«Πέρα από τις διαφορές που έχουν υπάρξει, σημασία έχει ότι το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να λειτουργεί με ακαδημαϊκούς κανόνες, μέσα από τους οποίους να μπορεί να εκφράζει τις διαφωνίες του αλλά και την αριστεία. Από τη σύνοδο των πρυτάνεων που έγινε την Παρασκευή στα Καλάβρυτα διαφάνηκε ότι ο νόμος αυτός άρχισε να έχει αποδοχή» είπε χαρακτηριστικά ο υπ. Παιδείας.
Ο ίδιος σημείωσε ότι τα οικονομικά του κράτους αρχίζουν να βελτιώνονται και σε αυτό το πλαίσιο αποφασίστηκε κάθε τμήμα όλων των πανεπιστημίων της χώρας να χρηματοδοτηθεί με 20.000 ευρώ, τα οποία θα δοθούν μέχρι τον Δεκέμβριο.
«Αν γίνει χρηστή διαχείριση αυτών των χρημάτων θα είναι ένα μεγάλο βήμα» πρόσθεσε το κυβερνητικό στέλεχος.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός έκλεισε την ομιλία του με ένα ακαδημαϊκό μήνυμα, ότι τον θεσμό της εκπαίδευσης τον στηρίζουν τα παιδιά -μαθητές και φοιτητές- και οι καθηγητές τους, που δεν είναι έξω από την κοινωνία, αλλά έχουν αποστολή μέσα σε αυτήν.
Συγκεκριμένα, για το ΑΠΘ τόνισε ότι επιτελεί «μία συγκλονιστική ακαδημαϊκή δουλειά» και ευχαρίστησε ιδιαίτερα αυτούς που έμειναν έξω από τις διαφορές και υπηρέτησαν την εκπαιδευτική αποστολή τους. Συμπλήρωσε ότι το Αριστοτέλειο σημειώνει εξαιρετική πρόοδο, πέρα από τις τεχνολογίες, και στις ανθρωπιστικές επιστήμες, αλλά και στην τέχνη.
Ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, απάντησε στη ρητορική ερώτηση τι κάνει ένα μεγάλο και άριστο πανεπιστήμιο: «Έχει ανθρώπους με ιδέες, δημιουργικότητα και φαντασία, τα οποία διοχετεύει σε κανάλια παραγωγής τέχνης και τεχνολογίας, που μπορούν να προάγουν την κοινωνία και την ανθρωπότητα».
Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν δεκάδες πρότζεκτ που οδηγούν σε προϊόντα από φοιτητικές ομάδες που αυτοδιοργανώνονται, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, διαγωνίζονται σε διεθνείς διαγωνισμούς και παίρνουν πρωτιές που μας κάνουν περήφανους. «Αυτοί θα γίνουν οι επιστήμονες, που ελπίζουμε ότι θα μείνουν στην Ελλάδα για να προσφέρουν το έργο τους στην χώρα» επισήμανε. Σήμερα, στο ΑΠΘ υπάρχουν 3.000 νέοι και νέες που απασχολούνται σε ερευνητικά προγράμματα και στη συνέχεια δημιουργούν τις δικές τους εταιρίες. «Ελπίζουμε να έχουμε την υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας για να συνεχίσουμε αυτό το σημαντικό έργο» κατέληξε ο κ. Μήτκας.
Ο υπουργός, συνοδευόμενος και από τον υφυπουργό Παιδείας, Κώστα Ζουράρη, ενημερώθηκε από ομάδες φοιτητών για τα ερευνητικά έργα που παρουσιάζονται στο περίπτερο του ΑΠΘ, όπως για παράδειγμα τις έρευνες της φοιτητικής ομάδας Διαστήματος και Αεροναυτικής (ASAT), τη Νύμφη της Αρκαδίας και το έργο μέτρησης αντανακλαστικών «Remedes».
Στη συνέχεια ενημερώθηκε από τον πρόεδρο της διοικούσας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), Βασίλη Καρδάση, για τη λειτουργία και την πορεία του ακαδημαϊκού ιδρύματος.
«Το ΕΑΠ πρέπει να διατηρήσει τον ανοιχτό προς την κοινωνία χαρακτήρα του. Σχεδόν 20 χρόνια μετά την ίδρυσή του, έχουν γίνει αλλαγές που ενισχύουν τον ρόλο του. Το ΕΑΠ ανοίγει τις πύλες του και για τους νέους επιστήμονες που διδάσκουν σε αυτό. Είναι μία μεγάλη επιτυχία της κοινωνίας μας που δεν πιστώνεται σε καμία κυβέρνηση» υπογράμμισε ο υπουργός.
Με 40 νέα σχολεία ξεκινάει η χρονιά
Με 40 νέες σχολικές μονάδες οι οποίες θα καλύψουν τις ανάγκες άνω των 5.000 μαθητών και ικανοποιούν χρόνια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών, ξεκινάει η σχολική χρονιά 2017-2018.
Πρόκειται για έργα ευθύνης της εταιρίας Κτιριακές Υποδομές (ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε.) του κατασκευαστικού βραχίονα του Ελληνικού Δημοσίου.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, η ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. προγραμματίζει την παράδοση επιπλέον 23 έργων εκπαίδευσης τα οποία περιλαμβάνουν 30 σχολικές μονάδες, αξίας άνω των 56 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία βρίσκονται στο τελικό στάδιο κατασκευής.
Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαγωνισμοί, αξίας άνω των 21 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίοι αφορούν νέες κατασκευές και εκτεταμένες αναβαθμίσεις 31 σχολικών μονάδων, ενώ μελετώνται πάνω από 50 ώριμα έργα εκπαίδευσης.
Φέτος, το πρώτο κουδούνι της χρονιάς θα χτυπήσει σε επιπλέον 20 Νηπιαγωγεία, 6 Δημοτικά Σχολεία, 9 Γυμνάσια, 5 Λύκεια και 1 Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Επαγγελματικό Σχολείο που απευθύνεται σε ΑΜΕΑ).
Η συντριπτική πλειονότητα αυτών, υλοποιήθηκαν με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους αξίας άνω των 25 εκατομμυρίων ευρώ.
Στη λίστα εντάσσονται και 12 μονάδες, οι οποίες υλοποιήθηκαν με το χρηματοδοτικό εργαλείο των ΣΔΙΤ.
Οι νέες σχολικές μονάδες είναι οι εξής:
-15ο Νηπιαγωγείο Ιλίου
-30ο Νηπιαγωγείο Ιλίου
-28ο Νηπιαγωγείο Ιλίου
-3ο Νηπιαγωγείο Γέρακα
-1/θέσιο, ολοήμερο Νηπιαγωγείο Φούρκας, Δήμου Κασσάνδρας Χαλκιδικής
-1/θέσιο, ολοήμερο Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου, Δήμου Αριστοτέλη Χαλκιδικής
-1ο 3/θέσιο Νηπιαγωγείο Ερέτριας Ευβοίας
-3ο 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Ερέτριας Ευβοίας
-11ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
-14ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
-10ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
-21ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
-Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
-Νηπιαγωγείο Λουκισίων Ευβοίας
-1/θέσιο, ολοήμερο Νηπιαγωγείο για το 4ο Νηπιαγωγείο Δήμου Νέας Αρτάκης, Ευβοιας
-31ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
-1ο Νηπιαγωγείο Χολαργού
-2/θέσιο, ολοήμερο Νηπιαγωγείο για το 23ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας
-2/θέσιο Ειδικό Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Κρήτης
-Νηπιαγωγείο Ωρωπού
-3ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα
-Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας
-Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο Φάσμα του Αυτισμού, Πάτρας
-3/θέσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης
-3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης
-Δημοτικό Σχολείο Ωρωπού
-3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας
-6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας
-2ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου, αποκατάσταση-ενίσχυση
-9ο Γυμνάσιο Αθηνών
-Γυμνάσιο Εικαστικών Τεχνών Κερατσινίου
-51ο Γυμνάσιο Αθηνών
-Μουσικό Γυμνάσιο Αθήνας
-Γυμνάσιο Ωρωπού
-2ο ΓΕΛ Ναυπάκτου, αποκατάσταση-ενίσχυση
-ΤΕΕ Περιστερίου
-Λύκειο Εικαστικών Τεχνών Κερατσινίου
-Μουσικό Λύκειο Αθήνας
-ΤΕΕ & ΣΕΚ Μεγάρων
-ΕΕΕΕΚ Νέου Ηρακλείου
Εξάλλου, πολύ σημαντικό είναι ότι από τον περασμένο Μάρτιο, ξεκίνησαν και πάλι από τις υπηρεσίες της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε., οι προσεισμικοί έλεγχοι των σχολικών μονάδων της χώρας, οι οποίοι είχαν «παγώσει» από το 2011.
Μέχρι στιγμής, έχουν ελεγχθεί 145 σχολικές μονάδες, εκ των οποίων 60 βρίσκονται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, 35 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και 50 στην Περιφέρεια Αττικής.
Μάλιστα, στα σχολεία της Αττικής, παράλληλα με τους προσεισμικούς ελέγχους, οι υπηρεσίες της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. προχώρησαν, για πρώτη φορά, σε καταγραφή του ενεργειακού αποτυπώματος των σχολικών κτιρίων, προκειμένου να προχωρήσει σε επόμενο στάδιο η ενεργειακή αναβάθμιση τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr