Με την απόφαση του αυτή, που είναι οριστική και αποτελεί «πιλότο» για ανάλογες μελλοντικές υποθέσεις, το Δικαστήριο έκρινε ως απαράδεκτη την προσφυγή του κωμικού και πολιτικά δραστηριοποιούμενου M'Bala M'Bala κατά της Γαλλίας, με την οποία ο ενάγων ισχυρίζονταν ότι, με την καταδίκη του για εκπομπές με ρατσιστικό περιεχόμενο, είχε παραβιασθεί το δικαίωμα του στην ελευθερία της έκφρασης.
Ο Dieudonné M'Bala, στο τέλος μίας εκπομπής του, στις 26 Δεκεμβρίου 2008, στο «Zénith» των Παρισίων, έδωσε βήμα στον Robert Faurisson, ακαδημαϊκό, που είχε καταδικασθεί πολλάκις στη Γαλλία, για απόψεις με τις οποιες αμφισβητούσε την ύπαρξη των θαλάμων αερίων στα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Ο προσκεκλημμένος εμφανίσθηκε με ριγέ πυζάμες και ένα κίτρινο αστέρι που έγραφε «Εβραίος» στο πέτο του, για να παραλάβει από τον M'Bala, το βραβείο της... αυθάδειας, που ο τελευταίος είχε θεσπίσει.
Γι’ αυτήν την, εμφανώς, ρατσιστική του δραστηριότητα και αμφισβήτηση ιστορικών γεγονότων, ο M'Bala καταδικάστηκε από την Γαλλική Δικαιοσύνη και αφού εξάντλησε όλα τα ένδικα μέσα στην Γαλλία, χωρίς να μπορέσει να ανατρέψει την καταδίκη του, προσέφυγε στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επιχειρώντας να δικαιωθεί για παραβίαση, στο πρόσωπο του, του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης.
Το Δικαστήριο έκρινε ότι, κατά τη διάρκεια της παράνομης σκηνής, τα όσα παρουσιάσθηκαν δεν μπορούσαν να θεωρηθούν ως ψυχαγωγία αλλά μάλλον έμοιαζαν με μια πολιτική συνάντηση, η οποία, με το πρόσχημα της κωμωδίας, προωθούσε ιστορικές αναθεωρήσεις, μέσα από την ταπεινωτική εικόνα των Εβραίων θυμάτων του Ολοκαυτώματος.
Κατά την απόφαση του Δικαστηρίου, αυτό δεν αποτελούσε μία παράσταση που, ακόμη κι’ αν εθεωρείτο σατυρική η προκλητική, θα μπορούσε να τύχει της προστασίας του άρθρου 10 της Σύμβασης Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την ελευθερία της έκφρασης.
Στην πραγματικότητα, υπογραμμίζει το Δικαστήριο στην απόφαση του, αποτελούσε μια ακόμη επίδειξη μίσους και του αντισημιτισμού και υποστήριξης των αρνητών του Ολοκαυτώματος
Με την «μεταμφίεση» της σε καλλιτεχνική παραγωγή, στην πραγματικότητα, η παρουσίαση αυτή ήταν τόσο επικίνδυνη όσο και «ένα ξαφνικό κτύπημα στο κεφάλι» και στην ουσία, έδινε βήμα σε μια ιδεολογία η οποία είνα αντίθετη με τις αξίες της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Στρασβούργο
Νίκος Ρούσσης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr