Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας υποστηρίζει ότι «η εξατομίκευση της ευθύνης αποτελεί όρο για να λειτουργεί απρόσκοπτα το δημοκρατικό πολίτευμα. Μόνον έτσι κρίνεται πραγματικά η συνέπεια λόγων και έργων».
«Δεν χαρίζουμε το μέλλον στον επικίνδυνο λαϊκισμό των άκρων», υπογραμμίζει και αναφέρεται στην «πλειοψηφία των πολιτών που επιλέγουν τον ανθρωπισμό που δεν είναι λαϊκισμός και τον ορθολογισμό που διαθέτει το σθένος και δεν λογαριάζει το πολιτικό κόστος. Η πολιτική μας πρέπει να κάνει πράξη τις προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, υπηρετώντας την πλειοψηφία των πολιτών, την κοινωνική δικαιοσύνη, το κοινωνικό συμφέρον, το μέλλον των παιδιών μας».
Ο κ. Ραγκούσης σημειώνει ότι «η Ελλάδα, και ολόκληρη η Ευρώπη, χρειάζονται μια νέα συμφωνία της Νέας Εποχής, που θα εγγυάται μια νέα εθνική και ευρωπαϊκή αξιοπιστία. Να δουλέψουμε από κοινού για μια νέα συμφιλίωση. Να καλλιεργήσουμε μια νέα νοοτροπία», προκειμένου –όπως δηλώνει – «να ορίσουμε ξανά με σύγχρονους όρους τη δημοκρατική προοδευτική παράταξη».
Στο πλαίσιο του απολογισμού «τι είχε αναλάβει και τι έκανε» ο καθένας, ο κ. Ραγκούσης αναφέρεται:
* στα ταξί. Υπερασπίζεται το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων στις οδικές μεταφορές (φορτηγά-ταξί), με το οποίο όπως λέει «τερματίζεται το καθεστώς της φοροδιαφυγής και της μαύρης οικονομίας που τα τελευταία 10 χρόνια έφτασε στα 4 δις € με την ομόφωνη έγκριση του υπουργικού συμβουλίου». Δηλώνει ότι η Ελλάδα έπρεπε να είχε κάνει πράξη την απελευθέρωση των οδικών και εμπορευματικών μεταφορών μέχρι 31.12.2011 και εξηγεί ότι το πλήρες άνοιγμα των επαγγελμάτων στις 2 Ιουλίου του 2011 δεν ήταν προσωπική του απόφαση, «αλλά ρητή διάταξη του νόμου 3919, ο οποίος είχε ψηφιστεί από τον Μάρτιο του 2011 και, άρα, απόφαση της Βουλής».
*στο μνημόνιο και στις απαιτήσεις της τρόικας. «Καμία από τις παρακάτω προοδευτικές μεταρρυθμίσεις δεν υλοποιήθηκε κατ' επιταγήν της τρόικας, η οποία ακόμη και για τα ταξί και τα φορτηγά, όπως έχει δημοσίως καταγραφεί, αρχικά είχε συμφωνήσει με ρυθμίσεις, όσον αφορά και περιεχόμενα και χρονοδιαγράμματα, διαφορετικές από αυτές που αναφέρονται παρακάτω», τονίζει ο κ. Ραγκούσης και υποστηρίζει ότι σε όλες τις περιπτώσεις ανέλαβε «την πολιτική ευθύνη για την εισήγηση και την υλοποίηση των διαρθρωτικών αλλαγών», χωρίς να ισχυριστεί ποτέ «ότι αυτές οι αλλαγές πρέπει να πραγματοποιηθούν διότι επιβάλλονται από το μνημόνιο και την τρόικα». Ακόμη και η πρόθεση για την αύξηση των ωρών εργασίας στο δημόσιο ήταν κάτι για το οποίο πρώτα ενημερώθηκε η ΑΔΕΔΥ και μετά η τρόικα, επισημαίνει ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας
*στην μεταρρύθμιση του Καλλικράτη, τη δημιουργία επτά αποκεντρωμένων κρατικών διοικήσεων και 325 δήμων. «Το δημοσιονομικό όφελος ξεπέρασε το 1,2 δις ευρώ, με αποτέλεσμα η Αυτοδιοίκηση να μην αναφέρεται πλέον, όπως συνέβαινε μέχρι το 2010, ως μία εκ των βασικών πηγών παραγωγής δημοσιονομικών ελλειμμάτων στην Ελλάδα», τονίζει ο κ. Ραγκούσης και συμπληρώνει ότι το 2011 η αυτοδιοίκηση «κατέγραψε πλεόνασμα 35 εκατομμυρίων ευρώ και το 2012 υπολογίζεται ότι θα καταγράψει πλεόνασμα 135 εκατομμυρίων ευρώ».
*στην αλλαγή του τρόπου απονομής της ιθαγένειας σε αλλοδαπούς. «Καμία νομιμοποίηση αλλοδαπού χωρίς χαρτιά δεν πραγματοποιήθηκε, ακόμη και όταν χρειάστηκε να αντιμετωπιστεί η πολυήμερη απεργία πείνας στην Υπατία» διαβεβαιώνει και υποστηρίζει ότι παρά τις ακροδεξιές αντιδράσεις περί δήθεν κινδύνου αλλοίωσης του έθνους, «ένα σχεδόν χρόνο μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Νόμου 3838, και ενώ το 2009, πριν το συγκεκριμένο νόμο, ο αριθμός των εκδοθεισών αποφάσεων πολιτογράφησης άγγιξε τις 13.000 όπως και τα τελευταία χρόνια, το 2010 ο αριθμός αυτός περιορίστηκε σε 6.537 και έως και το Νοέμβριο του 2011 σε 5.863».
*στο νέο μισθολόγιο. Στο σημείο αυτό υποστηρίζει ότι «δεν είχε επιλεγεί η ενσωμάτωση στο μισθολόγιο του μηχανισμού της προσωπικής διαφοράς» και επισημαίνει ότι η ωριμότητα της προετοιμασίας του προσχεδίου νόμου διασφάλιζε την υλοποίηση του κυβερνητικού προγραμματισμού και ήταν δεδομένη η δυνατότητα ψήφισης του νόμου τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Ιουλίου του 2011, καρφώνοντας τον Ευάγγελο Βενιζέλο ότι καθυστέρησε.