Παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν ο κ. Φίλης σημείωσε πως «δεν πρόκειται για μία σύγκρουση Πολιτείας και Εκκλησίας. Γιατί όπως ξέρουμε από το παρελθόν, από μία τέτοια σύγκρουση δεν κερδίζει καμία πλευρά, δεν κερδίζει ο ίδιος ο λαός» τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Φίλης υπενθύμισε ότι τα νέα προγράμματα Θρησκευτικών έχουν εκπονηθεί από ειδική επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην οποία συμμετείχαν και θεολόγοι, ενώ έχουν δοκιμαστεί πιλοτικά τα τελευταία τρία χρόνια. «Ήρθε η ώρα αυτά τα προγράμματα να εφαρμοστούν, ώστε από του χρόνου να κυκλοφορήσουν και τα νέα σχολικά βιβλία», διαμήνυσε, επισημαίνοντας ότι «τα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών, βεβαίως με προτεραιότητα στην Ορθοδοξία».
Επίσης, ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε τα Θρησκευτικά «ένα μάθημα όπως όλα τα άλλα», ενώ κατηγόρησε την Εκκλησία ότι «προβάλλει αντιρρητικό λόγο», σημειώνοντας ότι αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.
«Την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία. Το σχολείο είναι κοσμικό, ανεξίθρησκο, ουδετερόθρησκο. Σχεδιάσαμε ένα μάθημα που θα είναι ελκυστικό, γιατί θα διδάσκεται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και όχι μετατρέποντας τη σχολική αίθουσα σε κάποιου είδους άμβωνα», ανέφερε ο κ. Φίλης και ζήτησε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης να τοποθετηθούν με σαφήνεια σχετικά με το εάν η ευθύνη και η αρμοδιότητα για την εκπαίδευση είναι της Πολιτείας ή άλλων θεσμών.
«Γιατί η Εκκλησία αντιδρά;» διερωτήθηκε για να απαντήσει προβλέποντας στην ουσία ότι οι τόνοι θα πέσουν: «Όταν υπάρχουν ώριμες κοινωνικές αλλαγές η Εκκλησία θέλει να έχει τον δικό της λόγο και αντιδρά. Επειδή, όμως, οι αλλαγές είναι ώριμες και προχωρούν, η Εκκλησία αναγνωρίζει ότι πρέπει να λειτουργήσει θετικά και εποικοδομητικά με στόχο την ενότητα του λαού, δεν επιμένει στην αντίδρασή της. Μπορεί να επιμένουν κάποιοι έξαλλοι, αλλά όχι η μεγάλη πλειονότητα που εκπροσωπεί η Εκκλησία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr