Στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνεται η έκτακτη εισφορά που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση να επιβληθεί επί των δηλωθέντων εισοδημάτων. Όπως διευκρίνιζαν μέλη του οικονομικού επιτελείου, η σχετική ρύθμιση θα περιληφθεί στον εφαρμοστικό νόμο και αφού προηγηθεί διαβούλευση τόσο για τον συντελεστή -που σχεδιάζεται να κυμανθεί από 3% ως 7%- όσο και για το ύψος του εισοδήματος που θα υπολογίζεται -στον κατ΄αρχήν σχεδιασμό που υπάρχει λέγεται ότι θα αφορά εισόδημα άνω των 8.000 ευρώ-, καθώς για την έκταση της χρονικής εφαρμογής του. Επιπλέον εγκαταλείπεται το σχέδιο της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.
Επίσης, από το 2011 ξεκινάει η σταδιακή μετάβαση στο νέο ενιαίο μισθολόγιο που θα θεσπιστεί τον Ιούλιο. Με το νέο ενιαίο μισθολόγιο, ένα μεγάλο μέρος των σημερινών επιδομάτων ενσωματώνονται στον βασικό μισθό και οι μισθοί συνδέονται με τους ρόλους και τις θέσεις των υπαλλήλων.
Σχετικά με το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου, ο στόχος είναι εισπράξεις ύψους 50 δισ. ευρώ έως το 2015, εκ των οποίων τα 15 δισ. ευρώ να εισπραχθούν έως το τέλος του 2012.
Ήδη, έχουν επιλεγεί σύμβουλοι αποκρατικοποιήσεων για ΔΕΠΑ ΕΑΣ, ΔΑΑ ΤΠΔ, Ελληνικό, Φάσμα Συχνοτήτων, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ Κρατικά Λαχεία, ΕΛΒΟ Κοίτασμα Αερίου «Νότια Καβάλα», Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, Χαρτοφυλάκιο Ακινήτων Δημοσίου και έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, ΛΑΡΚΟ Καζίνο, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Περιφερειακά Αεροδρόμια και Λιμάνια.
Ακόμα, δημιουργείται ειδικός φορέας, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, στον οποίο θα ενταχθούν ειδικά χαρτοφυλάκια αξιοποίησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του δημοσίου.
Αναλυτικότερα, τα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου συνοψίζονται:
- Μειώνεται το αφορολόγητο όριο στο Φόρο Ακίνητης Περιουσίας στα 200.000 ευρώ ενώ «παγώνει» η αύξηση των αντικειμενικών αξιών. Η εισήγηση αφορά και στην αύξηση του φόρου μεταβίβασης και τη διετή αναστολή του πόθεν έσχες για όλες τις κατοικίες.
- Στην επιβολή κεφαλικού φόρου σε όλα τα εισοδήματα από 8.000 ευρώ, που θα κλιμακώνεται (με συντελεστές από 3% έως 7%) ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος.
- Αυστηριοποίηση του συστήματος των αποδείξεων (το 30% του εισοδήματος για κάλυψη του αφορολογήτου), καθώς και τεκμήρια διαβίωσης κατά επαγγελματικές ομάδες.
- Αύξηση κατά 25% στις τιμές των εισιτηρίων από το 2013.
- Αξιολόγηση και μείωση φορολογικών εξαιρέσεων και απαλλαγών και αύξηση τεκμηρίων (αναμένονται έσοδα για το δημόσιο της τάξης των 100 εκατ. ευρώ)
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, αύξηση τεκμηρίων διαβίωσης και τεκμήρια ελεύθερων επαγγελματιών (έσοδα 400 εκατ. ευρώ)
- Αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23% από 1/9/2011 (έσοδα 300 εκατ. ευρώ)
- Αλλαγή στον φόρο ακίνητης περιουσίας (έσοδα 500 εκατ. ευρώ)
- Έσοδα από αυθαίρετα (έσοδα 300 εκατ. ευρώ)
- Αλλαγή στη δομή του φόρου καπνού και μείωση του περιθωρίου καταβολής του ΕΦΚ για τις εταιρείες από τις 56 στις 26 μέρες (έσοδα 150 εκατ. ευρώ)
- Δήλωση σκαφών αναψυχής ως ιδιωτικά σε συνέχεια δράσεων ΣΔΟΕ και ρύθμισης για την εγγραφή τους στα αρχεία των φορολογικών αρχών (έσοδα 150 εκατ. ευρώ)
- Έσοδα από ειδικούς φόρους κατανάλωσης (έσοδα 250 εκατ. ευρώ)
- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας (έσοδα 100 εκατ. ευρώ)
- Έκτακτη εισφορά σε οχήματα μεγάλου κυβισμού, μεγάλης αξίας ακίνητα, σκάφη και πισίνες (έσοδα 100 εκατ. ευρώ)
- Φορολόγηση χρηματοοικονομικών συναλλαγών (έσοδα 100 εκατ. ευρώ)
Η κατανομή των παρεμβάσεων στη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου είναι εμπροσθοβαρής και παρουσιάζεται κατ’ έτος ως εξής:
Το 2011 6,5 δισ. ευρώ ή 23,1% των συνολικών μέτρων
Το 2012 6,8 δισ. ευρώ ή 24,0% των συνολικών μέτρων
Το 2013 5,2 δισ. ευρώ ή 18,5% των συνολικών μέτρων
Το 2014 5,4 δισ. ευρώ ή 19,3% των συνολικών μέτρων
Το 2015 4,3 δισ. ευρώ ή 15,1% των συνολικών μέτρων
Τα κύρια νέα μέτρα από πλευράς δαπανών αφορούν τις εξής βασικές κατηγορίες:
-εξορθολογισμό της μισθολογικής δαπάνης (660 εκατ. ευρώ),
-μείωση λειτουργικών δαπανών και λοιπών εξόδων (90 εκατ. ευρώ) μέσω της υλοποίησης της διαδικασίας ηλεκτρονικών προμηθειών για τις προμήθειες του δημόσιου τομέα, εξοικονόμησης δαπανών ενέργειας, μείωσης δαπανών για ενοίκια, μείωσης των τηλεπικοινωνιακών δαπανών μέσω του Σύζευξις κ.λπ.,
-μείωση του διοικητικού κόστους του ΕΣΠΑ (154 εκατ. ευρώ),
-συγχωνεύσεις /καταργήσεις και περικοπές επιχορηγήσεων φορέων (90 εκατ. ευρώ),
-αναδιάρθρωση ΔΕΚΟ (414 εκατ. ευρώ),
-μείωση δαπανών περίθαλψης (204 εκατ. ευρώ) μέσω του νέου υγειονομικού χάρτη, της επανεξέτασης του έργου και των δαπανών των εποπτευόμενων εξωνοσοκομειακών φορέων, της εισαγωγής κεντρικού συστήματος προμηθειών των νοσοκομείων, της μείωσης του κόστους περίθαλψης ανά περιστατικό και της έναρξης λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Πρωτογενούς Περίθαλψης,
-μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης με την πλήρη υλοποίηση του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (493 εκατ. ευρώ),
-μείωση των δαπανών για κοινωνική ασφάλιση (1.260 εκατ. ευρώ), μέσω προσαρμογής των επικουρικών συντάξεων, εξορθολογισμού των επιδομάτων και του αριθμού των δικαιούχων ΟΕΕ και ΟΕΚ, μείωσης συντάξεων ΟΓΑ και εισαγωγής αυστηρότερων κριτηρίων για τους δικαιούχους, μείωσης των δαπανών για επιδόματα κοινωνικής ασφάλισης μέσω επανελέγχου των στοιχείων των δικαιούχων
-μείωση δαπανών ΟΤΑ με περικοπή επιχορηγήσεων σε ΟΤΑ (250 εκατ. ευρώ).
Αντίστοιχα τα νέα μέτρα από πλευράς εσόδων εμπίπτουν στις εξής γενικές κατηγορίες:
-αύξηση φορολογικών εσόδων (2.880 εκατ. ευρώ )
-αύξηση ασφαλιστικών εισφορών ΟΚΑ (260 εκατ. ευρώ)
-αύξηση εσόδων ΟΤΑ (105 εκατ. ευρώ)
ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ
Μείωση κατά 230,47 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 23% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-πληρωμή των αποδοχών οι οποίες εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 69,96 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 15,7%, ενώ οι δαπάνες για πληρωμή πρόσθετων παροχών από καταργηθέντες ειδικούς λογαριασμούς εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 53,54 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 15,5%. Οι δαπάνες για λοιπές παροχές (υπερωρίες, συμμετοχή σε αμειβόμενες επιτροπές και συμβούλια, κλπ.) εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 3,68 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 56,6%,
-λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 103,29 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 51,1%, εκ των οποίων 94,19 εκατ. ευρώ αφορούν μείωση καταναλωτικών δαπανών με ιδιαίτερη αναφορά στην εκτιμώμενη μείωση που θα επιτευχθεί στις δαπάνες λειτουργίας κατά 30,98 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 30,1%. Οι δαπάνες για επιχορηγήσεις φορέων και εισφορές σε διεθνείς οργανισμούς, εκτιμάται ότι θα εμφανίσουν μείωση κατά 8,98 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 51,1%.
Μείωση κατά 916,86 εκατ. ευρώ το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 15,6%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Υγείας. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-αποδοχές και λοιπές πρόσθετες παροχές του προσωπικού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων κατά 494,1 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 16,9%, εκ των οποίων η εξοικονόμηση στις δαπάνες για πληρωμή -μισθών ανέρχεται σε 364,1 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 15,5% ενώ για πρόσθετες παροχές η μείωση διαμορφώνεται σε 130 εκατ. ευρώ ή 85,2%,
-επιχορήγηση οργανισμών και ιδρυμάτων υγείας και χορήγηση εισοδηματικών ενισχύσεων υγειονομικής και κοινωνικής αντίληψης, στο πλαίσιο της συνολικής επαναξιολόγησης του -καθεστώτος χορήγησής τους, κατά 159,34 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 37,4%,
-κάλυψη των ελλειμμάτων νοσοκομείων κατά 100 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 8,3% και
επιχορήγηση νοσηλευτικών ιδρυμάτων για την εξόφληση μέρους των παλαιότερων οφειλών τους και συγκεκριμένα του τελευταίου τριμήνου του προηγούμενου έτους κατά 150 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 33,3%.
Μείωση κατά 76,11 εκατ. ευρώ το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-αποδοχές και λοιπές πρόσθετες παροχές κατά 73,94 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 12,2%, εκ των οποίων η εξοικονόμηση για δαπάνες καταβολής μισθών ανέρχεται σε 69,21 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 13,4% ενώ για τις λοιπές παροχές μισθολογικού χαρακτήρα η μείωση διαμορφώνεται σε 1,35 εκατ. ευρώ ή -ποσοστό 10,3% και στις πρόσθετες παροχές καταργηθέντων ειδικών λογαριασμών η μείωση διαμορφώνεται σε 3,38 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 4,5%,
-λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 5,42 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 10,2%, με ιδιαίτερη αναφορά στις δαπάνες λειτουργίας κατά 3,62 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 12,7% και
-προμήθειες υλικοτεχνικού εξοπλισμού κατά 1,77 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 9%.
Η διαμόρφωση των εξοικονομήσεων στο Υπουργείο Παιδείας εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί κυρίως ως αποτέλεσμα της εφαρμογής των κατάλληλων πολιτικών για τη μείωση των δαπανών που αφορούν:
-αποδοχές και λοιπές πρόσθετες παροχές του πολιτικού προσωπικού κατά 541,4 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 10%, εκ των οποίων η εξοικονόμηση από δαπάνες πληρωμής μισθών ανέρχεται σε 528,36 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 10,4% ενώ για τις πρόσθετες παροχές η μείωση διαμορφώνεται σε 3,6 εκατ. ευρώ ή 6,5%,
-λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 98,74 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 14,1%, εκ των οποίων 76,01 εκατ. ευρώ αφορούν μείωση καταναλωτικών δαπανών με ιδιαίτερη αναφορά στη μείωση των δαπανών για προμήθειες υλικοτεχνικού εξοπλισμού κατά 39,74 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 49,9% και
επιχορήγηση φορέων στο πλαίσιο της συνολικής επαναξιολόγησης του καθεστώτος επιχορήγησής τους, κατά 22,44 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 4,2%.
Μείωση κατά 79,59 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 15,2% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 53,1 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 18,9%, εκ των οποίων 40,23 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 17,5% αφορούν μείωση δαπανών για επιχορηγήσεις φορέων. Περαιτέρω μειώσεις καταναλωτικών δαπανών εκτιμάται ότι θα επιτευχθούν στις δαπάνες λειτουργίας κατά 7,72 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 44,9%,
πληρωμή των αποδοχών που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 25,16 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 11%, ενώ για πληρωμή πρόσθετων παροχών που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 1,99 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 52,1%.
Μείωση κατά 368,28 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 34,9% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σημειώνεται όμως ότι η πραγματική μείωση των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Υπουργείου ανέρχεται σε 37,9 εκατ. ευρώ ή 16,1%, αν ληφθεί υπόψη η κατάργηση της απόδοσης στον ΕΛΓΑ με το ν. 3889/10 (67,5 εκατ. ευρώ) και η ανωτέρω μείωση των επιδοτήσεων γεωργίας.
Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-πληρωμή των αποδοχών οι οποίες εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 11,24 εκατ. ευρώ,
-επιχορηγήσεις λοιπών φορέων κατά 7,87 εκατ. ευρώ και
-δαπάνες λειτουργίας κατά 17 εκατ. ευρώ.
Μείωση κατά 27,77 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 11,2% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-πληρωμή των αποδοχών οι οποίες εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 40,18 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 29,3%,
-λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 6,70 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 8,0%, παρά το γεγονός ότι οι επιχορηγήσεις προς λοιπούς φορείς εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν αύξηση κατά 1,14 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 3,3%. Οι σημαντικότερες εξοικονομήσεις εκτιμάται ότι θα επιδεχθούν στις δαπάνες λειτουργίας κατά 7,39 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 27,2%.
Μείωση κατά 27,77 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 11,2% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών ότι θα επιτευχθεί σημαντική εξοικονόμηση στις δαπάνες επιχορήγησης του ασφαλιστικού συστήματος εν γένει, συνολικού ύψους 2.099,37 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 15,3%.
Μείωση κατά 21,44 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 18% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
επιχορηγήσεις προς λοιπούς φορείς, οι οποίες εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 10,49 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 54,5% και
πληρωμή καταναλωτικών δαπανών, οι οποίες εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 6,66 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 30,4%.
Μείωση κατά 125,41 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 13,9% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-πληρωμή των αποδοχών του προσωπικού, οι οποίες εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μείωση κατά 28,58 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 12,9%, εκ των οποίων 23,51 εκατ. ευρώ αφορούν μισθούς και 5,07 εκατ. ευρώ αφορούν λοιπές παροχές και πρόσθετες παροχές από καταργηθέντες ειδικούς λογαριασμούς,
-επιχορηγήσεις συγκοινωνιακών και λοιπών φορέων κατά 46,18 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 8,8%,
-λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 46,34 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 78,3% και
-προμήθεια υλικοτεχνικού και λοιπού εξοπλισμού κατά 4,14 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 64,1%.
Μείωση κατά 259,66 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 16,7% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-μείωση κατά 18,79 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 10,7% των δαπανών για καταβολή μισθών ένστολου και πολιτικού προσωπικού και
-είωση 6,62 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 42,4% των δαπανών για καταβολή πρόσθετων, μισθολογικού χαρακτήρα, παροχών,
μετακινήσεις ένστολου προσωπικού για εκτέλεση υπηρεσίας κατά 1,13 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 53,6% και λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 2,49 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 35,6%.
Μείωση κατά 315,36 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 16,4% το 2015 σε σύγκριση με τη σχετική εκτίμηση για το 2011 προ της λήψης μέτρων ή ποσοστό 11,3%, προβλέπεται στις δαπάνες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση των δαπανών αφορούν:
-μείωση κατά 189,39 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 12,6% των δαπανών για καταβολή μισθών ένστολου, πολιτικού και εποχικού προσωπικού και
-μείωση 70,54 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 49,2% των δαπανών για καταβολή πρόσθετων, μισθολογικού χαρακτήρα, παροχών,
μετακινήσεις ένστολου προσωπικού για εκτέλεση υπηρεσίας κατά 11,79 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 23,3%, λειτουργικές και λοιπές δαπάνες κατά 13,75 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 13,4%,
προμήθεια υλικοτεχνικού και λοιπού εξοπλισμού κατά 20,79 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 28,6% και
δαπάνες για την παραγωγή νέου τύπου διαβατηρίων κατά 8,16 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 16,8%.
Παπανδρέου: Θα επιμείνω μέχρι τέλους
«Θα επιμείνω μέχρι τέλους, επιδιώκοντας την υπερψήφιση του μεσοπρόθεσμου με μια ευρύτερη πλειοψηφία», δήλωσε ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου κατά το υπουργικό συμβούλιο, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη ανάγκη να δοθεί προς τα έξω ένα ισχυρό μήνυμα ενότητας.
Παράλληλα, προανήγγειλε την αξιοποίηση τεχνοκρατών σε «καίριους τομείς», δηλώνοντας ανοικτός να αξιοποιήσει πρόσωπα ικανά «σε καίριους τομείς», πάντα με συγκεκριμένους στόχους και χωρίς κομματικούς περιορισμούς.
Βρισκόμαστε σε καθοριστικό σταυροδρόμι. Μια δύσκολη διαπραγμάτευση βρίσκεται σε εξέλιξη. Θέλω όμως να υπογραμμίσω ότι, είναι ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι αυτό το μεσοπρόθεσμο έγινε μετά από γόνιμη συζήτηση σε όλα τα επίπεδα για μακρύ χρονικό διάστημα και στο Υπουργικό Συμβούλιο και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα και στο Πολιτικό Συμβούλιο.
Πολλοί επιχειρούν να πανικοβάλουν τον κόσμο, μας κατακρίνουν επειδή το Άτυπο Υπουργικό ή ο ΚΤΕ συνεδρίασαν επί ώρες, ενόψει της οριστικής διαμόρφωσης του μεσοπρόθεσμου προγράμματος. Ίσως επειδή δεν έχουν συνηθίσει, παρότι εμείς έχουμε καθιερώσει τον διάλογο και την αναλυτική συζήτηση σε όλες τις διαδικασίες.
Τέλος ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι θα επιδιώξει τη μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία για τα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, έχοντας βεβαίως ξεκαθαρίσει ότι δεν ζητά ενισχυμένη πλειοψηφία 180 βουλευτών.
Διαβάστε στα Σχετικά Αρχεία ολόκληρο το Μεσοπρόθεσμο και την Αιτιολογική Έκθεση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr