«Το καλοκαίρι του 2015 δεν δραπέτευσε ο Τσίπρας, ούτε η κυβέρνηση, αλλά καταλήξαμε σε έναν συμβιβασμό, ξέροντας ότι καλούμαστε να υλοποιήσουμε ένα πάρα πολύ δύσκολο πρόγραμμα. Θέσαμε αυτόν τον συμβιβασμό στην κρίση του λαού και αυτό ήταν εξαιρετικά έντιμο, γιατί δεν είχε ξαναγίνει ποτέ. Ήταν η πρώτη φορά, που ήξερε ο ελληνικός λαός ότι ψηφίζει και επιλέγει μία κυβέρνηση, η οποία προκαταβολικά του λέει ότι αυτό το πρόγραμμα, το οποίο θα εφαρμόσει, είναι εξαιρετικά δύσκολο» ανέφερε ο υπουργός.
«Η ΝΔ, αυτομάτως, με την ανάληψη της ηγεσίας του κόμματος από τον κ. Μητσοτάκη επεξεργάστηκε -ατυχώς- ένα αφήγημα που έλεγε "θέλω εκλογές". Ένα κόμμα που ο ελληνικός λαός δύο φορές μέσα σε ένα εξάμηνο το έστειλε στα έδρανα της αντιπολίτευσης πρέπει να διαθέτει την αυτογνωσία να καθίσει κάτω να δουλέψει, να επεξεργαστεί νέες προτάσεις, να ανανεωθεί» πρόσθεσε.
Κληθείς να σχολιάσει το αποτέλεσμα της έκδοσης 5ετούς ομολόγου εξέφρασε την άποψη ότι «η έξοδος στις αγορές είναι το πρώτο βήμα, όπου σταθμίζεται μία πορεία δύο χρόνων, όμως το κρίσιμο βήμα θα είναι όταν θα κάνει η κυβέρνηση τη δεύτερη έξοδο και τότε θα πρέπει να πετύχει καλύτερους όρους, καλύτερα επιτόκια».
«Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη Ναυτιλία»
Σε ό,τι αφορά τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα θέματα της Ναυτιλίας ο κ.Κουρουμπλής τόνισε: «Θέλουμε επενδύσεις και επενδυτές, που να σέβονται τον εργαζόμενο και αυτό τόνισα ως υπουργός και στους επενδυτές στην COSCO και στους επενδυτές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Νομίζω ότι με δύσκολη μεν διαπραγμάτευση, εξασφαλίσαμε σημαντικά πράγματα που δίνουν τη δυνατότητα στον εργαζόμενο να δουλεύει, να προσφέρει, αλλά να έχει και μία αξιοπρέπεια στις αμοιβές του».
Ο υπουργός προανήγγειλε ότι θα επιδιώξει τη συγκρότηση, μέσα από διάλογο με τα κόμματα, εθνικής πολιτικής για τη ναυτιλία. Όπως διευκρίνισε, το υπουργείο επεξεργάζεται ένα μεγάλο νομοσχέδιο για τη ναυτιλία, που θα ξεκινά από την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, π.χ. με την καθιέρωση εξετάσεων για την εισαγωγή στο λιμενικό σώμα.
Το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο κ. Κουρουμπλής, προετοιμάζει παρεμβάσεις -μεταξύ άλλων- στα εξής θέματα:
-Διεκδίκηση εγκατάστασης -στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη- εταιρειών που συνδέονται με τη ναυτιλία, όπως είναι ασφαλιστικές εταιρείες, αντασφαλιστικές κ.λ.π.
-Ελληνόκτητα πλοία και σημαία. «Αυτή τη στιγμή έχουμε 5.000 ελληνόκτητα πλοία και στη σημαία μας είναι μόνο 750. Αυτό δεν μπορεί να είναι δεκτό. Το μεγάλο στοίχημα μέχρι το τέλος της τετραετίας είναι αυτό να αλλάξει και θα αλλάξει», σημείωσε ο υπουργός.
-Σχέσεις των εκπροσώπων της ναυτοσύνης και του εφοπλισμού.
-Το θέμα της διαιτησίας: «Δεν μπορεί η Ελλάδα να είναι η πρώτη δύναμη στον κόσμο και στον τομέα της διαιτησίας να είναι τόσο πίσω».
-Αγορά ομολόγων: «Για πρώτη φορά έπειτα από 15 χρόνια θα εκδοθεί το φθινόπωρο ένα ομόλογο ναυτιλιακό και αυτό είναι η αρχή της προσπάθειας. Το ότι επανέρχεται ο εφοπλισμός από τα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Όσλο στην Αθήνα είναι ένα θετικό βήμα, δημιουργεί κλίμα αγοράς».
-Νηογνώμονες: «Αυτή τη στιγμή σε διεθνές, σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν υπάρχει ελληνικός νηογνώμονας, έχουμε τρεις νηογνώμονες πάρα πολύ μικρούς. Και αυτό το ζήτημα το ανοίγουμε, τους καλούμε να συνυπάρξουν, να βοηθήσει και ο εφοπλισμός και η ελληνική κυβέρνηση, ώστε να υπάρξει ένας νηογνώμονας ελληνικός».
-Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. «Ετοιμαζόμαστε να έχουμε σημαντικές εξελίξεις μέσα στο 2017 στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που πρέπει να δώσει τη δυνατότητα, όχι μόνο σε μεγάλα πλοία, αλλά ανοίγουμε και πάλι τον δρόμο της κατασκευής των μικρών και παραδοσιακών σκαφών με μικρά ναυπηγεία αδειοδοτούμενα σε όλη τη χώρα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr