Βάσει του υπομνήματος η φοίτηση στο Γυμνάσιο θα είναι τετραετής και με αυτήν θα ολοκληρώνεται η υποχρεωτική 12ετής κοινή εκπαίδευση, ενώ τα δύο Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) θα είναι αυτοτελείς βαθμίδες και θα καταλήγουν είτε σε Εθνικό Απολυτήριο είτε σε Πιστοποιητικό Σπουδών, τίτλοι οι οποίοι θα είναι ενταγμένοι στο Εθνικό Προσοντολόγιο.
Oi προτάσεις του κ. Λιάκου, προβλέπουν πως η ολοκλήρωση των σπουδών στο διετές Γενικό Λύκειο θα πιστοποιείται με το Εθνικό Απολυτήριο. Δεν θα υπάρχει ούτε βαθμός πρόσβασης, ούτε μηχανογραφικό.
Σε ό,τι αφορά στην τράπεζα θεμάτων, το υπόμνημα προβλέπει την επιστροφή της στην α` Λυκείου και αναφέρει ότι τα θέματα των εξετάσεων "θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων".
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στην Ιστορία
Στο μεταξύ, μετά τη διαμάχη για το μάθημα των Θρησκευτικών, ο Νίκος Φίλης ανοίγει ένα ακόμη μέτωπο και βρίσκεται αντιμέτωπος με ομάδες φιλολόγων, λόγω των αλλαγών που φέρεται να προωθεί το υπουργείο Παιδείας στο μάθημα της Ιστορίας.
Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων (ΕΕΦ), εγκύκλιος που εστάλη (20/9/2016) στους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ορίζει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α' Λυκείου σημαντικά κεφάλαια από το μάθημα της Ιστορίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕΦ, πρόκειται για τα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β' και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.
Η ΕΕΦ κάνει λόγο για «αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου», καταγγέλλοντας «μεθοδική και συστηματική συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
«Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και την μόρφωση των νέων μας» τονίζει η ΕΕΦ, καλώντας το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr