51% ετησίως και ποτέ κάτω του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος (το οποίο θα είναι για τα πρώτα χρόνια της επένδυσης 350.000 ευρώ ανά έτος και τα τελευταία χρόνια της επένδυσης θα έχει φθάσει σε 450.000 ευρώ ανά έτος).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr