Μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, ο κ. Βαρβιτσιώτης, τόνισε ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά θέματα και εκκρεμότητες και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια». Υπογράμμισε ότι «προσπαθούμε να φέρουμε επενδύσεις, έχουν γίνει βήματα και σιγά- σιγά κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των αγορών».
«Φεύγουμε από τα αχαρτογράφητα ύδατα και μπαίνουμε στα χαρτογραφημένα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός σημείωσε ότι η θάλασσα είναι συγκριτικό πλεονέκτημα, λέγοντας ότι «στόχοι μας είναι να διασφαλίσουμε την προσέλευση
επενδύσεων και να διατηρήσουμε την πολιτική σταθερότητα που την χρειάζεται οποιαδήποτε οικονομία για να αναπτυχθεί».
Τόνισε ότι η χώρα, με τη ναυτιλία μπορεί να "χτυπήσει" δομικά στοιχεία της κρίσης καθώς είναι η πλέον ανταγωνιστική στον κόσμο.
Επικαλέστηκε έκθεση της διεθνούς συμβουλευτικής εταιρείας The Boston Consulting Group (BCG), σύμφωνα με την οποία η προσφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία είναι 13,5 δισ. ευρώ, το 6% του ΑΕΠ, ενώ η άμεση συνεισφορά είναι 7,6 δισ., το 3,5% του ΑΕΠ, σε ένα κλάδο που απασχολούνται 200.000 άτομα, ενώ επηρεάζονται άλλοι 500.000 άνθρωποι.
Λαϊκισμός και φορολογία
Ο κ. Βαρβιτσιώτης χαρακτήρισε «λαϊκίστικη λογική» την επιμονή ορισμένων να φορολογηθεί άκριτα η ναυτιλία η οποία- όπως είπε- δραστηριοποιείται διεθνώς, σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού, και επομένως δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με γνώμονα την εσωτερική πραγματικότητα.
Υπενθύμισε, δε, ότι με πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) έγινε έκκληση να υπάρξει προσφορά και πέρα από τη φορολογία και σε αυτό «ανταποκρίθηκε το 90% των πλοίων με ελληνική σημαία και το 60% των ελληνόκτητων πλοίων με ξένη σημαία». "Μια φορολογική επιδρομή", υπογράμμισε, "θα ήταν αντικίνητρο στην παραμονή των ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα".
Προεδρία στην ΕΕ
Ενόψει της ελληνικής Προεδρίας στη Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε πως «στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε μια νέα νησιωτική πολιτική και να σπάσουμε την απομόνωση των νησιών».
Επίσης έθεσε ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των λιμανιών. «Βρισκόμαστε σε ένα ασφαλές και μεγάλο λιμάνι του οποίου η κίνηση στην κρουαζιέρα αυξήθηκε τα τελευταία δυο χρόνια κατά 151% και η εμπορική κίνηση με την συμβολή και της COSCO υπερδιπλασιάστηκε. Σε λίγο το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί να δέχεται πλοία με φορτίο 24.000 κοντέινερς κάτι που είναι πολύ σημαντικό», είπε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, είπε ότι στόχος είναι η οριστική ιδιωτικοποίηση, που είναι και υποχρέωση της Ελλάδας απέναντι στη τρόικα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr