Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών, η Α’ Λυκείου θα είναι τάξη γενικής παιδείας, η οποία θα λειτουργεί ως γέφυρα µεταξύ Γυµνασίου και Λυκείου, ενώ η Β’ και Γ’ θα αποτελέσουν τάξεις σταδιακής εµβάθυνσης και εξειδίκευσης. Στην Α' Λυκείου, η οποία χαρακτηρίζεται τάξη γενικής Παιδείας, διατηρείται ο βασικός κορμός των σημερινών υποχρεωτικών μαθημάτων: Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθηµατικά, Φυσική, Χηµεία και Θρησκευτικά. Οι μαθητές, επίσης, θα διαλέγουν ομάδες µαθημάτων επιλογής, ενώ θα υπάρχουν ώρες για δραστηριότητες ως μαθήματα επιλογής. Θα υπάρχουν τρία κοινά μαθήματα για όλες τις τάξεις του Λυκείου για όλους τους μαθητές:
-Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
-Ιστορία
- Σχέδιο Έρευνας.
Στη Β' Λυκείου θα μειώνεται σημαντικά το σκέλος των Αρχαίων Ελληνικών και σχεδόν θα εξαφανίζεται στη Γ' τάξη.
Μαθήματα υποχρεωτικά και επιλογής στη Β" και Γ' Λυκείου- Κατευθύνσεις
Η Β' και η Γ' τάξη του Λυκείου γίνονται προθάλαµος της εισαγωγής στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση. Στις δυο αυτές τάξεις, θα υπάρχουν υποχρεωτικά µαθήµατα και µαθήµατα επιλογής και δραστηριότητες και µε βάση αυτά θα οδηγούνται στην οµάδα σχολών της επιλογής τους. Οι Κατευθύνσεις είναι δύο στη Β’ Λυκείου και γίνονται τρεις στη Γ’ Λυκείου, οι οποίες αντιστοιχούν στις βασικές κατηγορίες σχολών:
Πολυτεχνικές Μαθηµατικοφυσικές και Ιατρικές,
Οικονοµικές, Πολιτικές, Κοινωνιολογικές και Παιδαγωγικές,
Νοµικές και Φιλοσοφικές.
Με βάση τις σχολές θα καθορίζονται συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα.
Σε σχολές και όχι σε τμήματα θα εισάγονται οι φοιτητές
Μια άλλη μεγάλη αλλαγή, με το νέο σύστηµα, είναι το γεγονός πως οι υποψήφιοι θα µπαίνουν σε σχολή και όχι σε τµήµα. Από το ακαδηµαϊκό έτος 2014-15, μονάδα υποδοχής του φοιτητή θα είναι η σχολή, η οποία θα κάνει την ανάπτυξη του ενιαίου προγράµµατος σπουδών του πρώτου ακαδηµαϊκού έτους.
Οι τελειόφοιτοι του Λυκείου, όταν θα μπαίνουν στις νέες σχολές, θα παρακολουθούν κύκλους µαθηµάτων και ύστερα από εξετάσεις θα κατευθύνονται στην εξειδίκευση που επιθυµούν.
Πέρα όμως από τις αλλαγές στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο, σημαντικές αλλαγές ετοιμάζονται στα προγράμματα σπουδών και στις μεθόδους διδασκαλίες στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Διευθυντή
Στο σχέδιο νόµου που ετοίμασε το υπουργείο Παιδείας αποδυναµώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο. Τις αρµοδιότητές του συγκεκριμένου οργάνου αναλαμβάνει ο διευθυντής, που έχει πλέον ενισχυµένο ρόλο και επιφορτίζεται πολλές από τις αρµοδιότητες των υπό κατάργηση Γραφείων Εκπαίδευσης . Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων χάνει τη σημασία του, καθώς περιορίζεται μόνο στο να καταθέτει προτάσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr