Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει τον διπλασιασμό του όγκου διακίνησης εμπορευμάτων μέσα από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και την κατασκευή κέντρου μεταποίησης στη χώρα μας. Μάλιστα, στόχος της εταιρείας είναι το κέντρο αυτό μεταποίησης να μετατρέψει τη χώρα μας σε διαμετακομιστικό κέντρο όχι μόνο της Ευρώπης αλλά και παγκόσμιο.
Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι η συνάντηση έγινε αμέσως μετά από την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στις ΗΠΑ.
Στη συνάντηση συμμετείχαν τα κορυφαία στελέχη της HP, ο William Long, αντιπρόεδρος και υπεύθυνος για τη διακίνηση των προϊόντων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, και ο Stuart Pann, επικεφαλής των αντιπροέδρων της HP. Τα δύο στελέχη φαίνεται πως ζήτησαν δεσμεύσεις από την ελληνική κυβέρνηση για την εύρυθμη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε ο επιπλέον όγκος εμπορευμάτων να μπορεί να διακινηθεί χωρίς προβλήματα.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, άλλα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στη φορολογία.
Οι πηγές της εφημερίδας αναφέρουν ότι η ηγετική ομάδα της HP αποκόμισε τις καλύτερες εντυπώσεις από τη συνάντηση καθώς η ελληνική κυβέρνηση εμφανίστηκε αποφασισμένη να προχωρήσει σε κινήσεις που θα φέρουν άμεσα μεγάλες επενδύσεις στη χώρα και να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά σε δυναμικό και σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο - πύλη της ΝΑ Ευρώπης.
Επωφελής συμφωνία και για τις δύο πλευρές
Από την συμφωνία αυτή βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές, καθώς, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αν υλοποιηθούν όσα ειπώθηκαν η εταιρεία θα εξοικονομεί περίπου 1 δισ. δολάρια τον χρόνο από τη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων της, καθώς η διακίνηση προϊόντων μέσω του Πειραιά με τρένο φτάνουν στην Τσεχία μέσα σε τέσσερις ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν δώδεκα μέρες!
Στόχος της Hewlett-Packard είναι να αυξήσει σημαντικά την εμπορευματική κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά και να αποτελέσει τον βασικό προμηθευτή σε χώρες της Μέσης Ανατολής αλλά και των Υποσαχάριων Χωρών (Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτο, Σουδάν, Τσαντ, Δημοκρατία του Νίγηρα, Μάλι, Μαυριτανία) εκτός από τα Βαλκάνια που ήδη δραστηριοποιείται μέσω των προϊόντων που μεταφέρουν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Όσον αφορά στη χώρα μας, η συμφωνία θα είναι επωφελής κατ' αρχάς λόγω των πολλών θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν είτε αυτό αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε στο λιμάνι του Πειραιά. Στην περίπτωση μάλιστα του κέντρου μεταποίησης, οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν ανέρχονται σε χιλιάδες.
«Μόνο η αρχή» η συμφωνία με την Hewlett-Packard
«Η HP είναι μόνο η αρχή, υπάρχει "ουρά" από ξένες εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα», δήλωσε στην εφημερίδα κυβερνητικό στέλεχος.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Dell αναμένεται να είναι η επόμενη μεγάλη συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά προϊόντων μέσω σιδηροδρομικού δικτύου από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ την ίδια στιγμή δεκάδες είναι τα αιτήματα που κατατίθενται στα γραφεία του Οργανισμού για παρόμοιες συμφωνίες.
Μέχρι στιγμής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει υπογράψει στρατηγικές συμμαχίες με τις εταιρείες HUAWEI, SONY, HP και Cisco, μεταφέροντας 26 τρένα κάθε μήνα και μέχρι τον Μάιο του 2016 αναμένεται να έχουν διακινηθεί συνολικά 500 τρένα πάνω στις ελληνικές ράγες. Από την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να υπάρξει και αύξηση του τζίρου, από 16 εκατ. ευρώ το 2014 σε 20 εκατ. ευρώ το 2015 και σε 30 εκατ. ευρώ το 2016.
Να σημειωθεί ότι η Cosco και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρονται να βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ασίας αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης για τη μεταφορά των μεγάλων φορτίων των αυτοκινητοβιομηχανιών τόσο από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη, προσελκύοντας KIA Motors και Hyundai, όσο και αντίστροφα προσελκύοντας BMW, Skoda κ.ά.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι οι μεγαλύτεροι «πελάτες» της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και η οποία έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση της μεγάλης συμφωνίας με την HP, εκτιμώντας πως απ΄όλα αυτά μπορεί να προκύψει ένας τζίρος 111,45 δισ. δολαρίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr