«Είναι πραγματικά λυπηρό, που ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, στην αγωνία τους να παραμείνουν γαντζωμένοι στην εξουσία, έχουν στήσει έναν τέτοιο παρακρατικό μηχανισμό λάσπης με τον Κώστα Βαξεβάνη. Ο Τσίπρας παραγγέλνει τη λάσπη και ο Βαξεβάνης την ρίχνει εναντίον οποιουδήποτε θεωρούν επικίνδυνο αντίπαλο. Σήμερα στόχος ήμουν εγώ, χθες κάποιος άλλος, αύριο κάποιος τρίτος» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ επισημαίνοντας πως «επί της ουσίας, όχι 65.000.000 ευρώ αλλά ούτε 1 ευρώ ζημιά υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο από την συγκεκριμένη τιμολόγηση των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (Φ.Υ.Κ.) και συνεπώς κανένα δώρο δεν υπήρξε ούτε στη Novartis ούτε σε καμία άλλη εταιρεία.» Όπως λέει «ο πρωθυπουργός οφείλει να γνωρίζει ότι γενικά η φαρμακευτική δαπάνη και ειδικά τα Φ.Υ.Κ. της λίστας 3816 όπως είναι γνωστά στον ΕΟΠΥΥ, ότι βρίσκονται σε καθεστώς κλειστού προϋπολογισμού (Claw Back)» και διερωτάται πώς θα μπορούσε λοιπόν όχι από την συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση, αλλά από την οποιαδήποτε να προκληθεί μεγαλύτερη δαπάνη του Δημοσίου, αφού ό,τι ξεπερνά τον κλειστό προϋπολογισμό διαγράφεται;
Ο κ. Γεωργιάδης τονίζει πως η μόνη περίπτωση κατά την οποία η άνοδος της τιμής των φαρμάκων μπορεί να ωφελήσει τις φαρμακοβιομηχανίες είναι στο σκέλος της συμμετοχής των ασθενών, όμως στα Φ.Υ.Κ. (3816) η συμμετοχή των ασθενών είναι μηδέν (0%). Αντιθέτως , όπως λέει, δώρο μεγάλο προς τις φαρμακοβιομηχανίες υπήρξε η μη έκδοση νέου δελτίου τιμών για το έτος 2015, διότι οι εταιρείες κέρδισαν εκατομμύρια όχι από το Κράτος, που λόγω κλειστού προϋπολογισμού δεν μπορεί να πληρώσει παραπάνω, αλλά από τη συμμετοχή των ασθενών, που υπολογιζόταν σε ακριβότερες τιμές. Το θέμα αυτό ο υπουργός αναπληρωτής Υγείας το δικαιολόγησε λέγοντας ότι "είχαμε το μυαλό μας στη διαπραγμάτευση"...
Εδώ, πράγματι, πρέπει να επέμβει Εισαγγελέας και να κινηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών για τους διατελέσαντες υπουργούς Υγείας και αναπληρωτές του 2015» τονίζει στη δήλωσή του προσθέτοντας πως με την Υπουργική Απόφαση που καθόριζε τον τρόπο με τον οποίον τα Φ.Υ.Κ. θα έβγαιναν στα ιδιωτικά φαρμακεία, φαινομενικά το κράτος δηλ. ο ΕΟΠΥΥ χάνει την ειδική χονδρική και τούτο διότι βγαίνοντας τα Φ.Υ.Κ. από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και τα νοσοκομεία χάνουν την επιπλέον 13% έκπτωση της νοσοκομειακής χονδρικής και πηγαίνουν στην χονδρική πώληση, όπως και όλα τα άλλα φάρμακα της θετικής λίστας. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη όμως παράλληλα μπαίνοντας στη θετική λίστα υφίστανται rebate, δηλαδή επιστροφή ποσού το οποίο αθροιστικά υπερβαίνει το 13%, καθώς οι εταιρείες υποχρεώθηκαν να πληρώνουν αυτές το κέρδος των φαρμακοποιών, κάτι , που όπως λέει, καθορίστηκε με την Υπουργική Απόφαση που εξέδωσε ο διάδοχός του κ. Βορίδης όταν και τελικά με την τρόικα συμφωνήθηκε, στο πλαίσιο των μνημονιακών μας υποχρεώσεων, το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών.
«Το rebate δεν μπήκε για να προστατεύσει το Δημόσιο, το Δημόσιο ήδη δεν θα μπορούσε να πληρώνει παραπάνω λόγω του κλειστού προϋπολογισμού, αλλά για να επιμερίζεται η δαπάνη όχι σε όλες τις εταιρείες εξ αδιαιρέτου, αλλά τελικά σε εκείνες που έκαναν τις συγκεκριμένες πωλήσεις. (Υπουργική Απόφαση ΔΥΓ3/Γ.Π οικ. 70519 18-8-2014 Παρ 2 "...από 01/07/2014 στην περίπτωση των φαρμάκων της παρ. 2 του άρθρου 12 του Ν. 3816/2010 τα οποία χορηγούνται από τα ιδιωτικά φαρμακεία ο ΕΟΠΥΥ επιβάλλει πέραν του rebate της παραγράφου 1 του παρόντος rebate τέτοιο ώστε η τελική τιμή αγοράς για τον ΕΟΠΥΥ να είναι αντίστοιχη με εκείνη που επιτυγχάνεται όταν προμηθεύεται το φάρμακο αυτό από τα φαρμακεία του"...)»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr