Ο υπουργός Παιδείας τονίζει πως η ομιλία του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ "για πρώτη φορά στηριζόταν σε πράγματα που έχουμε κάνει", τα οποία και αποτελούν τμήμα ενός συνολικού σχεδίου στην ολοκλήρωση του οποίου πρέπει η κυβέρνηση να προχωρήσει με αποφασιστικότητα διότι, διαφορετικά, "όσα έχουμε κάνει θα μείνουν στον αέρα".
Είπε ότι "το επικοινωνιακό δεν είναι και δεν μπορεί να είναι προνομιακό μας πεδίο", έκανε λόγο για "ψευδή, ή διαστρεβλωμένα ή ακόμα και διογκωμένα ρεπορτάζ" για σειρά ζητημάτων και πρόσθεσε ότι γι' αυτό πρέπει να επιμείνουμε στην υλοποίηση των δεσμεύσεών μας και αυτές ακούγονται με προσοχή από τον κόσμο".
Αναφορικά, δε με την Eldorado είπε ότι "η κίνηση της εταιρείας ήταν χάριν -επιεικώς- εντυπωσιασμού".
Ως προς τις δεσμεύσεις στην μετά μνημόνιο εποχή, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι πρέπει να ληφθεί πολιτική απόφαση, εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι η αντιστροφή του κλίματος στην Ευρώπη που "είναι κατόρθωμα αυτής της κυβέρνησης" δεν θα επιτρέψει την απομόνωση της Ελλάδας σε περίπτωση που κατατεθούν παράλογες απαιτήσεις.
Ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την ικανοποίηση του για το άνοιγμα των σχολείων "χωρίς παραλυτικά προβλήματα", ενώ μίλησε και για τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση -με δεδομένη την έλλειψη επαρκών πόρων- για την επίλυση των προβλημάτων στα σχολεία ειδικής αγωγής.
Είπε ότι η Ελλάδα έχει το "πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ευρώπη" και έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου το υπουργείο θα ανακοινώσει αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού δια ζώσης και μέσω τεχνολογιών ταυτόχρονα με ένα νέο σύστημα υποστηρικτικών δομών.
Ως προς το θέμα με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν βρίσκουν σπίτι εκεί όπου τοποθετήθηκαν, είπε ότι το υπουργείο είναι ήδη σε επαφή με τους δήμους για να συμβάλλουν αποφασιστικά στην λύση του προβλήματος, καθώς "είναι πραγματικά απαράδεκτο να είναι αδρανείς για κάτι τόσο σοβαρό".
Ως προς τη μεταρρύθμιση που αφορά στην Γ' Λυκείου, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι η πρόταση αφορά στην "μετατροπή της Γ Λυκείου σε χρονιά-γέφυρα ανάμεσα στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο" με πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, όχι για να αυξηθεί η ύλη αλλά για να υπάρχει χρόνος να ανοίγουν συζητήσεις στην τάξη, με αναβάθμιση του απολυτηρίου το οποίο "θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση", και με συμπληρωματικούς τρόπους εκπαιδευτικής πράξης, όπως είναι οι εργασίες.
Για την ενδιάμεση εξεταστική του Ιανουαρίου είπε ότι συνιστά τρόπο ελέγχου της διδασκαλίας και της μάθησης "ώστε να μην είναι οι τρεις ώρες εξετάσεων του Ιουνίου αυτές που καθορίζουν την ζωή του παιδιού".
Ερωτηθείς για το θέμα των αντιγραφών από φοιτητές στην Πάτρα, ο κ. Γαβρόγλου τάχθηκε υπέρ της τήρησης της απόφασης που έλαβε η διοίκηση του πανεπιστημίου, προσθέτοντας ότι το όλο ζήτημα των αντιγραφών στα ΑΕΙ πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο δημόσιας συζήτησης για να αναδειχθούν λύσεις. Σημείωσε ότι δόθηκε μάχη για να υπάρχουν εργασίες αντί εξετάσεων "και τώρα πάει να υπονομευτεί μια εξαιρετικά θεσμική κατάσταση".
Σε ό,τι αφορά δε το ζήτημα "αριστεία ή διάκριση" τάχθηκε υπέρ της διάκρισης διότι "σημαίνει συλλογικότητα, διακρίνεται η τάξη μας, η ομάδα μας, η μια εργασία που κάναμε. Αντίθετα η αριστεία είναι εγωκεντρική".
Τέλος σχετικά με την κλήρωση του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του Δημοτικού, και ερωτηθείς μήπως η συζήτηση έπρεπε να αφορά τις ίδιες τις παρελάσεις, ο υπουργός Παιδείας, απάντησε "με το θέμα της κλήρωσης αναγνωρίσαμε μια πραγματικότητα. Η συζήτηση για τις παρελάσεις είναι γενικότερης πολιτικής και δεν θα μπορούσε να ήταν μια απόφαση του υπουργείου Παιδείας".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr