«Η εμπειρία από τα πολύ μεγάλα έργα των τελευταίων χρόνων και την εμπλοκή της Αρχαιολογικής υπηρεσία είναι θετική και είναι εντυπωσιακή η ταχύτητα που έγιναν έργα. Στο π.χ. ΚΠΣΝ υπάρχουν 2-3 περιπτώσεις λαμπρής συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους. Είναι ένα θαυμαστό παράδειγμα με υποδειγματική ανασκαφή και υποδειγματική συνεργασία με τον εργολάβο. Στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι άλλο ένα παράδειγμα» τόνισε.
Αναφορικά με το Ελληνικό εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα βρεθεί γρήγορα λύση και σημείωσε ότι: «Η καθυστέρηση δεν ξεκινά τώρα. Η κήρυξη έχει ζητηθεί από το 2012 και ουδέποτε προχώρησε και το όλο σχέδιο ξεκίνησε από το 2000. Δέκα μέρες κι ένας μήνας δεν μπορεί να συγκριθεί με τα 17 χρόνια. Οι καθυστερήσεις είναι μικρές. Στην περίπτωση του Ελληνικού πρέπει να γίνει χωροθέτηση γι αυτό πρέπει να προηγηθεί κήρυξη.»
Τόνισε, δε, ότι ο στόχος στην συγκεκριμένη έκταση είναι να διαμορφωθεί μια «φιλόδοξη τουριστική ζώνη.» «Αν βρεθεί κάτι θα δώσει μια τεράστια προστιθέμενη αξία. Όλα έχουν ευκαιρίες για ανάδειξη» τόνισε και συμπλήρωσε ότι: «Όταν είναι κηρυγμένη μια έκταση δεν απαγορεύεται η δόμηση. Έτσι έγινε σε πολλές περιπτώσεις στη χώρα που έχει από τον τουρισμό έχει το 20% του ΑΕΠ.»
«Αν δεν προστατεύεις ποια είναι η προστιθέμενη αξία» συμπλήρωσε σε σχέση αναφορικά με το πώς θα διαμορφωθεί έκταση στο Ελληνικό.
Επίσης σε συμφωνία με την απόφαση του Π.Σ. του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «το ΚΑΣ έχει γνωμοδοτικό ρόλο και την πολιτική απόφαση την παίρνει ο υπουργός.»
Ο κ. Ξυδάκης παράλληλα σχολίασε ότι τα έργα θα μπορούσαν σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες να είχαν ξεκινήσει στοχευμένα. «Θα μπορούσε ενδεχομένως η εταιρία να έχει ξεκινήσει έργα, πχ χωροθέτηση, αποξήλωση διαδρόμου, κατεδάφιση κτηρίων. Πρέπει να εξηγήσει η εταιρία το σχέδιο και το όραμά της. Δεν τα έχουμε ακούσει πολύ και συχνά προσπαθούμε να βγάλουμε συμπεράσματα χωρίς να έχουμε αρκετά στοιχεία» τόνισε.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μια φορά επέμεινε στην ανάγκη διαμόρφωσης ενός στρατηγικού εθνικού αναπτυξιακού σχεδίου. «Γίνεται μια γιγάντια προσέλκυση επενδύσεων. Δεν γίνεται, όμως, πάνω στο θέμα της ανάπτυξης συζήτηση με εθνικούς όρους.»
Ειδικά στάθηκε στον τουρισμό όπου η αύξηση του τουριστικού ρεύματος δημιουργεί νέες προκλήσεις. «Εμείς θέλουμε βιώσιμη και αειφορική ανάπτυξη. Αν το κάνουμε με μικρολεηλασίες θα υπονομεύσουμε το μέλλον. Η Ελλάδα των 10 εκ δέχεται 30 εκ. πρέπει να δούμε αυτό πώς θα γίνει με τους καλύτερους όρους. Μόνο στη Μύκονο φτάνουν 2,5 εκατομμύρια τουριστών. Όταν οι υποδομές είναι στα κόκκινα σκαφτόμαστε ότι πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε. Θέλουμε την καλύτερη αξιοποίηση των πανάκριβων εθνικών υποδομών. Χρειάζεται ένας μεγάλος εθνικός σχεδιασμός.»
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr