«Βεβαίως και δεν μπορεί ταυτόχρονα η Εκκλησία από τη μια να πληρώνεται από το κράτος και από την άλλη να λέει το κράτος μας κατάντησε, μέσω ενός σφιχτού εναγκαλισμού, να είμαστε παράρτημά του. Δυο τινά, ή θέλουν να πάψει η Εκκλησία να βασανίζεται και να ταλαιπωρείται από το κράτος και να έχει γίνει εξάρτημα της κρατικής μηχανής, αλλά τότε βεβαίως και οι παπάδες να πάψουν να εισπράττουν τον μισθό τους ως δημόσιοι υπάλληλοι και να πληρώνουν οι πιστοί μέσω μιας εισφοράς» είπε μιλώντας στο Βήμα Fm και πρόσθεσε:
«Οι Γερμανοί έχουν 1% επί του φόρου που καταβάλλουν και πάει στην Εκκλησία που δηλώνουν. Εάν δεν δηλώνουν καμία εκκλησία, πάει σε φιλανθρωπικά έργα του ομοσπονδιακού κρατιδίου τους. Ας βρούμε ένα τέτοιο σύστημα, όσοι θέλουν να δηλώνουν κάποια θρησκεία, φαντάζομαι ότι η τεράστια πλειοψηφία των Ελλήνων θα δηλώσει Χριστιανική Ορθόδοξη Εκκλησία, και οι υπόλοιποι, όσοι δεν δηλώνουν τίποτα, να βλέπουν το ποσοστό αυτό επί των φόρων τους, το οποίο να είναι κάτι πρόσθετο όμως, να το νιώσουν. Να είναι 1% επί των φόρων, δεν είναι, πολλά είναι 10 ευρώ στα χίλια. Ας πληρώνουμε 10 ευρώ για την πίστη μας και τον συνάνθρωπο μας».
Για την ελληνική κοινωνία και το συντηρητισμό της και το σύμφωνο συμβίωσης των ατόμων ιδίου φύλου, o πρώην υπουργός σημείωσε: «Ο παλιός νόμος περί ασέμνων στηριζόταν στη λογική ότι άμα υπήρχε κακιά λέξη ή κακιά εικόνα, γεννητικό όργανο δηλαδή, σε ένα δημοσίευμα, τότε καταδικαζόταν ο υπεύθυνος του εντύπου. Εκεί υπήρχε ένα ποίημα του Κανά, ενός μεγάλου Ελληνοαμερικάνου ποιητή, όπου περιείχε τη λέξη «καβλία», αλλά μιλώντας περί ποιητικής εμπνεύσεως. Εξάλλου, το καβλί, όπως ξέρετε, είναι αρχαία ελληνική λέξη και σημαίνει την άκρη ενός αντικειμένου. Θυμάμαι και στον Θουκυδίδη εκεί που περιγράφει την πολιορκία των Θηβών, λένε ότι οι Θηβαίοι έριξαν σε έναν πολιορκητικό κριό με σανίδα χοντρή και απεκάβλωσαν αυτόν. Θυμάμαι ότι στο Γυμνάσιο τότε γινόταν μεγάλη πλάκα. Ο καθηγητής, ο φιλόλογός μας, ο κ. Παπαδημητρίου, μας έλεγε «προσέχτε, τσογλάνια, μη γελάσει κανείς τώρα που θα διαβάσει αυτός τον επόμενο στίχο». Γιατί εγώ πιστεύω ότι η υποκρισία την οποία δείξαμε περιτράνως εδώ και χρόνια για το θέμα της συμβίωσης των ομοφυλοφίλων, όπως είχαμε δείξει μεγάλη υποκρισία και στο θέμα των αμβλώσεων και γι’ άλλα θέματα που ταλανίζουν την κοινωνία μας και της ισότητας των γυναικών, οι οποίες ήταν υπό καταπίεση στην Ελλάδα που ζούσαμε».
Για την κατάργηση της προσευχής στα σχολεία:
«Όποιος δεν θέλει να κάνει προσευχή, να μπορεί να μην κάνει προσευχή. Από εκεί και πέρα, εάν σε ένα σχολείο αποφασιστεί, από τη βάση όμως, όχι από τα 15μελή του Τσίπρα, αφού ψηφίσουν όλοι μαθητές με κάλπη, με μυστικότητα, αν θέλουν ή δεν θέλουν να κάνουν προσευχή. Θεωρώ ότι αυτά τα φαινόμενα, οι εκδηλώσεις, η τελετή της σημαίας κλπ, χάνουν από την αξία τους όταν επαναλαμβάνονται και γίνονται κοινά, κάθε μέρα δηλαδή. Αυτό μπορεί να γίνεται κάθε Δευτέρα που αρχίζει η εβδομάδα. Να μετέχουν στην προσευχή όχι όσοι θέλουν, όλοι εφόσον το σχολείο αποφασίσει και από εκεί και πέρα να μπορούν να εκδηλώνουν την πρόθεσή τους να μη θέλουν προσευχή όσοι δε θέλουν. Και μετά θα γίνεται έπαρση της σημαίας και θα λένε τον εθνικό ύμνο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr