Σε ανακοίνωσή του, ο κ. Βρούτσης, τονίζει:
«Το τελευταίο διάστημα, η υπουργός Εργασίας “γέμιζε” προκλητικά τα πρωτοσέλιδα εφημερίδων, προαναγγέλλοντας την κυβερνητική δέσμευση ότι φέτος θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός.
Όμως, για μια φορά ακόμη, άνθρακες ο θησαυρός!
Η κυβέρνηση –για δεύτερη φορά- κοροϊδεύει και εμπαίζει τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, “υποσχόμενη” ότι θα προχωρήσει -μέσα στο έτος- σε αύξηση του κατώτατου μισθού.
Δυστυχώς για την κυβέρνηση και ευτυχώς για τον ελληνικό λαό, το μελάνι από την εξαπάτηση δεν έχει στεγνώσει ακόμη. Οι μνήμες παραμένουν νωπές, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έταζε προεκλογικά στους εργαζόμενους, με σκοπό να υφαρπάξει την ψήφο τους, επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ και διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας για όλους τους ανέργους!
Τρία χρόνια μετά, με αποκλειστική ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, ο προσδοκώμενος κατώτατος μισθός των 751 ευρώ όχι μόνο παρέμεινε υπόσχεση ανεκπλήρωτη, αλλά 1 στους 3 εργαζόμενους σήμερα αμείβεται με 327 ευρώ. Δηλαδή, πιο κάτω ακόμη και από το επίδομα ανεργίας.
Σύμφωνα με το δικό μας Ν.4172/2013 -που είναι σε ισχύ- καθορίζεται ότι η διαδικασία επαναξιολόγησης του κατώτατου μισθού, έπρεπε να είχε ήδη ξεκινήσει μέσα στο 3ο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου 2018. Ημερομηνία, όμως, που παρήλθε άκαρπη και δεν αξιοποίησε σκόπιμα το Υπουργείο Εργασίας.
Το μόνο που απέμεινε σήμερα, από τις υποσχέσεις των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι οι ομαδικές απολύσεις, η κυριαρχία των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, οι μισθοί “βοηθήματα” των 327 ευρώ και τα ψεύτικα πρωτοσέλιδα της κας υπουργού.
Ωστόσο, για την ιστορική αποκατάσταση της αλήθειας υπενθυμίζουμε ότι:
• Στις 14.2.2102 με την 6η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) - επί κυβέρνησης κ. Παπαδήμου – αναπροσαρμόστηκε ο κατώτατος μισθός στα 586,08 ευρώ (για εργαζόμενους άνω των 25 ετών) και στα 510,95 ευρώ (για εργαζόμενους κάτω των 25 ετών).
• Με κυβέρνηση Σαμαρά –το 2012- στο Υπουργείο Εργασίας προχωρήσαμε –για πρώτη φορά- στην διαμόρφωση ενός νέου και σύγχρονου πλαισίου, με μια νέα αρχιτεκτονική αντίληψη που αξιοποιούσε τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές προσδιορισμού του κατώτατου μισθού.
• Πράγματι, ο Ν.4172/2013 αποτελεί μια σημαντική διαρθρωτική αλλαγή, υπέρ των εργαζομένων και της εθνικής μας οικονομίας. Νόμος, που έγινε αποδεκτός ακόμη και από τους θεσμούς και που παραμένει μέχρι σήμερα σε ισχύ.
• Ο νέος μηχανισμός προβλεπόταν ότι έπρεπε να είχε ξεκινήσει μετά την 1/1/2017 και στο έτος που η χώρα θα ήταν εκτός Προγράμματος Οικονομικής Σταθεροποίησης.
• Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Ν.4172/2013 (άρθρο 103), προβλέπεται η έναρξη της διαδικασίας με πρόσκληση που απευθύνει το τελευταίο 10ήμερο του Φεβρουαρίου η Τριμελής Επιτροπή (πρόεδρος ΟΜΕΔ, εκπρόσωπο υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας) προς επιστημονικούς φορείς (ΚΕΠΕ, ΙΟΒΕ, ΤτΕ, ΕΛ.ΣΤΑΤ, ΟΜΕΔ, ΟΑΕΔ, ΙΝΕ ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ) για σύνταξη τεχνικών εκθέσεων, που θα τεθούν υπόψη του κοινωνικού διαλόγου.
• Ο σχηματισμός του φακέλου με τις ανωτέρω εκθέσεις των εξειδικευμένων επιστημονικών και ερευνητικών φορέων, για την διαμόρφωση του κατώτατου μισθού, θα αποστέλλονταν -μέχρι τις 31 Μαρτίου 2018- προς τους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων για την απαραίτητη κοινωνική διαβούλευση.
Τίποτα από όλα αυτά δεν τηρήθηκε, τίποτα δεν προχώρησε.
Η κυβέρνηση είναι –για μια φορά ακόμη- έκθετη στα μάτια των εργαζομένων της χώρας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr