Σύμφωνα με την Έκθεση, σταθερός έμεινε ο αριθμός των καταγγελιών των πολιτών στο Συνήγορο του πολίτη το 2010, σε σχέση με το 2009, ενώ παρουσιάζει αύξηση κατά 20% σε σχέση με το 2008.
Σύμφωνα με το Συνήγορο του Πολίτη, η περιστολή δαπανών επιδρά αρνητικά στη λειτουργία του κράτους. Καθυστερήσεις πληρωμών, ελλιπής στελέχωση σε συνδυασμό με το κύμα συνταξιοδοτήσεων, μειωμένες υπηρεσίες πρόνοιας, καθυστερήσεις στις συντάξεις και στην παροχή άλλων κοινωνικών δικαιωμάτων, ανατροπή προσδοκιών για πρόσληψη επιτυχόντων σε διαγωνισμούς είναι ορισμένα από τα θέματα που κυριάρχησαν το 2010 στις καταγγελίες των πολιτών.
Επίσης, η Έκθεση επισημαίνει ότι υπό την πίεση των νέων συνθηκών, η διοίκηση τείνει να αμελεί διαδικαστικές της υποχρεώσεις απέναντι στους πολίτες. Η καθυστέρηση, η παράλειψη απάντησης ή η έλλειψη σεβασμού των προθεσμιών είναι φαινόμενα που παρουσιάζονται πιο συχνά.
"Η ανεξάρτητη αρχή κατακλύστηκε από καταγγελίες, μεταξύ των οποίων πολλές αφορούσαν αιτήματα για βοήθεια (υπερχρεωμένα νοικοκυριά, άνεργοι, επιχειρηματίες σε κίνδυνο πτώχευσης κ.λπ.), ακόμη και για θέματα που δεν ενέπιπταν στο πεδίο αρμοδιότητάς της. Σε αυτές τις νέες αντίξοες συνθήκες, ο Συνήγορος του Πολίτη, καλείται να επινοήσει εκ νέου τους τρόπους παρέμβασής του για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο του και να παραμείνει αξιόπιστος συνομιλητής τόσο της διοίκησης όσο και της κοινωνίας." τονίζει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Παράλληλα, ο Συνήγορος του Πολίτη έχει κατακλυσθεί από καταγγελίες, μεταξύ των οποίων πολλές αφορούσαν αιτήματα για βοήθεια (υπερχρεωμένα νοικοκυριά, άνεργοι, επιχειρηματίες σε κίνδυνο πτώχευσης κ.λπ.), ακόμη και για θέματα που δεν ενέπιπταν στο πεδίο αρμοδιότητάς της.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει η έκθεση, το 2010 ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) έλαβε 13.179 νέες αναφορές. ΑΠό αυτές, εντός της αρμοδιότητάς της ήταν το 59,8% αυτών ήταν εντός αρμοδιότητας. Επί των εντός αρμοδιότητας αναφορών που χειρίστηκε ο ΣτΠ, το 53,07% διαπιστώθηκε ότι ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση. Οι βάσιμες αναφορές είχαν κατά ένα μεγάλο ποσοστό θετική έκβαση. Επιλύθηκαν, σε ποσοστό 73,16%.
Παρατίθεται αναλυτικά η Έκθεση του Συνήγορου του Πολίτη
- ________2010.doc (211 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr